Rensning af kaliper
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 17-01-08 16:48

Har købt en rep. sæt med nyt gummi til mine forreste kalipre.

Min plan er at skille dem total ad og få renset dem helt (ellers er det rep.
sæt jo spild af penge)

Men hvordan får jeg lettest fjernet alt det "snask" der er i rillerne under
o-ringene ??? Synes det virker svært at komme til, og vil jo ikke ødelægge
kaiperen.

--
MVH

Peter Jakobsen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-01-08 17:21

Peter Jakobsen skrev den 17 jan 2008 i

http://www.dmc-org.dk/faq-bremser.html

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 17:28

On Thu, 17 Jan 2008 16:47:54 +0100, Peter Jakobsen wrote:

> Men hvordan får jeg lettest fjernet alt det "snask" der er i rillerne under
> o-ringene ??? Synes det virker svært at komme til, og vil jo ikke ødelægge
> kaiperen.

En brækket tændstik gør underværker her.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : aksel_k

Dato : 17-01-08 13:40

On 17 Jan., 17:28, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> En brækket tændstik gør underværker her.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-1-2008

Hej
Jeg er næsten færdig med at renovere de forreste kalibre på min XJ
900, og det "snask" der sidder under gummiringene er tæringsprodikter
fra aluminium. Det skal helst fjernes fuldstændig inden samling for at
undgå tæringen af aluminium fortsætter efter montering af gummuring.
Jeg har med stor succes renset ringsporene i kalibrene med en lille
roterende stålbørste på en Dremel lignende minisliber. Man kan på
denne måde rense helt ned til bart aluminium inden sporene affedtes,
og derefter smøres med siliconefedt inden montering af gummiringe. På
denne måde beskyttes rå aluminium mod fugt. inden montering af
stempler smøres stempler og gummiringe igen med siliconefedt, og man
sikrer hermed lang levetid.
mvh
Aksel

Fra : Armand

Dato : 17-01-08 23:29

aksel_k skrev:

> [...]
> og derefter smøres med siliconefedt inden montering af gummiringe.
>....... inden montering af stempler smøres stempler og gummiringe

Siliconefedt??
Forhåbentlig mener du regulær bremsefedt (som harmonerer kemisk med
bremsevædsken) !?

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~