Andre nybagte MC ejere omkring Århus?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 16-01-08 19:49

Hej,

Som skrevet tidligere, er jeg blevet nybagt MC ejer. Det er min 3 MC,
den sidste solgte jeg kort før jeg flyttede tilbage til Danmark i sommers.

Nu når det bliver vejr til det, skal min nye (første helt nye ;)) cykel
ud på vejene, og jeg tænkte derfor om jeg er den eneste her omkring
Århus (Tilst!) der skal ud at køre på sin nye cykel når det bliver sæson
igen?

Jeg søger lidt nogle at køre sammen med og dele den fælles interesse for
de 2 hjulet med i området, da jeg (og konen) er ganske ny(e) i denne del
af Danmark.

Regner med at melde mig ind i Yamaha Club Århus, for at deltage i de
aktiviteter der findes der, men jeg kunne nu også godt tænke mig at
trille lidt med andre i området...

Er midt i 20'erne, gider ikke race - bare hygge omkring interessen for
motorcykler ;)

Se dyret her: http://gallery.lojmann.se/main.php?g2_itemId=1801 :)

PS: Vil naturligvis også gerne køre med andre, du behøver ikke lige at
have brugt dine sparepenge på en ny cykel ;)

Venlig hilsen,
Thomas Løjmann Jørgensen
FZ 6 S ABS
lojmann.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-01-08 20:04

"Regner med at melde mig ind i Yamaha Club Århus, for at deltage i de
aktiviteter der findes der, men jeg kunne nu også godt tænke mig at trille
lidt med andre i området..."

Får du så tid til andet De kører vist en del. Jeg var ude og besøge dem
sidste år (har nu været der flere gange gennem tiderne). Jeg tror det er en
af de mest aktive når vi snakker kørsel. De får rullet en del km.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 16-01-08 20:24

Hej Henrik,

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> sidste år (har nu været der flere gange gennem tiderne). Jeg tror det er en
> af de mest aktive når vi snakker kørsel. De får rullet en del km.

Jo mon ikke, man behøver jo ikke deltage i det hele der ude :)
Går til Fransk med en af deres medlemmer, så hun har fortalt mig lidt om
klubben og det lyder som en klub for mig.

Der burde være tid til at køre med andre også, hvis jeg bliver medlem.
Deres klubaftner starter 10 minutter efter jeg ankommer til Århus fra
arbejde om fredagen, så jeg bliver nok ikke det mest aktive medlem men
såfremt jeg melder mig ind, vil jeg naturligvis gøre mit for at deltage
i de aktiviteter der er, både som deltager og som planlægger ;)

/Thomas

Fra : Birger Poulsen

Dato : 16-01-08 22:40

Hej Thomas

Ang. forårsturen, så bliver det alligevel Harzen og ikke Rumænien som vi
talte om i tirsdags.

Tidspunktet bliver 30/4 - 4/5, så kan du jo sagtens nå brylluppet ;oD
Polderabend kan være endog meget fornøjelig. heh heh

Vi har deadline for tilmelding d. 18/1 af hensyn til booking af overnatning.
Frisk lille tur for en ny ged.

--
Hilsen
Birger

Fra : hg

Dato : 17-01-08 08:59

Hej Thomas. Som mulighed er der også Favrskov MC Køreklub.
De/Vi mødes hver tirsdag kl 18:30 i sæsonen ved sløjfen i Hadsten og kører
en tur.
Der er andre forskellige ture, bla. weekend ture.
Koster intet, bare mød op. Der sendes mail ud ang. aktivitetet, så hvis du
er interesseret i dette,
så prøv at søg efter Favrskov MC Køreklub, for at blive tilmeldt
mailingslisten.
Der er forresten også nogle fra Yamaha Club Århus, som kører med på nogle af
disse ture.

Mvh
Hg

Fra : MD

Dato : 18-01-08 09:40

Hej Thomas

Som HG skriver, så prøv at komme ud til Hadsten en tirsdag aften.

"Favrskov MC Køreklub", er ikke en "rigtig" klub.

Der er ingen klubhus og heller intet kontingent.

Man møder bare op og kører en tur sammen.

Selvfølgelig er 80-90 % gengangere, altså folk, der kommer næsten hver gang,
men mange gange er der andre med der bare lige har lyst til at få frisk vind
i ansigtet en enkelt aften.

Der er alt fra hurtige maskiner til de tungere choppere. (Black Bird o.lign
til Shadows o.lign)

Aldersmæssigt, er folk fra 20 til 65, med hovedvægten på de 35 til 55 årige,
og der er piger/kvinder og dreng/mænd.

På en alm. tirsdag aften, er vi 15-25 der møder op.

Sker der noget specielt har vi været 80 der kørte en tur, men det er ikke
det normale antal.

De fleste er selvfølgelig fra Hadsten/Hinnerup området, medens resten er fra
Trige, Sabro, Randers mv.

Klubben har en slags formand. Han hedder Jan Holm.

Det er ham der tager initiativ til det meste og det er ham der sender mails
ud med nyheder og turprogram osv.

Med turprogram menes, at selv om der køres hver tirsdag kl. 18.30, så er der
også længere ture hver anden søndag af ca. 4-5 timer, og nogle gange er det
heldags ture, f.eks. ned langs vestkysten eller områder længere væk end der
vi færdes nomalt.

Til maj/juni er der en weekendtur med overnatning. I år går denne til fyn.

Vi har også været samlet til forskellige arrangementer, når der dukker
sådanne op.

F.eks. "Julemærketuren" sidste år, hvor vi i fællesflok (306 MC´er) kørte
til Kollund og besøgt julemærkehjemmet.

Turen sker igen i år, og mon ikke "Favrskov" igen tager med.
(www.julemaerketuren.dk)

Jeg selv har til marts, arrangeret en bustur til Hamburg, hvor vi skal
besøge LOUIS - Heni Gericke - POLO osv.

(Turen er allerede udsolgt)

Mødestedet tirsdag aften, er på pladsen foran Kulturhuset "Sløjfen", midt i
Hadsten Centrum (hvis man kan kalde det det.)

Adressen er: Evald Tangs Alle 45

Jeg kan ikke huske hvornår første gang er, men det kommer til at stå i
nyhedsbrevet, der udsendes via mail.

Hvis du gerne vil tilmeldes nyhedsbrevet, så kan du sende mig en SMS med din
mail adresse, så skal jeg sende den videre til "Formanden" Jan Holm.

Jeg vil ikke oplyse hans mailadresse her.

Måske ses vi

Hilsen

Matti

Mobil 2945 6554

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 19-01-08 18:51

Tak Matti,

Søgte lidt på nettet og ser at 'jeres' første tirsdagstur er 29 april
kl. 18:30, hvor der er afgang fra Sløjfen.
Så samtidig at jeres søndagsture er på ulige uger, med start 27 april
kl. 13, afgang fra samme sted.

Kan ske jeg møder op til søndagsturen til april, men nu må vi se hvordan
det hele former sig ;)

Tak for dit indlæg ;)

/Thomas

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 19-01-08 18:45

Hej Birger,

Det må desværre blive en anden god gang, jeg fremlagde det og vi var
ikke begge lige begejstret for ideen, da det jo er lige op til
bryllupet. Men hun afviste dog ikke... helt :)

Så må se hvad jeg eller kan finde på, for at få luftet den nye cykel når
det bliver tid igen, det bliver sikkert en tur til og fra arbejde, men
det tæller alligevel også cirka 600 km...

Venlig hilsen,

--
Thomas

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-01-08 10:42

Thomas Løjmann Jørgensen skrev:
> [...]

> Regner med at melde mig ind i Yamaha Club Århus, for at deltage i de
> aktiviteter der findes der, men jeg kunne nu også godt tænke mig at

kender nogle stykker der nedefra flinke folk.

> Er midt i 20'erne, gider ikke race - bare hygge omkring interessen for
> motorcykler ;)
>
> Se dyret her: http://gallery.lojmann.se/main.php?g2_itemId=1801 :)

fin MC du har købt dig der - tillykke med den.

> PS: Vil naturligvis også gerne køre med andre, du behøver ikke lige at
> have brugt dine sparepenge på en ny cykel ;)

Du kunne overveje med jævne mellemrum at trille ud på campen (Kolind
midt på Djursland) og få en kop kaffe, der er jo mange med samme
interesse, og forskellige hver gang - næsten.. ..der plejer næsten altid
at være mindst én repræsentant for YCAA på pladsen

Der er også mange rigtig fine køreveje den vej ud

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 19-01-08 18:54

J.C.Kløve wrote:
> Thomas Løjmann Jørgensen skrev:
<snip en masse>
> [...]
> at være mindst én repræsentant for YCAA på pladsen
>
> Der er også mange rigtig fine køreveje den vej ud

Tak for oplysningen, det er bestemt muligt jeg vil gøre det. Noter ned
at der sker noget i Kolind.
Hvilke dage er det og er det en bestemt klubder arranger det?

/Thomas

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-01-08 19:57

> [...]
> at der sker noget i Kolind.
> Hvilke dage er det og er det en bestemt klubder arranger det?

MC Touring Camp åbner skærtorsdag før påske og er derefter åben i
weekenderne (fredag eftermiddag til søndag middag) i april og september.
I maj, juni, juli og august er der åben hver dag. Formålet med pladsen
er at skabe et hyggeligt og rart sted, hvor motorcyklister kan mødes.
Det er meningen, at pladsen skal være så international som mulig, og den
besøges også af mange udenlandske motorcyklister.

--
Dun@nt der kan findes bag baren i uge 29 2008