Vapour blasting
Fra : Palle S.

Dato : 06-01-08 22:39

Nogen der kan hjælpe med Links til skånsom rensning af motor / alu dele

Har læst om Vapour blasting og blæsning med valnøddeskaller
men kan ikke finde nogen der udfører det i dk. Helst på sjælland

mvh

Palle S.

Honda X-eleven

*under renovering*
Kawazaki Z1000J
Kawazaki Z1000 a1
Kawazaki Z900

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-01-08 23:37

Palle S. skrev:
> [...]
>
> Har læst om Vapour blasting og blæsning med valnøddeskaller
> men kan ikke finde nogen der udfører det i dk. Helst på sjælland

Valnødde skaller ?? Det har godt nok lige været jul...
Kan du ikke uddybe det lidt, er det fordi at skallerne er "bløde" eller...

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-01-08 23:39

"Palle S." <jesus.elsker.dig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan hjælpe med Links til skånsom rensning af motor / alu dele
>
> Har læst om Vapour blasting og blæsning med valnøddeskaller
> men kan ikke finde nogen der udfører det i dk. Helst på sjælland

Ru alu kan renses med skrap sæbe, skal skylles godt af.
Ellers må glasblæsning være sagen.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 07-01-08 08:35

> Ru alu kan renses med skrap sæbe, skal skylles godt af.
> Ellers må glasblæsning være sagen.
> --

Enig - find nogen der kan glasblæse - det bliver fuldstændig som nyt!

-Henrik

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-01-08 19:47

> [...]
>
> Har læst om Vapour blasting og blæsning med valnøddeskaller
> men kan ikke finde nogen der udfører det i dk. Helst på sjælland

Vi fik tørisblæst noget rustfri af http://www.trasbosandblaesning.dk/, det
så sgu nice ud og så svinede det ikke med sand overalt.
Det er forholdsvis skånsomt, men det tager noget længere tid end med sand,
men man sparer så oprydning. Ved ikke om det er godt på alu, men du kan da
ringe og spørge.

Valnøddeskaller har jeg set som kokosskaller i et kar hvor man ægger delene
i. Det blev brugt til rengøring af snavsbelægninger på noget maskinværktøj.
Vi så det demonstreret, men bruger i stedet en højtemperaturvaskemaskine,
den renser også bare i bund. Min bilmotor inkl plejlstænger osv. blev i
hvert flad skinnende ren.

Mvh Niels

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-08 22:55

On Mon, 7 Jan 2008 19:46:58 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>men man sparer så oprydning. Ved ikke om det er godt på alu, men du kan da

Jeg har netop diskuteret den med tørisblæsning med et par venner her
til aften, og ifølge dem skulle det være toppen-af-poppen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Brian Madsen

Dato : 10-01-08 19:45

Der er et firma i Herlev der laver det samme www.dis.as

Fra : JimR

Dato : 11-01-08 23:11

"Palle S." <jesus.elsker.dig@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Har læst om Vapour blasting og blæsning med valnøddeskaller
> men kan ikke finde nogen der udfører det i dk. Helst på sjælland

Alternativet er blæsning med plastperler som anvendes på flyskrog for at de
ikke skal bule i pladerne. Det lyder dyrt!

Mon ikke man kan finde almindelige glasblæsere, der kender til problemet?
Man kan få forskellige typer af blæsematerialet med forskellige
'afrensningsgrovhed'.

mvh

JimR