Man skal se sig rigtig godt for i forsikri~
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-01-08 09:28

Fpn har set på motorcykelforsikringer, og konkluderer at der er kæmpe
enorm forskel på priserne. (Det havde vi vist en mistanke om i forvejen
ikk'?)

Prisoversigt/testresultater i PDF format her :

http://multimedia.jp.dk/archive/00072/forsikring_72643a.pdf

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Anders Majland

Dato : 11-01-08 10:05

> (Det havde vi vist en mistanke om i forvejen ikk'?)
>
> Prisoversigt/testresultater i PDF format her :
>
> http://multimedia.jp.dk/archive/00072/forsikring_72643a.pdf

Dejligt overskueligt skema, der på fin hvis viser at man skal se sig for for
ikke at blive røvrendt - Fint arbejde Tommy

Og jeg troede egenligt også at fdm havde 20% selvrisiko ved tyveri - men
åbenbart ikke. Så de er lige blevet noteret som muligt alternativ (er idag
hos GF)

Fra : Ole Schultz

Dato : 11-01-08 10:36

On Fri, 11 Jan 2008 10:05:29 +0100, "Anders Majland" >Og jeg troede
egenligt også at fdm havde 20% selvrisiko ved tyveri - men
>åbenbart ikke. Så de er lige blevet noteret som muligt alternativ (er idag
>hos GF)

Det er rigtigt.

FDM har IKKE speciel selvrisiko ved tyveri.

mvh Ole

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 11-01-08 10:46

....men før I lader jer "røvrende" yderligere, så tjek lige de små selskaber
også. Altså dem der ikke bruger milliader af kroner på reklamer alle vegne,
og indoktrinerer folk til at tro, at de er bedre end andre! (Det er de ikke,
tro mig) - Der er kun forsikringstagerne til at betale den slags lort!
Priserne her ligger over hvad jeg fx har givet, da jeg boede i Odense. Nu
bor jeg så på landet og slipper selvsagt endnu billigere. Samtidig har jeg
altid kunne køre hele året (hvad svarer til endnu 25% billigere præmie) og
kan til hver en tid stille forsikringen i bero (hvad jeg nu ikke gør - og
hvorfor skulle jeg, med sådan et vejr!
Oveni kommer så, at servicen i de mindre selskaber er væsentlig bedre. Det
er i hvert fald min erfaring.
Vh
Søren

Fra : Ralph Køster

Dato : 11-01-08 10:56

Mit råd er bare....spørg Alm. Brand.

Jeg har en CBR 1100 XX Blackbird og som nybegynder har jeg den til 7082,- om
året med fuld kasko.
Jeg er 41 år. Har heller ikke haft bil i 17 år. Så jeg startede helt fra
bunden.

Ralph.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-01-08 11:21

Søren Høyer Hansen wrote:
> [...]
> ikke gør - og hvorfor skulle jeg, med sådan et vejr!
> Oveni kommer så, at servicen i de mindre selskaber er væsentlig bedre.

Hvilket selskab bruger du så? Og hvad giver du for hvilken model?

Fra : m0rt3n

Dato : 11-01-08 11:06

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> Fpn har set på motorcykelforsikringer, og konkluderer at der er kæmpe
> enorm forskel på priserne.

Den prissammenligning er til grin. Der står jo ikke noget om, hvad det er
for et produkt, man køber! Lad mig uddybe: Jeg havde en billig forsikring,
men da jeg læste det med småt, kunne jeg se, at ved uheld med førerskade,
ville jeg kun få dækket 10.000 kroner - det er ikke meget hvis man mister
arbejdsevnen (eventuel passager var sjovt nok fuldt dækket). Så kan det godt
være, man får en ny cykel, men hvad skal man bruge den til, hvis man rigtig
har slået sig? Jeg har tilpasset min forsikring, så jeg får $$$, hvis jeg
kommer til skade, selv om det nok ikke kommer til at ske. Jeg kører
simpelthen for godt. Men der er jo klaphatte i trafikken.
Forsikringssælgeren jeg talte med, var meget overrasket over, at jeg ville
tilpasse min forsikring, for så blev den jo dyrere. Jeg synes, at den
dyreste forsikring må da være den billige, hvis den er ubrugelig, når det
gælder.
-m0rt3n xt125
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Anders Majland

Dato : 11-01-08 14:17

> [...]
> se, at ved uheld med førerskade, ville jeg kun få dækket 10.000 kroner -
> det er ikke meget hvis man mister arbejdsevnen (eventuel passager var

Selvfølgelig er det vigtigt at kigge vilkårene ordenligt igennem men
sammenligningen gik på prisen på kasko forsikringer. De dækker normalt ikke
for skader på fører.

Asvarsforsikringen dækker skader på passagerer og modpart.
Kasko dækker køretøjet

De bør jo fornuftigvis kombineres med en ulykkesforsikring (fører u)så man
også selv er dækket - f.eks en "autoylykkesforsikring" eller en mere
generel.

/A

Fra : m0rt3n

Dato : 11-01-08 14:28

> De bør jo fornuftigvis kombineres med en ulykkesforsikring (fører u)så man
> også selv er dækket - f.eks en "autoylykkesforsikring" eller en mere
> generel.

Du har ganske ret. Jeg kan se, at jeg endte med at få det skrevet ind i
ulykkesforsikringen. Jeg huskede (forkert) at det lå under min
kaskoforsikring.
-m0rt3n xt125

Fra : Michael Tinding

Dato : 14-01-08 10:00

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilpasse min forsikring, for så blev den jo dyrere. Jeg synes, at den
> dyreste forsikring må da være den billige, hvis den er ubrugelig, når det

Jeps det er nemlig rigtigt. Testen fokuserer udelukkende på prisen og ikke
på produktet. Topdanmark som de kårer som de dårligste, dækker mig bekendt
som det eneste selskab også for førerens skade. Jeg selv valgte Topdanmark,
frem for IF og CODAN, fordi de i mit tilfælde var billigs og de som de
eneste havde en brugbar dækning (en forsikring er jo ikke bare en
forsikring)

Fra : Anders Majland

Dato : 14-01-08 10:37

> Jeps det er nemlig rigtigt. Testen fokuserer udelukkende på prisen og ikke
> på produktet. Topdanmark som de kårer som de dårligste

Øeh - jeg kan ikke så nogen kåring. I den PDF der er linket til er "kun" en
prisoversigt

> , dækker mig bekendt som det eneste selskab også for førerens skade.

Det var så en forskel de burde have med i listningen af "specielle forhold"
under skemaet.

/A

Fra : Thomas Holm Jensen

Dato : 11-01-08 13:15

Øv øv

Blev lige så glad da jeg så prisoversigten.. Har bestilt en Suzuki GSX750 F
med suzukiforsikring men ville da prøve tryg som så billigere ud: Præmie
17.000,-
Suzuki: 5424,-

Jeg er 26 år har ingen anncinitet

mvh

Thomas

Fra : HKN

Dato : 11-01-08 05:46

Hmmm....

Jeg har TD, og betaler kr. 1.000,- mindre end den opgivne pris for
elitetrin, på den samme maskine (Intruder 800)

Så mon ikke de priser er til forhandling de fleste steder?

-Henrik