Den værste Mc du nogensinde har ejet
Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-01-08 22:36

Min tror jeg var en Suzuki Ts185. Udstødningen rystede/rustede væk på 3
mnd. motor ophængene flækkede i alublokken, den var sløv som en bus og
bremser som en puch maxi... Den var ganske enkelt horribel elendige
køreegenskaber, tror det havde været mere sikkert at montere en cb 750
motor på en cykel end at forsøge at styre endsige nå sin destination på
dette Monster der var umuligt at få reservedele til. konstante
elproblemer, elendigt lys. skyhøje reservedels priser og gennemført
elendig kvalitet. Jeg slap af med dyret efter 4 mnd og en MASSE roden og
renoveren. Eneste positive ved den oplevelse var at jeg lærte en MASSE.

Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Per

Dato : 05-01-08 22:49

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> MASSE.
> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

En Geely scooter jl-150, 150 ccm.

Mange plast dele var samlet med selvskærende skrurer = det holdt overhovedet
ikke.

Når man bremsede var forgaflen ved at bukke og scooteren gav sig.

Udstødningen gik i stykker efter 1000 km - pga. rystelser blev afgangrøret
revet af selve udstødningen.

Den havde en slange hvor man skulle tømme "overskuds" olie af hver uge -
middelalderteknologi

Man fik hvide fingre af rystelser - ligesom udstødning, bagskærm og andet
svingede i voldsom resonans.

Ja - det var (dengang) en billig anskaffelse, men jeg lærte at billigt ikke
nødvengvis er godt.

SÅ jeg gider ikke billige kinesere mere.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 23:15

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

Ha....... det er nemt, det må være min Moto Guzzi Nevada 750 Club Huuuhaa
!! aldrig -aldrig mere.......

Da jeg fik cyklen leveret var karbureringen helt skæv, maskinen kørte af
h.. til, svingede meget i tomgang, fra 1800 omd. og nedad , faktisk nogle
gange så lavt at den ikke kunne holde sig selv i live ved mange lyskurve,
(drifts varm tilstand )

Speedometeret virkede ikke ( 1. gang )

Forbremsen hylede meget , nye klodser fjernede hyleriet, men nu bremsede den
ikke nær så godt som den gjorde med de "hylende" klodser ! ?,

den var blevet "svampet" i bremsegrebet, værkstedet sagde at de havde
udluftet bremser !

Sikrings split til fodbremse, røg af , med det resultat at jeg nær havde
hamret foden i asfalten !!, var heldigvis i myldretiden , så hastigheden var
begrænset !

Tabte fodhviler (bagsæde passagers ) vibrationer ?!

Nummerplade er begyndt at revne, ved monterings skruerne, vibrationer ?!

Nitterne i de originale Guzzi tasker er begyndt at falde af

Koblingen "pipper" ved udkobling, pi-pi-pi-pi-pi- med stigende intensitet
ved øgede omd

Skød / smed gearkasse olie, op af udluftnings studsen, oven på gearkassen

Speedometer virker ikke ( for anden gang ), nåede aldrig at få et
speedometer der virkede mens jeg havde cyklen !

Nåede aldrig at modtage et service og garanti hæfte, så 1500 + 5000 km
servicet, havde jeg kun bevis for , på regningerne, og jeg vidste ikke om
jeg havde 2 eller 3 års garanti på maskinen ?! ( skal lige indskydes, at
cyklen
blev købt i overtagelses fasen, mellem den gamle importør og TMP )

Tror nok at det var det hele!

Gav 121.000.- for den, havde den i seks måneder, byttede den ( lige over )
til en ny Yamaha XJ 600 S Diversion til 79.900.- + lev.

det største værdi tab jeg nogen sinde har prøvet på seks måneder ......

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jens S.

Dato : 05-01-08 23:37

****
Den allerførste maskine: Et scoop: En ældgammel Honda vistnok 175 eller 250
ccm som blev købt ved en bilforhandler udenfor byen for ca. 4.500 kr.
omkring 1982. Den startede straks ved forhandleren (må have været varmet op
inden jeg kom) og kørte super 200 meter hver vej fra forhandleren hen af
vejen og tilbage igen - for en der indtil da havde kørt på en Suzuki 50 ccm
4 gears knallert og lige havde fået sit mc-kørekort.

Allerede på vejen hjem gik den i stå og måtte trækkes ca. 5 km

Efterfølgende blev det konstateret, at motoren var fuldstændig stået af.
Bilforhandleren var skummel, og jeg fik vist ca. 1.500 kr. retur - og havde
en mc der aldrig kom til at køre. Solgte den for 400 kr. til nogle der
heller ikke fik liv i den.

Havde sjovt nok også på et tidspunkt købt en spritny Suzuki 185 som jeg
havde i 3 mdr. Den kunne ikke tåle regnvejr, og ville slet ikke køre når den
var våd.......

Jens S., Esbjerg

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 01:13

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> Ha....... det er nemt, det må være min Moto Guzzi Nevada 750 Club Huuuhaa
> !! aldrig -aldrig mere.......
>
> Tabte fodhviler (bagsæde passagers ) vibrationer ?!

Hæ!
Dét skete til overflod i overværelse af indtil flere DFM'ere, husker
jeg!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 19:19

> Hæ!
> Dét skete til overflod i overværelse af indtil flere DFM'ere, husker jeg!

He-he......... det var tider, det morede vi oss meget over den sommer

Så godt at "bagmanden" stoppede, tænkte hvad er der nu galt, med det Ducati
skrammel , så var det "bare" fordi at jeg havde knust mandens knæskal med
min forfløjne fodhviler !

Fra : Niels Pein

Dato : 06-01-08 00:19

Jeg har aldrig ejet en maskine hvor jeg tænker; "aldrig mere".

Den ringeste har været en Yamaha XJ900 model 1988, som jeg havde fra ny et
lille års tid. Og den er jo fin nok, de andre har bare været bedre.

Konen har en Honda SCV 100 Lead. Vi kalder den "Futte" for det betegner
kørestilen udemærket. Hun er meget glad for den.
Jeg har prøvet den et par gange, og sådan een ville jeg aldrig give penge
for. Den er for lille, for svag (undtagen til bykørsel) og noget daldreværk
i blæsevejr.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Kim Olsen

Dato : 06-01-08 11:11

Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

Min første MC var en CZ180.
Magen til rystemaskine skal man lede længe efter. Alt faldt af pga.
rystelser..
Af en eller anden grund kunne man komme til at starte den, så motoren kørte
baglæns, så det var altid med største forsigtighed at man koblede til i
første gear. Hvis den kørte baglæns - så stop og start igen.
Når det er sagt, så kørte den faktisk stabilt og startede altid.
En feature jeg har savner siden var at der var kobling indbygget i
gearvælgeren, så den selv koblede ud, når man skiftede gear.

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-01-08 11:20

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev
> Af en eller anden grund kunne man komme til at starte den, så motoren
kørte
> baglæns,

Så har du kørt med for kort platinafstand og for sen tænding.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-01-08 14:39

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev
>
> Så har du kørt med for kort platinafstand og for sen tænding.

Det kan man også gøre med en MZ.

/jim

Fra : Thomas Petersen

Dato : 06-01-08 12:00

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> renoveren. Eneste positive ved den oplevelse var at jeg lærte en MASSE.
>
> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

Jeg er tilbøjlig til at give ret i dit valg. Jeg har selv haft sådan en
knallert (ts 185 er) i mange år til vinter brug, og har i 7 år haft den til
primus træff i Norge. Det skal dog siges at den var alt andet end orginal!!.
Accaralationen skal ikke måles med stopur men med en afrivnings kalender,
det er bedere at bruge lyset fra en flagermus lygte end det lys den er
udstyret med, bremserne? hvilke bremser? Sådan kan man blive ved. Men
retferdigvis skal der siges at den knallert har transpoteret mig til utrolig
mange oplevelser. Den er nu draget til de evige tankstationer, og er blevet
erstattet af en Dr 750 BIG.

Thomas, Esbjerg

Fra : Kim Andersen

Dato : 06-01-08 16:54

Hej Thomas

Jeg husker godt da du holdt ved foden af opstigningen til pladsen til norsk
primus. Du grinede af mine pigdak på XL350 eren, men hvem kom op af isvejen
uden problember!!!

MVH

Kim, YCÅ

Fra : Thomas Petersen

Dato : 06-01-08 17:49

> Jeg husker godt da du holdt ved foden af opstigningen til pladsen til
> norsk primus. Du grinede af mine pigdak på XL350 eren, men hvem kom op af
> [...]
Ja det er sgu utroligt hvad pigge gør. Nu må vi se om jeg kommer af sted i
år, hvis jeg gør er jeg nok nød til at have et nyt bagdæk, det gamle kan
ikke rigtig lide momentet på BIG'en, så piggene er ved at forlade det. Jeg
har hørt at der fås nogle pigge der bare kan skrues i. Er der nogle der
kender til nogle sådanne.
Thomas Dr750

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-01-08 07:43

Tjah : http://www.elvvs.dk/articlelist.2630 ->
http://www.silentsports.net/stud_your_own_bike_tires.html

--
vh
Torben

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-01-08 13:44

Eg Egemarke wrote:

> [...]
> renoveren. Eneste positive ved den oplevelse var at jeg lærte en MASSE.

> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

Mit største fejlkøb.
Suzuki GSX400f
Kom aldrig til at køre ordentligt, og skruet sammen på en mærkelig måde
når man er vant til Honda.
Men min CB400N var nok den værste jeg ar haft på plade. Brugte lang tid på
at sætte den i stand, og var da også en udemærket maskine, men de andre
var bare bedre.

/
Jesper

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-01-08 13:57

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> renoveren. Eneste positive ved den oplevelse var at jeg lærte en MASSE.
>
> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

Kawa Z1 900cc boret til 1100cc købt brugt hos Ågesen
Skideskæg sålænge den holdt,det gjorde den i ca 8 dage hvorefter den ved
hjælp af brugte dele måtte nøjes med at være en sløv men stabil 900cc indtil
den blev solgt

Yam R5 350
Også købt brugt
Skideskæg sålænge den holdt,men hvis ikke gearkassen lavede problemer var
udstødningen kokset til så den ikke kunne køre over 80 km/t.( en bedre olie
kunne måske have løst problemet)

Billigste og ikke dårligste har "vist" været MZ 125 Sport,bensin og olie
på dyret og den kørte ,aldrig nogen problemer sålænge det ikke blæste for
kraftigt !

Mvh

Steen

Fra : Richard

Dato : 06-01-08 16:50

Eg Egemarke wrote:

> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

Hm, valget mellem den værste af mine mc'er er svært:

En brugt '67-69 Tiger T90 350cc var egenlig meget sjov at køre på dengang
i '71-72; fuldvoksen af størrelse, lød rigtig godt (med hul i en potte,
banket af centralstøttebenet) styrede godt med de rette dæk og kørte frisk
til ifht. sin størrelse (og den MZ 250 ETS, jeg havde før). Men den
vibrerede skruerne løse og havde en skæv oliepumpe/tændingsknast-aksel,
der bevirkede at tændingen ikke kunne stilles korrekts, så den en ellers
skøn dag bankede hul i et stempel... Med reparationen og den ringe
efterspørgsel kostede den T90 mig en pæn slat på det år, jeg havde den

En MZ 250 ES/2 af ca. samme årgang, jeg købte for 1.000 kr. i '76 til
daglig transport, kørte til gengæld aldeles uinspirerende. Og den kunne
ikke holde strøm på akkuen, så tit og mange gange måtte jeg løbe den igang
de 3 år, jeg kørte jævnligt på den. Efter endnu et par år henstillet i
ejendommens cykelkælder uden nogen videre konservering solgte jeg den for
800 kr i sommeren '82. Men jeg havde helt mistet følingen med
brugtpriserne, for jeg blev kimet ned den søndag morgen, den var i
berlingeren og en spurgte, om ikke der manglede et nul i prisen!

Og hvad er de oplevelser så værd? - tjah, i dag ville jeg nok trods alt
kunne tænde på en brugt Triumph (af tidens dog, fx den kække Scrambler
eller en 3-cyl.). En højbenet MuZ sikkert også, men en en totakts ditto
ville jeg næppe vælge

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : p.jarnbak

Dato : 06-01-08 20:45

Honda cx650 skarpt forfulgt af en cx500.
cx650 fik lavet motor 5 gange på 40k/km:2 gange toppakning 1 gang
hovedrep(brugte 1/4 liter olie
på 40 km) 1 gang knast kæde og så 1 gang gearkasse(tandhjul for 2 gear
manglede nogle tænder).
cx500 fra ny havde den 1,9 mm skævhed i forhjul,ikke lavet på garanti da
limit var 2,0 mm og motoren
var rusten indvendig + en topfart på 145-50 km/t. solgt igen efter 3 mdr.
De var begge to købt fra ny.
mvh Palle
der har haft 3 honda 1 god(cb500f) og 2 dårlige så ikke flere honda

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-01-08 23:34

p.jarnbak skrev:
> [...]
> De var begge to købt fra ny.
> mvh Palle
> der har haft 3 honda 1 god(cb500f) og 2 dårlige så ikke flere honda

Jeg har da ellers hørt at netop CX skulle være noget af det mest
driftsikre der findes, men jeg har jo heller ikke ejet een

Fra : Niels Pein

Dato : 07-01-08 02:15

"Eg Egemarke" skrev ...

* snip *

> Jeg har da ellers hørt at netop CX skulle være noget af det mest
> driftsikre der findes, men jeg har jo heller ikke ejet een

Her kan jeg bidrage med et statistisk materiale på een.

Jeg havde en CX650E (fra ny) fra 1985 til 1989 og fik kørt 57.400 km. på
den.
Knastkædebøvl ved 28.000 km. Nedslidt tandhjul i speedometerhuset ved ca.
40.000 km. Og både ensretter og termostat røg også.
Da jeg solgte den sagde forhandleren at der var en lille revne i
motorblokken.

Men alligevel syntes jeg bedre om den end den XJ900 jeg købte som afløser
for CX'eren.
XJ'eren (en '88 model) havde f.eks. en elendig bag-affjedring.
--
Hilsen Niels
Suzuki bandit 1250 SA

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-01-08 17:38

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> wrote in message
> [...]
> for CX'eren.
> XJ'eren (en '88 model) havde f.eks. en elendig bag-affjedring.

Sjovt nok er min historie lige omvendt.Jeg købte en xj900 fra ny i marts
1983 og
der efter en cx650 fra ny i 1985.xj 900 er nok den bedste cycle jeg har
haft.
På 35k/km kostede den 1 ny pære til blinklys ellers bare service.Den havde
også
de gode bagdæmpere på så den kunne køres med fodvilerene i vejen rundt i
sving.
Den kørte 15.5 km/l med 2 på + bag.og konstant 170 på uret,normalt forbrug
til arbejde
og rundt omkring i dk var 14,5 km/l.Jeg ved godt at der på de senere modeler
blev
sparet en del på affjedring og bremser men den jeg havde var alle 57000 kr
værd.
Jeg var ude at lukke bakken op i 1983 sådan 3 timer efter jeg havde fået
cyklen
og kørte så hjem i sne og med salt på vejene,så var det ligesom pynten var
taget
af cyklen
MvH Palle
k1100lt

Fra : Kim J.

Dato : 08-01-08 18:38

Hejsa,

> Jeg har da ellers hørt at netop CX skulle være noget af det mest
> driftsikre der findes, men jeg har jo heller ikke ejet een
>
> MvH Eg
>
> www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

ØV! Er da lidt fascineret af CX'erne, den var ny da jeg var dreng, har en
fed motorlyd, bliver åbenbart ved med at køre, der er stadig mange på gaden.
Så jeg har da også været fristet til at køre den som pensionistcykel.

Men min værste MC er helt klart MZ150 kan ikke huske den nøjagtige
betegnelse, men det er ikke den med faste lygter. Det er den eneste maskine
jeg har totalskadet. Tog lige en lygtepæl af træ med topfart (siger ikke så
meget), og med en 100 Kg. kammerat bagpå (gik også ud over topfarten),
resultat, han røg på en eller anden mærkelig måde hen over hovedet på mig og
fik et par knækkede ribben. Selv forstuvede jeg en lillefinger (avs!!!!
Rigtig synd for mig!!!). Mistede den ene af mine helt nye vildt seje
disco-sko (blev aldrig fundet). Fodhvileren revet af, stel flækket, styr i
højre side blev lidt slapt og sænket ned til motorblokken, kun hængende i
koblingskablet. Tanken trykket 5 cm ind. Positivt: Jeg sad på motorcyklen da
den holdt stille på den anden side af en tre meter høj skråning og midt inde
på en pløjemark. Hvordan det kunne undgås, at jeg ikke smækkede skulder og
knæ i lygtepælen fatter jeg den dag i dag ikke????

Mange styrt senere (uden alvorlige skader på andet end stoltheden), så synes
jeg stadig, at det er absolut den værste maskine. Den kunne bare ikke gøre
andet end køre ligeud!!!

Bedste er til dato Kawasaki GPX750R Ninja 1989 (trænger til restaurering og
er til salg). Første motor eksploderede ved 180.000 km (restaurerede den ved
100.000 km). Den smed 2 udstødningsventiler ved 250 km/t. Resultat hul i
cylinderen. (Ny) tysk motor på den nu, men nu er sikringsboksen tæret op,
øv! Jeg leder efter en ny, nogen der ved hvor en sådan er?

Nuværende Raket Nr. 1 (Yamaha R1 2001), kørt på den en sæson. Fed maskine,
vild, flot, stiller store krav til køreren, hvis man skal udnytte den,
topfart afprøvet, phyyyyy..... Ikke en begynder maskine, men kan lige gå an
til by kørsel
Hvad skal man have, hvis man skal have noget hidsigere? Skid hul i
topfarten! Der er R1'eren hurtig nok i byen, men på bane og i sving? Har
prøvekørt Aprilla Mile R, og jeg tror jeg kan køre den meget hurtigere i
sving end Raket 1, men det skyldes nok mest affjedring, bremser og en
svagere motor. Raket 1 skal man hele tiden tænke sig om. Lægge den ind i et
sving, fuld gas ud af svinget, hmmmm... tænke tænke.... man skal nok lige
kravle hundrede meter baglæns for at hente hjernen, et eller andet gik galt,
he he...

Historie
1983: MZ150 (eneste totalskadede maskine)

1984: Honda CB400 Four port (uha da da.... opboring topfart 180 Km/t.
stabilitet 0%)

1985 Yamaha XZ550 ((ny)kanon maskine, lidt for teknisk avanceret og svag,
men gode køreegenskaber)

1988 Yamaha DT125 (vild skæg maskine, sløv, men sjov på strand og skov, også
et par gange under vand)

1992 Suzuki GS550 (var studerende, en være traktor, brugte meget
udstødningspasta)

1993 Suzuki VX800 (kørte 100.000 km. på den, gav 54.000 kr. for den, solgte
den for 50.000 kr. efter 4 år).

1997 Kawasaki GPX750R Ninja US-Model (fed, hidsig, sjov, maskine, topfart
altid 250 km/t på speedometeret en enkel gang ned ad bakke, og i næsten frit
fald 270 km/t., renoveret ved 100.000 km. original motor eksploderet ved
180.000 km. tysk motor på den nu fra en total skadet maskine ca. 50.000 km.
Har den stadig og vil renovere den, øhhh... hvis der ikke kommer et godt
tilbud (el problemer).

2007 Yamaha R1 2001, uha da da... nå, ja, så længe man holder sig inden for
bygrænsen, så kan den da godt gå an. Vil ikke køre mig selv op, der er jo
længe til første marts :o/

Hygge hejsa her fra
Kim J.
MC De Få Rå
Løsning

Fra : Janner

Dato : 07-01-08 16:56

.. Eneste positive ved den oplevelse var at jeg lærte en MASSE.

> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen
>
> MvH Eg
>
> www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Suzuki GSX600F, den kører og ligner en pose kartofler --- Ja vil ikke bruge
L ordet.

Havde den først i 90'erne fra ny .... Et kort bekendt skab

/Jan

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-01-08 17:04

Janner skrev:
> [...]

> L ordet.
>
> Havde den først i 90'erne fra ny .... Et kort bekendt skab

hmmm
men den kører (kørte) da

Hva' med prilleren? havde du ikke en hel del problemer med at få den på
vejen? ;-.

--
Dun@nt - der i øvrigt kan tilslutte sig GSX-F bedømmelsen af udseenet
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Janner

Dato : 07-01-08 17:39

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> hmmm
> men den kører (kørte) da
>
> Hva' med prilleren? havde du ikke en hel del problemer med at få den på
> vejen? ;-.

Jow den skulle jo lige ha en ny top,,,

Det tog sin tid med en spade af en forhandler samt en sløv lemmedasker til
importør

Italienske motorcykler ... nogen dage hader man dem , andre dage elsker man
dem.

En ting er sikkert ... De er bestemt aldrig kedelige.

- og har ikke siden haft problemer .. det sjoveste jeg har ejet i rækken

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-08 18:16

On Sat, 05 Jan 2008 22:36:21 +0100, Eg Egemarke wrote:

> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen

Jeg ville have sagt BSA'en, den kørte forrygende når.......resten af tiden
var der altid en dims, der var slidt op :-|

Men "makita" kandidaterer kraftigt, dels på grund af den helt urimelige
dårlige finish, og detaljeløsninger, (kabellynlåse, der gnaver i malingen
på stelrørene, plastdele, der gnaver i hinanden, og i aftes, et sidespejl,
der "popede" op af holderen helt umotivet af sig selv.

Der skal nok komme en billedserie, og beskrivelse, mage til
underdimensioneret l... skal man lede længe efter, eller ? Er de europæiske
fabrikker så pressede, at selv 10 ører til en ordentlig låsering er for
meget at forlange ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-01-08 20:33

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> fabrikker så pressede, at selv 10 ører til en ordentlig låsering er for

Skøøn læsning. Her gik jeg rundt og troede at CX var cyklen jeg skulle
have mig når jeg blev "gammel", det blivet det nok ikke til så alligevel.
Og osse ganske belærende om at selvom det har været nyt og dyrt er det
bestemt ikke det samme som at det bare virker

Fra : KentBM

Dato : 07-01-08 21:11

Eg Egemarke wrote:
> Hvilken model tænke du tilbage som "aldrig mere" maskinen
Uden tvivl en Moto Guzzi V50 årgang 1978. Jeg hentede motorcyklen om
fredagen hos forhandleren i Slagelse og kørte hjem til familien på
besøg. Tilbage til kasernen i Slagelse søndag og af sted på 14 dages
øvelse i Tyskland.

Rundt i Harzen med en Centurion kampvogn. Omkring 100 - 150 m pr. liter
benzin. Gad vide, hvad det kostede i CO2-kvote

Tilbage i Slagelse og begge afgangsrør var fuldstændige røde af rust. De
nye afgangsrør holdt ca. 1 måned. Når jeg kørte hen til et kryds og
stoppede med trukket kobling, så gik motoren ud. Km 3.500 røg en
knastfølger og så solgte jeg maskinen tilbage til forhandleren og købte
en Suzuki GS 850.

Forhandleren brugte selv Moto Guzzien, men med omkring km 10.000 var den
færdig i motoren så vidt jeg husker.

--

Kent

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 09-01-08 00:26

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Suzuki GS 850.
>
> Forhandleren brugte selv Moto Guzzien, men med omkring km 10.000 var den

Hej Kent

Jeg har faktisk ikke haft nogen rigtig dårlig cykel (ud af 19 stk)
Jo, min første en Yamaha CS 200, men det var nu ikke dens skyld.
Det var vist mere den traktor mekanikker jeg købte den hos
( han havde lige lavet motor på den).

Jeg købte i 1978 en helt ny Guzzi V 50. tre måneder og 9975km
senere solgte jeg den til forhandleren og købte en GS 850 .

Da jeg senere kom på værkstedet (service på 850éren) mente
værkføreren: At det var da vist godt jeg var kommet af med
V 50éren. Den nye ejer havde klaget over topfarten (135km/t),
de skilte så motoren ad og fandt at cylindrene var meget slidte.
Det passer jo meget godt med det du skriver =

Den 850èr var jeg rigtig glad for.

mvh Jens
Sydals

Fra : Harald Blaatand

Dato : 09-01-08 13:32

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message
> [...]
klip
> [...]
> Rundt i Harzen med en Centurion kampvogn. Omkring 100 - 150 m pr. liter
> benzin. Gad vide, hvad det kostede i CO2-kvote

Jeg har da kørt en del Centurion i Tyskland,vi fik oplyst at den gik 4
liter per kilometer på landevej,det "sjoveste" var da vi fik prislisterne
for at ødelægge ,majs,kartoffel,roe,diverse kornmarker ,Majs var vist de
dyreste,og vi blev da også jagte væk af tyske bønder på traktorer bevæbnet
med høtyve et par gange

Guzzi ved jeg ikke meget om ,men den Moto Guzzi V50 lyder som en "nitte"

Mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 00:55

Min den værste og bedste er En og samme MC

I 1978-79 købte jeg en Kawasaki Z650 mener det var 77 modellen , det var
simpelhen det bedste køb man kunne gøre for menneskepenge ;)

Den blev købt pga køreegenskaber bremser optræk og ikke mindst blærerøvs
efekten , og den blev da også beundret blandt venner osv , men blev solgt
igen efter hmmm 2 års tid og lidt div rep ikke noget grelt , men nøjjjjj den
åd alt i sving osv

For et par år siden blev jeg så nostalgisk og måtte simpelhen eje sådan en
igen , og jagten gik ind på en velholdt model , og en sådan blev indkøbt til
fornuftige penge

Det blev til 3-4 ture SIKKEN NOGET LORT , den kunne jo hverken bremse dreje
styre lyse starte osv .

Så Værste/ Bedste MC er den samme , med 30 år imellem

Ok så er der lige den Gelly 150 som jeg har købt brug i en brandert og som
står i skuret endnu uden at have været startet , og sådan bliver det nok ,
jeg kunne godt forstille mig at den kunne blive en kandidat

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-01-08 23:39

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med høtyve et par gange
>
> Guzzi ved jeg ikke meget om ,men den Moto Guzzi V50 lyder som en "nitte"

De første V50 der kom var med foringer i cyl.
Der kom senere V50II og III, som var forsynet med
nicasil belagte cylindre og de holdt svjv ganske udmærket.
Der gik dog historier om at nogle af de "nye" stadig blev leveret med
de gamle cylinder typer

mvh Jens
Sydals

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 13-01-08 05:23

Hej Per

On Jan 10, 12:55 am, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
> Det blev til 3-4 ture SIKKEN NOGET LORT , den kunne jo hverken bremse dreje
> styre lyse starte osv .

Føreren af MCen er jo også blevet ældre

> [...]
> står i skuret endnu uden at have været startet , og sådan bliver det nok ,
> jeg kunne godt forstille mig at den kunne blive en kandidat

Jeg troede du ville nævne Aprilia RS 125? Den havde du vist ikke så
gode erfaringer med

--
Jesper - Som havde en Honda der lugtede af fisk indtil den fik ny
regulator og fikset en stelforbindelse...

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 15:55

Ååååå Jesper

Det var de kendte TMP der var problemet sku ikke Aprillaen

Og sjovt nok er det ikke første gang de er nævnt i denne tråd :(
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK