Renovering af R6 racernmotor.
Fra : Emil

Dato : 10-01-08 03:06

Jeg er i gang med at renovere min (R6) racermotor. Og i den
forbindelse skal jeg bruge en masse reservedele. Jeg gætter på at der
er reservedele for ~20.000 dkr hvis jeg skal købe dem hos Fisker MC
eller ligende sted.

For at spare nogle penge kigger jeg på at købe delene udenlands, og
som jeg ser det er der 4 oplagte muligheder:
1. Tyskland - Billigere dele, stort land, med i EU.
2. Sverige - Måske billige dele, taler næsten dansk, med i EU.
3. England - Taler engelsk, stort land, med i EU.
4. USA - Meget billig $, taler engelsk.

Jeg har fundet et par potentielle forhandlere i USA, men jeg er lidt
på bar bund med tyskland, sverige og england. Så hvis du kender en god
forhandler, der er til at handle med (på den jyske måde med rabat), så
smid et link. Af tyske forhandlere vil jeg fortrække en der kan
engelsk/dansk da mit skoletysk ikke er sindsygt godt (det var sjovere
at ryge smøger og kysse pigerne fra 9 kl.).

Jeg søger efter forhandlere som I enten kender og har erfaring med på
første eller anden hånd. Jeg regner med at skulle have en god rabat,
da det er en ekspiditions ordre uden (den store) chance for
reklamation.

Jeg kan ikke bruge en donormotor eller ligende, da det er en
racermotor til konkurrencebrug.

Se evt. motorcykelgalleri.dks forsøg på at hjælpe mig, man kan næsten
smile lidt :)
http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=64290

Fra : Henrik

Dato : 10-01-08 11:57

"Emil" <sofushansen@gmail.com> wrote in message
[...]

Hvis du vælger den helt langsomme fragt fra USA, så vil det næsten helt
sikkert være det billigste - uanset om der kommer told og moms på.
Jeg har selv købt dele der - dog til andet fabrikat. Og de er nemme at
handle med ved større ordrer.
Nu er mit kendskab til racerdele relativt begrænset, så jeg ved ikke lige
hvilken forhandler jeg skal pege på, men jeg har handlet flere forskellige
steder. Ofte har jeg bemærket at online butikkerne kører med tilbud på
stumper til et mærke, men ikke til et andet - så har jeg benyttet
lejligheden til at forhandle den samme rabat på de varer jeg skulle bruge ud
fra det.

Husk at UPS og DHL mange gange ikke de billigste, samt at butikkerne ikke
reklamerer med de helt billige fragtløsninger - spørg om de har et bud på
alternativer. Hvis ikke, så spørg om UPS og DHL tilbyder andre og billigere
løsninger.

Jeg har også oplevet et par totalt ignorante forhandlere - men de findes jo
alle steder.

God fornøjelse

-Henrik

Fra : Susanne & Jesper Mik~

Dato : 10-01-08 18:22

"Emil" skrev
Jeg er i gang med at renovere min (R6) racermotor. Og i den
forbindelse skal jeg bruge en masse reservedele.

Hej,

Hvis du er interesseret, har jeg et sæt kitknaster + lidt andre stumper til
en 99'er til salg.

Prøv at forhøre dig på www.sporthoj.com ang. svenske forhandlere.

--
Susanne

Fra : Emil

Dato : 10-01-08 10:28

On Jan 10, 6:22 pm, "Susanne & Jesper Mikkelsen" <mad...@c.dk> wrote:
> [...]
> forbindelse skal jeg bruge en masse reservedele.
> Hvis du er interesseret, har jeg et sæt kitknaster + lidt andre stumper til

Jeg vil gerne tage et kig på det (hvis du ikke bor for langt fra
Kbh.).

Skriv evt. på sofushansen znablen gmail.com.

Mvh.

Emil

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 12-01-08 21:12
Fra : Skovge

Dato : 15-01-08 15:43

"Emil" <sofushansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Husk lige på, at hvis du bestiller stumperne fra USA, så kan du være så
"heldig" at de rare toldere tager et kig i kassen og skriver dig en lille
ekstra hilsen - og så er stumperne måske pludselig ikke så billige mere
(taler af erfaring fra flere køb fra united bluff) - den slags bekymringer
er du fri for ved køb i EU landene.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-01-08 20:01

> [...]
> (taler af erfaring fra flere køb fra united bluff) - den slags bekymringer

Det er ikke nogen odds jeg ville satse på - De har fået ret godt styr på
logistikken, men derfor kan der jo godt smutte en enkelt pakke i ny og næ...
Det er ikke så meget det at der skal betales lidt told og moms som
beregninsmetode og gebyrer.

Told og moms betales af varen incl transport. Så et køb til $101og $26 i
luftfragt giver lige 126$ at beregne ud fra. Og hvis de så har lidt for
travlt kan de jo ske at de får skrevet 164$ isedet for og så bliver told og
moms jo lidt højere... Post Danmark har også lige sat gebyret op til 150kr
for denne "service" for første varelinie og vist nok 30-35kr per
efterfølgende.

Facit er ihvertfald at mit sidste indkøb til $101 bliver ganske tæt på
1000kr inden jeg havde varen i hånden (Dertil bøvlet med at bede Post DK om
at genbehandle fortoldningen så jeg kan få den for meget betalte told og
moms retur)

/A