/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bandit 600 vs. VFR 750 RC36
Fra : peberfrugt@besked.co~


Dato : 13-01-08 04:38

Hey

Jeg går og kigger efter en god stabil mc (+600cc), der kører godt, har
ok brændstof/vedligeholdelses-økonomi og også lidt lækker. Jeg er 24
år gammel, og har haft kortet siden jeg var 19 hvor jeg havde en GSX-R
250, og også kørte lidt på min fars Honda VF1000, så er ikke HELT
grøn...

Jeg har kigget på Suzuki Bandit 600cc og Honda VFR 750 RC36, og har
hørt meget godt om begge. Bandit 600 er jo i flere år blevet kåret af
mange som den bedste i klassen og til prisen, samt meget driftsikker.

VFR750RC36 er en utrolig lækker maskine, men hvis den skal være til at
betale for min pengepung ender det nok med en start-90'er, og de har
gået mange km!
Derimod kan en forholdsvist ny slut-90'er Bandit fåes til under 50.000
kr, og de har ikke gået så mange km.

Hvad ville i kigge på hvis i var mig, 24 år, studerende på SU, der
leder efter en MC. Gider ikke en Gs500'er! Det er for kedeligt! Synes
at Bandit-600cc ser fed ud, men har hørt at VFR750 bare kør SKIDE
godt!

Mvh Anders

 
 
Matthias H Matthiess~ (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 13-01-08 13:11


<peberfrugt@besked.com> skrev i en meddelelse
news:18aead53-24aa-443a-ac9d-9598f1f02f7d@v29g2000hsf.googlegroups.com...
Hey

Jeg går og kigger efter en god stabil mc (+600cc), der kører godt, har
ok brændstof/vedligeholdelses-økonomi og også lidt lækker. Jeg er 24
år gammel, og har haft kortet siden jeg var 19 hvor jeg havde en GSX-R
250, og også kørte lidt på min fars Honda VF1000, så er ikke HELT
grøn...

Jeg har kigget på Suzuki Bandit 600cc og Honda VFR 750 RC36, og har
hørt meget godt om begge. Bandit 600 er jo i flere år blevet kåret af
mange som den bedste i klassen og til prisen, samt meget driftsikker.

VFR750RC36 er en utrolig lækker maskine, men hvis den skal være til at
betale for min pengepung ender det nok med en start-90'er, og de har
gået mange km!
Derimod kan en forholdsvist ny slut-90'er Bandit fåes til under 50.000
kr, og de har ikke gået så mange km.

Hvad ville i kigge på hvis i var mig, 24 år, studerende på SU, der
leder efter en MC. Gider ikke en Gs500'er! Det er for kedeligt! Synes
at Bandit-600cc ser fed ud, men har hørt at VFR750 bare kør SKIDE
godt!

Mvh Anders

Jeg er jo slet ikke i tvivl. Jeg ville vælge en VFR. Men det er nok også
fordi jeg selv har en.
Hvis du vil købe en VFR, så kik ind på VFR klubbens hjemmeside inden køb.
Her kan du finde en shopping guide, hvor du kan finde gode råd og en
nøjagtig beskrivelse af de enkelte årgange.
At en VFR har kørt en del kilometer, er ingen ulempe. Bare den er blevet
ordentlig vedligholdt. Køb hellere en brugt maskine der er blevet brugt,
frem for en der har stået stille det meste af tiden gennem årene. Stilstand
er ikke godt for pakninger og lign.

Hilsen Matthias



Brian Sørup (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 13-01-08 14:28


<peberfrugt@besked.com> skrev i en meddelelse
news:18aead53-24aa-443a-ac9d-9598f1f02f7d@v29g2000hsf.googlegroups.com...
Hey

Jeg går og kigger efter en god stabil mc (+600cc), der kører godt, har
ok brændstof/vedligeholdelses-økonomi og også lidt lækker. Jeg er 24
år gammel, og har haft kortet siden jeg var 19 hvor jeg havde en GSX-R
250, og også kørte lidt på min fars Honda VF1000, så er ikke HELT
grøn...

Jeg har kigget på Suzuki Bandit 600cc og Honda VFR 750 RC36, og har
hørt meget godt om begge. Bandit 600 er jo i flere år blevet kåret af
mange som den bedste i klassen og til prisen, samt meget driftsikker.

VFR750RC36 er en utrolig lækker maskine, men hvis den skal være til at
betale for min pengepung ender det nok med en start-90'er, og de har
gået mange km!
Derimod kan en forholdsvist ny slut-90'er Bandit fåes til under 50.000
kr, og de har ikke gået så mange km.

Hvad ville i kigge på hvis i var mig, 24 år, studerende på SU, der
leder efter en MC. Gider ikke en Gs500'er! Det er for kedeligt! Synes
at Bandit-600cc ser fed ud, men har hørt at VFR750 bare kør SKIDE
godt!

Mvh Anders

At en VFR har kørt 100kkm er ikke noget problem, der er talrige eksempler på
cykler der har gået 200+kkm uden andet end alm. service - der er faktisk en
englænder der har kørt 800kkm, derefter skiftet motor og kørt yderligere
500kkm...
Ift. der er tale om 20 år gammel teknik er de meget, rigtig meget,
driftssikre - det eneste der med 99,99% sikkerhed går i stykker er
ensretteren, hvis den stadig er org. Honda.
Nogle klager over dårlig bagdæmper, men er alle 15-20 år gamle dæmpere ikke
dårlige ?
Maskinen er meget letkørt og alsidig, den klarer sig fint både på Autobahn
og Racerbahn
Den er ikke specielt god til en enkelt ting, men meget god til det hele,
undtaget knold-hopperi.
Men kig ind på www.vfr.dk og tag en tur rundt - vi er meget flinke til at
svare på spørgsmål af alle slags, også Newbie -spørgsmål
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36



Henrik Nielsen (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 13-01-08 23:06

"det eneste der med 99,99% sikkerhed går i stykker er ensretteren, hvis den
stadig er org. Honda"

Det gælder nu også en rækker andre.... Men Schnabel har den perfekte
løsning...

Jeg ville også vælge VFR...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.



Richard (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 13-01-08 21:48

peberfrugt@besked.com wrote:

> VFR750RC36 er en utrolig lækker maskine, men hvis den skal være til at
> betale for min pengepung ender det nok med en start-90'er, og de har
> gået mange km!
> Derimod kan en forholdsvist ny slut-90'er Bandit fåes til under 50.000
> kr, og de har ikke gået så mange km.

Husk at en Bandit fra ultimo i bund og grund er en nogenlunde lige så
gammel gammel konstruktion, bl.a. derfor kunne den sælges så billigt

At jeg derudover generelt synes, at rækkefirer er gode bilmotorer, men
røvkedelige mc-ditto er en anden sag – for dig kan udseendet jo betyde
mere end mortorkarakteristikken, men sørg for at prøve dem begge, inden du
vælger

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


"J.C.Kløve" (13-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 13-01-08 22:13

Richard skrev:
> peberfrugt@besked.com wrote:
>
>> VFR750RC36 er en utrolig lækker maskine, men hvis den skal være til at
>> betale for min pengepung ender det nok med en start-90'er, og de har
>> gået mange km!
>> Derimod kan en forholdsvist ny slut-90'er Bandit fåes til under 50.000
>> kr, og de har ikke gået så mange km.
Der peges på VFR fra næsten alle sider og med god grund, det er en
rigtig fin MC.
Men - og der er et men - brugtpriserne er temmeligt (urimeligt?) høje
for en MC der alt andet lige er 16 år gammel og ikke på nogen måde en
raritet.

> Husk at en Bandit fra ultimo i bund og grund er en nogenlunde lige så
> gammel gammel konstruktion, bl.a. derfor kunne den sælges så billigt

Det er rigtig, men en '92 VFR og en '00 Bandit bliver ikke lige gamle af
det.
Nok er VFR motoren en perle, men motorcyklen har trodsalt også sliddele,
som alle andre motorcykler.

> At jeg derudover generelt synes, at rækkefirer er gode bilmotorer, men
> røvkedelige mc-ditto er en anden sag – for dig kan udseendet jo betyde
> mere end mortorkarakteristikken, men sørg for at prøve dem begge, inden
> du vælger

Helt enig!

....og lad så mit råd være at du lader prøvekørslerne afgøre valgt, samt
at du læser Bagers uforlignelige råd her:

http://www.tenere.dk/Artikler/købsvejledning/købsvejledning.htm

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Richard (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 13-01-08 22:28

J.C.Kløve wrote:

>> Husk at en Bandit fra ultimo i bund og grund er en nogenlunde lige så
>> gammel gammel konstruktion, bl.a. derfor kunne den sælges så billigt

> Det er rigtig, men en '92 VFR og en '00 Bandit bliver ikke lige gamle af
> det.

Hvornår blev Bandit-motoren konstrueret? - og resten af cyklen?

> Nok er VFR motoren en perle, men motorcyklen har trodsalt også sliddele,
> som alle andre motorcykler.

Naturligvis, men nu var det konstruktionens alder, der blev omtalt svjh

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


"J.C.Kløve" (13-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 13-01-08 22:50

Richard skrev:
> J.C.Kløve wrote:
>
>>> Husk at en Bandit fra ultimo i bund og grund er en nogenlunde lige så
>>> gammel gammel konstruktion, bl.a. derfor kunne den sælges så billigt
>
>> Det er rigtig, men en '92 VFR og en '00 Bandit bliver ikke lige gamle
>> af det.
>
> Hvornår blev Bandit-motoren konstrueret? - og resten af cyklen?
>
>> Nok er VFR motoren en perle, men motorcyklen har trodsalt også
>> sliddele, som alle andre motorcykler.
>
> Naturligvis, men nu var det konstruktionens alder, der blev omtalt svjh
>

Jeg anser det for vildledende i forhold til det oprindelige spørgsmål,
alene at konstatere at alderen på konstruktionerne er omtrent den
samme,hvilket den svjh er, men at bortse fra optil 15 års forskel i slid
og "facelift's" mm er ikke uvæsentligt.

En hurtig søgning på VFR 1992 + 1993, gav priser fra 56.000 til 80.000.
En søgning på Bandit i samme prisklasse, gav som den nyeste (og dyreste
med 79.000) en 650ccm '06 model indregistreret første gang i '07, med
ABS og givitasker restgaranti osv. -
helt ærlig... hvor godt et råd vil det -i denne givne situation- være at
anbefale en VFR fra 1992 til samme pris?


--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Richard (14-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-01-08 22:41

J.C.Kløve wrote:

> Jeg anser det for vildledende i forhold til det oprindelige spørgsmål,
> alene at konstatere at alderen på konstruktionerne er omtrent den
> samme,hvilket den svjh er, men at bortse fra optil 15 års forskel i slid
> og "facelift's" mm er ikke uvæsentligt.

Måske ud fra din præmis, men for at bedømme køretøjerne og deres
grundlæggende kvalitet og egenskaber som sådan, er det nu rimeligt nok
IMHO.

> En hurtig søgning på VFR 1992 + 1993, gav priser fra 56.000 til 80.000.
> En søgning på Bandit i samme prisklasse, gav som den nyeste (og dyreste
> med 79.000) en 650ccm '06 model indregistreret første gang i '07, med
> ABS og givitasker restgaranti osv. -
> helt ærlig... hvor godt et råd vil det -i denne givne situation- være at
> anbefale en VFR fra 1992 til samme pris?

Godt nok for mig og andre, der alt andet lige foretrækker en mc med
V4-motor for en med række-ditto og ved, at der endnu findes fine,
velholdte eksemplarer derude!

Men spørgeren er selv inde på, at udseendet spiller en stor rolle, og så
kan pris/årgang jo sagtens komme til at betyde noget - jeg nævnte det
egentlig som en spore til at sørge for at prøve begge cykler inden køb

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


"J.C.Kløve" (14-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 14-01-08 23:25

Richard skrev:
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Jeg anser det for vildledende i forhold til det oprindelige spørgsmål,
>> alene at konstatere at alderen på konstruktionerne er omtrent den
>> samme,hvilket den svjh er, men at bortse fra optil 15 års forskel i
>> slid og "facelift's" mm er ikke uvæsentligt.
>
> Måske ud fra din præmis, men for at bedømme køretøjerne og deres
> grundlæggende kvalitet og egenskaber som sådan, er det nu rimeligt nok
> IMHO.

Nu skrev jeg _alene_ - og jeg pointerer også at VFR _er_ en fin maskine,
men det er en 1938 Ariel square four også


>> En hurtig søgning på VFR 1992 + 1993, gav priser fra 56.000 til 80.000.
>> En søgning på Bandit i samme prisklasse, gav som den nyeste (og
>> dyreste med 79.000) en 650ccm '06 model indregistreret første gang i
>> '07, med ABS og givitasker restgaranti osv. -
>> helt ærlig... hvor godt et råd vil det -i denne givne situation- være
>> at anbefale en VFR fra 1992 til samme pris?

>
> Godt nok for mig og andre, der alt andet lige foretrækker en mc med
> V4-motor for en med række-ditto og ved, at der endnu findes fine,
> velholdte eksemplarer derude!

bestemt (og evt. sælgere ved dælme også hvad de skal forlange for dem)
der er tillige et ikke uvæsentligt antal skamkørte import vrag.

V2 til mig tak - V4 tjaaa absolut en mulighed, R4... naaa ikk' til mig,
så mit svar er ikke ud fra en særlig præference for den ene eller anden MC.

MEN hvis man ikke ligefrem har motor-layout som en væsentlig præference
(og det indikeredes ikke af spørgeren) eller er decideret VFR-fan, ja så
er præmissen nu engang mere åben og så skal der jo være plads til én der
tør råde spørgeren til også at anvende "lidt fornuft" og jeg mener mit
pris eksempel ovenfor viser pointen!

Man kan engang i mellem få den opfattelse at VFR er vedligeholdelsesfri
og helt upåvirket af brug - det er trods alt ikke tilfældet.

> Men spørgeren er selv inde på, at udseendet spiller en stor rolle, og så
> kan pris/årgang jo sagtens komme til at betyde noget - jeg nævnte det
> egentlig som en spore til at sørge for at prøve begge cykler inden køb


Vi er helt og aldeles enige - prøv'em!

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Richard (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-01-08 22:03

J.C.Kløve wrote:

> Man kan engang i mellem få den opfattelse at VFR er vedligeholdelsesfri
> og helt upåvirket af brug - det er trods alt ikke tilfældet.

Næ, den skal jo også passes ordentligt, ligesom alle andre. Nu var den
nævnt som en mulighed og jeg brugte den som billede på min holdning til,
hvad der gør en mc interessant. Mange andre kunne bruges lige så godt -
enkelte endnu bedre endda - men jeg kan bare ikke tro på, at pris er den
eneste parameter. En holdning, som vor kære Tommy Rønn har fremført i
artikler til fordel for at vælge en ny mc. Problemet er jo, at ikke alle
typer mc'er er at købe fra ny hvert år - ikke en gang hvert årti. Så
nytter det jo pokker, at der er andre til en (anslået) tilsvarende pris...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der hellere havde set Honda lancere en VF800R end en CB1000R...


"J.C.Kløve" (15-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 15-01-08 22:31

Richard skrev:
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Man kan engang i mellem få den opfattelse at VFR er
>> vedligeholdelsesfri og helt upåvirket af brug - det er trods alt ikke
>> tilfældet.
>
> Næ, den skal jo også passes ordentligt, ligesom alle andre. Nu var den
> nævnt som en mulighed og jeg brugte den som billede på min holdning til,
> hvad der gør en mc interessant.
....og der er vi enige om at R4 er ikke lige os, jeg er ikke færdig med
V2 endnu, du har en svaghed for V4 - herre gud jeg er selv villig til at
betale en vis overpris for en SP1 ..
//strøtanke// R3 må jeg lige se om jeg kan snige mig til at prøve i den
kommende sæsson....//blingg//

> Mange andre kunne bruges lige så godt -
> enkelte endnu bedre endda - men jeg kan bare ikke tro på, at pris er den
> eneste parameter.
> En holdning, som vor kære Tommy Rønn har fremført i
> artikler til fordel for at vælge en ny mc.

For en ung studerende på SU må økonomi (som jeg husker det) være den
ikke uvæsentig parameter, og som 24 årig er der i runde tal 40-50 år til
at nå hele vejen rundt så valget er jo ikke uigendriveligt og
endegyldigt, anderledes ser det ud for os der er ahem lidt ældre

> Problemet er jo, at ikke alle
> typer mc'er er at købe fra ny hvert år - ikke en gang hvert årti. Så
> nytter det jo pokker, at der er andre til en (anslået) tilsvarende pris...
>

Næææ den "rigtige" VFR er jo uddød med V-tech og knastkæde i de ny IMO :-\

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Ukendt (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-01-08 17:54

On Mon, 14 Jan 2008 21:40:45 +0000 (UTC), Richard wrote:

> Godt nok for mig og andre, der alt andet lige foretrækker en mc med
> V4-motor for en med række-ditto og ved, at der endnu findes fine,
> velholdte eksemplarer derude!

Der findes velholdte eksemplarer, jeg regnede også "fie" som velholdt, men
alligevel var der efter 10 år, og 72.000 Km., planlagte
vedligeholdelsesudgifter svarende til hvad jeg har betalt i renter over et
halvt år på et nykøb.

Hvordan ? Joe, stenslag på forgaffelinderrør, bremseskive bag,
genopfriskning af fælgmaling,(stenslag), diverse pakninger, lyddæmpere, som
ikke helt levede op til kravet længere, (godtnok rustfri udvendig, men
indmaden ), + masser af timer.

Der sker ting på 10-15 år.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Richard (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-01-08 22:16

Orla Pedersen wrote:

> Der sker ting på 10-15 år.

Det gør der, men selv om man skulle risikere at få et par skjulte af de
fejl, du lister, med i købet, kan der jo alligevel være grund til at købe
en ældre mc. Men så er det formentlig ikke til daglig transport eller blot
for at få en mc"

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ukendt (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-01-08 22:34

On Tue, 15 Jan 2008 21:16:01 +0000 (UTC), Richard wrote:

> Orla Pedersen wrote:
>
>> Der sker ting på 10-15 år.
>
> Det gør der, men selv om man skulle risikere at få et par skjulte af de
> fejl, du lister, med i købet, kan der jo alligevel være grund til at købe
> en ældre mc. Men så er det formentlig ikke til daglig transport eller blot
> for at få en mc"

Næeh, som Du nævner, udbud kan (også) være et parameter :-|

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Kai Harrekilde-Peter~ (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 15-01-08 18:52

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> ...og lad så mit råd være at du lader prøvekørslerne afgøre valgt,
> samt at du læser Bagers uforlignelige råd her:
>
> http://www.tenere.dk/Artikler/købsvejledning/købsvejledning.htm

Perle-råd, men der er en enkelt ting som faldt mig for brystet: "Det
skal være samme dæk for og bag og størrelsen skal være den originale."

En kombination med sportsdæk foran og sport/touring bag (f.eks
Metzeler Sportec M1/M3 foran og Roadtec Z6 bag) fra samme dækfirma er
også helt godkendt.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

CL (15-01-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 15-01-08 20:14

In news:uzlv7x9hz.fsf@harrekilde.dk,
Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> typed:
> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:
>
> > ...og lad så mit råd være at du lader prøvekørslerne afgøre valgt,
> > samt at du læser Bagers uforlignelige råd her:
> >
> > http://www.tenere.dk/Artikler/købsvejledning/købsvejledning.htm
>
> Perle-råd, men der er en enkelt ting som faldt mig for brystet: "Det
> skal være samme dæk for og bag og størrelsen skal være den originale."
>
> En kombination med sportsdæk foran og sport/touring bag (f.eks
> Metzeler Sportec M1/M3 foran og Roadtec Z6 bag) fra samme dækfirma er
> også helt godkendt.
>
>

Jep og man kan også sagtens blande mærkerne imellem

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Armand (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-08 21:09

CL skrev:
> In news:uzlv7x9hz.fsf@harrekilde.dk,
> Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> typed:
>> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:
>>
>>> ...og lad så mit råd være at du lader prøvekørslerne afgøre valgt,
>>> samt at du læser Bagers uforlignelige råd her:
>>>
>>> http://www.tenere.dk/Artikler/købsvejledning/købsvejledning.htm
>> Perle-råd, men der er en enkelt ting som faldt mig for brystet: "Det
>> skal være samme dæk for og bag og størrelsen skal være den originale."
>>
>> En kombination med sportsdæk foran og sport/touring bag (f.eks
>> Metzeler Sportec M1/M3 foran og Roadtec Z6 bag) fra samme dækfirma er
>> også helt godkendt.
>
> Jep og man kan også sagtens blande mærkerne imellem
>
Sikkert nok - men det er ikke en detalje man bør tiltro mc-novicer (der
har brug for sådan en vejledning) at kunne skelne imellem!

--
Armand.

CL (15-01-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 15-01-08 22:00

In news:478d12c3$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> typed:
> >
> > Jep og man kan også sagtens blande mærkerne imellem
> >
> Sikkert nok - men det er ikke en detalje man bør tiltro mc-novicer
> (der har brug for sådan en vejledning) at kunne skelne imellem!
>
>
Jeg ser det som et meget større problem at mange skifter 2 bagdæk
for hver 1 fordæk ved andet skift er der meget større forskel på profilen
end
mellem 2 konkurenters dæk
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



"J.C.Kløve" (15-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 15-01-08 21:13

CL skrev:
> In news:uzlv7x9hz.fsf@harrekilde.dk,
> Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> typed:
>> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:
>>
>>> http://www.tenere.dk/Artikler/købsvejledning/købsvejledning.htm
>> Perle-råd, men der er en enkelt ting som faldt mig for brystet: "Det
>> skal være samme dæk for og bag og størrelsen skal være den originale."
>>
>> En kombination med sportsdæk foran og sport/touring bag (f.eks
>> Metzeler Sportec M1/M3 foran og Roadtec Z6 bag) fra samme dækfirma er
>> også helt godkendt.

>
> Jep og man kan også sagtens blande mærkerne imellem
>
Ja man kan næsten alt, selv flyve, - bare ikke særligt godt.

Der findes flere udmærkede kombinationer "inden for firmaet", hvor for
og bagdæk ikke er samme "model" Kai's Metzler eksempel er _et_ af dem.

Men det er ikke det almindelige og da slet ikke mellem forskellige
dækfabrikater!

Almindeligvis er dæk udviklet således at for og bagdæk supplerer
hinanden, og det giver i 99% af tilfældene langt den bedste kombination.
De fleste blandings kombinationer jeg er løbet ind i over tid, er alene
blevet foretrukket af den MC'ist der har lavet blandingen :-\

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



CL (15-01-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 15-01-08 21:51

In news:478d13ca$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> typed:
>
> >
> > Jep og man kan også sagtens blande mærkerne imellem
> >
> Ja man kan næsten alt, selv flyve, - bare ikke særligt godt.
>
> Der findes flere udmærkede kombinationer "inden for firmaet", hvor for
> og bagdæk ikke er samme "model" Kai's Metzler eksempel er _et_ af dem.
>
> Men det er ikke det almindelige og da slet ikke mellem forskellige
> dækfabrikater!
>
>
Fordi at det er lykkedes markedstings afdelingen at overbevise
mange at sådan skal det være men de test jeg har læst har
ikke fundet nogen problemmer ved det

> Almindeligvis er dæk udviklet således at for og bagdæk supplerer
> hinanden, og det giver i 99% af tilfældene langt den bedste
> kombination. De fleste blandings kombinationer jeg er løbet ind i
> over tid, er alene blevet foretrukket af den MC'ist der har lavet
> blandingen :-\
>
Ja men hvis du tror på at man kan udvikle et fordæk eks 120/70/17
som kan bruges på MC som har bagdæk fra 150 til 200
men tror at et konkurents dæk er så forskellig at det ikke matser det
så har markedsting afdelingen være god
Ang blanding så har jeg uden afbrydelse kørt MC siden 78 så jeg har
en hel del erfarring med det og den tør jeg godt give videre med et roligt
sind
for der er så meget ammestuesnak fra folk der ikke selv har prøvet det
men aligevel udtaler sig som at det har de helt styr på 8-\

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL




Richard (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-01-08 22:12

CL wrote:

> Ang blanding så har jeg uden afbrydelse kørt MC siden 78 så jeg har
> en hel del erfarring med det og den tør jeg godt give videre med et roligt
> sind
> for der er så meget ammestuesnak fra folk der ikke selv har prøvet det
> men aligevel udtaler sig som at det har de helt styr på 8-

Muligvis har du været heldig, muligvis ikke mærket "problemerne" - det
sikre råd må være at fraråde at blande umage dæk, med mindre andre har
sagt god for kombinationen. Eller nogen har lyst til at satse pengene til
et (halvt) sæt dæk, der måske ikke virker som ønsket og forventet...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


"J.C.Kløve" (15-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 15-01-08 22:42

Richard skrev:
> CL wrote:
>
>> Ang blanding så har jeg uden afbrydelse kørt MC siden 78
du må efterhånden være træt...

>> så jeg har
>> en hel del erfarring med det og den tør jeg godt give videre med et
>> roligt sind

....
>> ...for der er så meget ammestuesnak fra folk der ikke selv har prøvet det
>> men aligevel udtaler sig som at det har de helt styr på 8-

Man skulle tro du ønskede at fornærme mig, eller insinuere at jeg er dum
som en dør, jeg vil undlade at sende en sviner tilbage :-\

> Muligvis har du været heldig, muligvis ikke mærket "problemerne" - det
> sikre råd må være at fraråde at blande umage dæk, med mindre andre har
> sagt god for kombinationen. Eller nogen har lyst til at satse pengene
> til et (halvt) sæt dæk, der måske ikke virker som ønsket og forventet...

jeg tilslutter mig Richards synspunkt

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Torben Scheel (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-01-08 08:45

J.C.Kløve wrote:
>>> ...for der er så meget ammestuesnak fra folk der ikke selv har prøvet
>>> det
>>> men aligevel udtaler sig som at det har de helt styr på 8-
>
> Man skulle tro du ønskede at fornærme mig, eller insinuere at jeg er dum
> som en dør, jeg vil undlade at sende en sviner tilbage :-\

Nice Hatten af for dig, her midt i depressionen.

> jeg tilslutter mig Richards synspunkt
>
Ditto.

--
vh
Torben

CL (16-01-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 16-01-08 09:23

In news:478db60d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> typed:
>
> > jeg tilslutter mig Richards synspunkt
> >
> Ditto.
>
>
Du plejer da ikke at holde dig tilbage med at anbefale et dæk
som mange bla jeg havde frarådet Michelin Z4
Men til din ros skal det oplyses at du senere indrømmede at det var rigtigt
at det var et lorte dæk Hatten af for det

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Torben Scheel (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-01-08 13:10

CL wrote:
> Du plejer da ikke at holde dig tilbage med at anbefale et dæk
> som mange bla jeg havde frarådet Michelin Z4
> Men til din ros skal det oplyses at du senere indrømmede at det var rigtigt
> at det var et lorte dæk Hatten af for det
>
Du er da ikke særlig nuanceret - er du sæsonsur?

Læs mine indlæg igen vedr. Z4 - der er ikke nogen entydig anbefaling i
det jeg skriver. Desuden har jeg ikke "indrømmet at det er et lortedæk"
- blot fortalt at mine erfaringer med det i kulde ikke lever op til
egenskaberne når det er lunt.

--
vh
Torben

CL (16-01-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 16-01-08 08:52

In news:478d28bb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> typed:
>
> ...
> > > ...for der er så meget ammestuesnak fra folk der ikke selv har
> > > prøvet det men aligevel udtaler sig som at det har de helt styr
> > > på 8-
>
> Man skulle tro du ønskede at fornærme mig, eller insinuere at jeg er
> dum som en dør, jeg vil undlade at sende en sviner tilbage :-\
>
>
Hvor mange dækmærker har du prøvet at blande ?
>
>

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



CL (16-01-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 16-01-08 09:06

In news:fmj7j7$jki$1@abbeden.bunk.cc,
Richard <rpaderichard@netscape.net> typed:
> CL wrote:
>
> > Ang blanding så har jeg uden afbrydelse kørt MC siden 78 så jeg har
> > en hel del erfarring med det og den tør jeg godt give videre med et
> > roligt sind
> > for der er så meget ammestuesnak fra folk der ikke selv har prøvet
> > det men aligevel udtaler sig som at det har de helt styr på 8-
>
> Muligvis har du været heldig, muligvis ikke mærket "problemerne" - det
> sikre råd må være at fraråde at blande umage dæk, med mindre andre har
> sagt god for kombinationen.
>
Hvis du med umage dæk mener at de ikke passer sammen er vi
enige
Men mener du forskellige mærker men selvfølgelig de rigtige
størelser er vi ikke enige
>
>
>Eller nogen har lyst til at satse pengene
> til et (halvt) sæt dæk, der måske ikke virker som ønsket og
> forventet...
>
Jeg har skam prøvet at smide flere dæk sæt af samme mærke
ud fordi at de ikke opfyldte mine behov
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Richard (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-01-08 20:51

CL wrote:

>> Muligvis har du været heldig, muligvis ikke mærket "problemerne" - det
>> sikre råd må være at fraråde at blande umage dæk, med mindre andre har
>> sagt god for kombinationen.
>>
> Hvis du med umage dæk mener at de ikke passer sammen er vi
> enige

Netop, "umage" som i Retskrivningsordbogen:
citat
umage3 adj.
som ikke passer sammen; uens, uensartet • især om to mennesker som danner
par, el. (to) ting af samme art;
citat slut

> Men mener du forskellige mærker men selvfølgelig de rigtige
> størelser er vi ikke enige

Umage er umage, uanset mærke

> Jeg har skam prøvet at smide flere dæk sæt af samme mærke
> ud fordi at de ikke opfyldte mine behov

Det er både konsekvent og en interessant pointe i denne sammenhæng: Mange
af de, der blander umage dæk, gør det jo pga. prisen ifb. "et godt tilbud"
og har ikke råd til at kassere det nyindkøbte...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ole (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 16-01-08 21:20

Sidste sommer fik jeg Avon Viper Sport på både for og baghjul.
Bagdækket holdt ca. 3000km, hvorefter det blev udskiftet med et Conti Road
Attack, cykelen kører stadig glimragende, og der er MANGE flere km i Conti
dækket. VFR.

Ole


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:fmln7d$vif$1@abbeden.bunk.cc...
> CL wrote:

>
> Det er både konsekvent og en interessant pointe i denne sammenhæng: Mange
> af de, der blander umage dæk, gør det jo pga. prisen ifb. "et godt tilbud"
> og har ikke råd til at kassere det nyindkøbte...
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>



Kai Harrekilde-Peter~ (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 16-01-08 19:20

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> CL skrev:
>> In news:uzlv7x9hz.fsf@harrekilde.dk,
>> Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> typed:
>>> En kombination med sportsdæk foran og sport/touring bag (f.eks
>>> Metzeler Sportec M1/M3 foran og Roadtec Z6 bag) fra samme dækfirma er
>>> også helt godkendt.
>
>> Jep og man kan også sagtens blande mærkerne imellem
>>
> Ja man kan næsten alt, selv flyve, - bare ikke særligt godt.
>
> Der findes flere udmærkede kombinationer "inden for firmaet", hvor for
> og bagdæk ikke er samme "model" Kai's Metzler eksempel er _et_ af dem.
>
> Men det er ikke det almindelige og da slet ikke mellem forskellige
> dækfabrikater!

Jeg overvejede faktisk om man skulle lave en liste over "godkendte"
kombinationer, da jeg skrev min forrige mail.

Mærke Fordæk Bagdæk
Metzeler Z1 Z2
Metzeler Z3 Z4
Metzeler Sportec M1/M3 Roadtec Z6
Michelin Pilot Power Pilot Road


Tilføj andre kombinationer nederst til listen.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste