Bremseklodser til Yamaha DT125R
Fra : Per

Dato : 16-01-08 09:36

Hej Ng !

Jeg er pt. ved at renovere en Yamaha DT125R - årg.1995 og er lidt i tvivl om
bremseklodserne.

Ved i om det er ens bremseklodser der sidder foran og bagpå på sådan en
fætter?

Nogen påstår, at de her helt ens, men når jeg ser i et gammelt mc-nøglen
katalog, står der, at der foran skal bruges Vesrah VD-239KV og bagved
Vesrah VB-239KV - de to typer klodser minder jo unægteligt en del om
hinanden og måske de stort set er ens, men jeg vil lige høre om i ved noget
om det.

Jeg skal iøvrigt til at skifte koblingen på maskinen og har skilt den ad -
hvis nogen har et godt råd eller noget jeg skal være særligt opmærksom på
inden jeg flår den gamle kobling ud - så vil jeg gerne høre det

Mvh. Per .....

Fra : Anders Majland

Dato : 16-01-08 12:35

> [...]
> Vesrah VB-239KV - de to typer klodser minder jo unægteligt en del om
> hinanden og måske de stort set er ens, men jeg vil lige høre om i ved

De er ikke ens - ifølge en barndomsven der har kørt meget på sådan en.

På min xt600 er klodserne også næsten ens, så ens at man i et nødstilfælde
kan bytte om på dem, men dimensionerne er en smule forskellige. for 71x39x10
mod bag 71x36x8,9 og det ifælge en oem producent. En anden siger bag
70,9x36,1x9,2

Prøv evt at se om dinmc.dk har nogle der passer

/A

Fra : jshansen

Dato : 16-01-08 04:59

On 16 Jan., 09:35, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Hej Ng !
>
> Jeg er pt. ved at renovere en Yamaha DT125R - årg.1995 og er lidt i tvivl om
> bremseklodserne.

Hos MCbutikken:

http://www.mcbutikken.dk/category/10700000000/vehicle/20934

Jan Selchau-Hansen

Fra : jshansen

Dato : 16-01-08 05:02

On 16 Jan., 12:58, jshansen <selchauhan...@gmail.com> wrote:
> Hos MCbutikken:
>
> http://www.mcbutikken.dk/category/10700000000/vehicle/20934
>
> Jan Selchau-Hansen

UNDSKYLD !! forkert link ...

Her er det rigtige: http://www.mcbutikken.dk/category/10700000000/vehicle/20880

----
Jan Selchau-Hansen
www.selchau-hansen.dk/KLR

Fra : Per

Dato : 16-01-08 22:27

jshansen wrote:

> UNDSKYLD !! forkert link ...
>
> Her er det rigtige:
> http://www.mcbutikken.dk/category/10700000000/vehicle/20880
>
> ----
> Jan Selchau-Hansen
> www.selchau-hansen.dk/KLR

Takker for hjælpen gutter...

I øvrigt en genial hjemmeside - de har godt nok mange dele til forskellige
mc´er - takker for linket.

mvh. Per

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 17-01-08 06:44

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> I øvrigt en genial hjemmeside - de har godt nok mange dele til forskellige
> mc´er - takker for linket.

Jep !

mcbutikken er mit foretrukne sted at søge stumper.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-08 08:00

Per wrote:

> I øvrigt en genial hjemmeside - de har godt nok mange dele til forskellige
> mc´er - takker for linket.

Ikke at det gør nogen stor forskel - men bemærk at det ikke er dansk
baseret biks : http://www.motomike.eu/mcbutikken

Jeg har købt stumper hos dem uden problemer.

--
vh
Torben

Fra : jshansen

Dato : 17-01-08 02:16

On 17 Jan., 08:00, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Per wrote:
>

> Ikke at det gør nogen stor forskel - men bemærk at det ikke er dansk
> baseret biks :http://www.motomike.eu/mcbutikken
>
> Jeg har købt stumper hos dem uden problemer.

Det er faktisk en dansk butik, med base i Sønderjylland. (Kruså)
Peter Mikael ejer & driver den, og gør det rigtigt godt.
Han er flink, hjælpsom, reel & hurtig.

Har også handlet der mange gange uden problemer.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-08 11:37

jshansen wrote:

> Det er faktisk en dansk butik, med base i Sønderjylland. (Kruså)
> Peter Mikael ejer & driver den, og gør det rigtigt godt.
> Han er flink, hjælpsom, reel & hurtig.
>
> Har også handlet der mange gange uden problemer.

OK - my bad. Der foregår åbenbart et lagersamarbejde siden websiderne er
ens.

--
vh
Torben