Billig kværn er...
Fra : Jansen

Dato : 02-01-08 21:13

Hej
Efter at ha' været uden kværn i 10 år, så er jeg ved at være grydeklar.
Sikkert noget med en bandit eller lignende. Desværre har jeg ikke råd gør
næste år (altså 2009) og der er sgu længe til.

Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne
være i mellemtiden?

--
Mvh Jansen

Fra : Ralph Køster

Dato : 02-01-08 22:56

En peberkværn....

Får vel ikke meget for 20k i dag???

Ralph.

Fra : Jansen

Dato : 05-01-08 11:27

Go' værkstedshumor

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 03-01-08 00:50

Jansen skrev:
> [...]
> næste år (altså 2009) og der er sgu længe til.
>
> Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne

Det er begrænset, hvad man får for de penge.
Du vil da sikkert kunne finde en kawasaki GPZ500 e.l. ved en privat i
det prisleje til den pris. Men du ender ud med enten en meget "lille" MC
eller en ældre lidt for brugt MC, som du risikerer diverse reparationer på..

Hvis du alligevel vil poste penge i en dyrere MC næste år, så ville den
fornuftige løsning være at spare pengene til vægtafgift, forsikring,
reparationer, vedligeholdelse m.m. og så lægge dem tilside til næste år.
Du risikerer også at stå med en MC som du har svært ved at komme af med
næste år eller være endnu en MC med en dyr reparation - begge dele noget
som kan risikere at ødelægge din drøm om en større og bedre MC (f.eks.
den Bandit du nævner)til næste år

Men når der er sagt, er jeg da ikke blind overfor at det med at købe MC
ikke er altid er styret af fornuften... sagde manden med 3 MC'er i
garagen ...

Thore

Fra : Tau

Dato : 03-01-08 08:06

> [...]
> næste år (altså 2009) og der er sgu længe til.
>
> Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne

Ja nu sagde du jo frisk, men det er jo ikke nemt at finde en maskine til de
penge hvis den også skal være frisk. Jeg har fået en ny maskine, så hvis du
kan "nøjes" med en Suzuki gs550 til kr 18.000 så kan du bare komme omkring.
Forsikringen ca. kr 800 om året ved sommerkørsel.
Den er synet for 3 måneder siden.

vh
Poul>

Fra : Jansen

Dato : 05-01-08 11:32

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du kan "nøjes" med en Suzuki gs550 til kr 18.000 så kan du bare komme
> omkring. Forsikringen ca. kr 800 om året ved sommerkørsel.

Hej
Frisk er jo selvfølgelig relativt til de penge, det er jeg helt enig i.
En gs550 fra 78 var min første kværn (købte den i øvrigt også til 18K så mon
det er
en obligatorisk pris for gs550'ere
Hvor gammel er den, stand, km., og hvor står den, har du et par billeder?
Mvh jansen

Fra : Tau

Dato : 05-01-08 15:51

> [...]
> en obligatorisk pris for gs550'ere
> Hvor gammel er den, stand, km., og hvor står den, har du et par billeder?

Jeg har forsøgt at sende dig en mail med billeder, men den kom retur.
jeg kan kontaktes på Jyskkranservice@get2net.dk

Poul

Fra : Asger

Dato : 03-01-08 11:09

Jansen wrote:
> [...]
> næste år (altså 2009) og der er sgu længe til.
>
> Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne

Det kommer vel an paa to ting

1. hvad du definerer som en god, frisk kvaern.
2. om du kan skrue selv eller ej og har raad til at spendere paa
reservedele ind i mellem.

Hvis du kan skrue selv er der masser af muligheder for at finde en
mellemklasse japaner fra firserne.
For at holde udgifterne nede ville jeg kigge efter en gaengs model hvor
der findes mange uoriginale reservedele.

Asger

Fra : Bo Christensen

Dato : 03-01-08 11:35

Hvad med at leje en kværn et par uger ?
for 10k vil du da kunne leje et par forskellig i løbet af året,
og så måske en gang lej1racer.dk oveni, istedet for at købe et gammelt lig
som du skal lappe for meget på
mvh bo

Fra : Eg Egemarke

Dato : 03-01-08 12:04

Jansen skrev:
> [...]
> næste år (altså 2009) og der er sgu længe til.
>
> Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne

Et tip kunne være at importere en Yamaha XS 400 fra enten sverige eller
tyskland. Bor selv Malmö og købte sidste år en Xs 400 fra 1983 til
7500skr og den havde kørt 25000 km fra ny og ser ud som om den er1 år
gammel. Og der er faktisk ganske mange af de små maskiner i S til
RIGTIGT billigeb penge i Superstand.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : PMH

Dato : 03-01-08 17:25

> [...]
> næste år (altså 2009) og der er sgu længe til.
>
> Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne

Tag evt. et kig på en Honda CB 750 (mini Bol'dor) fra
først i firserne. Jeg havde selv en som jeg solgte sidste år.
Jeg kørte på den i 2 år, og der var aldrig problemer.
Honda's gamle CB 750 motorer er nærmest ikke til at slide op.

De burde kunne findes til de penge..
jeg fik 22k for min, og den var pæn og velholdt, og kørte fejlfri.

PMH

Fra : Knud Dam

Dato : 03-01-08 19:25

"Jansen" <fake@telia.dk> skrev i en meddelelse

> Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne
> [...]

Hej Jansen.

http://www.selchau-hansen.dk/KLR/

Prisen kan forhandles ved en handel her i vinter

Det lyder da fornuftigt.

Mvh.

KD

Fra : Nielsen

Dato : 03-01-08 21:10

> http://www.selchau-hansen.dk/KLR/
>
> Prisen kan forhandles ved en handel her i vinter
>
> Det lyder da fornuftigt.

Det er sgu billigt. Især når man ser sætningen: "MC-garage & hjem medfølger"
Godt nok en bolig i Skibby, men alligevel....

/Ths

Fra : Jansen

Dato : 05-01-08 11:34

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Jansen.
>
> http://www.selchau-hansen.dk/KLR/
>
> Prisen kan forhandles ved en handel her i vinter

Hej Knud
Ser ud som et fint tilbud, men jeg er ikke så begejstret for "væltepetere"

Men tak for buddet.
mvh jansen

Fra : jshansen

Dato : 04-01-08 01:42

On 3 Jan., 21:09, "Nielsen" <inva...@duer.ik> wrote:

> Det er sgu billigt. Især når man ser sætningen: "MC-garage & hjem medfølger"
> Godt nok en bolig i Skibby, men alligevel....
>
> /Ths

Den er god med dig ... stavefejlen ER rettet .. sorry .

----
Jan Selchau-Hansen
http://www.dfmc.dk/?id=920

Fra : Glavind

Dato : 04-01-08 23:22

> [...]
> næste år (altså 2009) og der er sgu længe til.
>
> Kan nogen give mig et tip til, hvad en god frisk kværn til maks. 20K kunne

Hejsa.
Jeg har en Honda CBX 550 F fra 1987 til salg. Køreklar og på plader 14000kr.
Mvh
Glavind

Fra : Jansen

Dato : 05-01-08 12:30

"Glavind" <Glavind(@)j-gl@vind.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hejsa.
> Jeg har en Honda CBX 550 F fra 1987 til salg. Køreklar og på plader
Hej
Har du lidt flere oplysninger om stand, km, og evt. billeder?
Hvorhenne?
Mvh jansen

Fra : Glavind

Dato : 06-01-08 00:47

> [...]
> Hej
> Har du lidt flere oplysninger om stand, km, og evt. billeder?
Hej Jansen.
Se mail sendt til dig.
Mvh
Glavind