Ismelding!
Fra : Ole Pagh

Dato : 01-01-08 14:57

Der har været mange debatter om hvilke hjælpemidler der bør være om
bord til at høre vejrudsigter (radio, mobil, internet etc).
Meningerne var delte og ingen kan vel siges at sidde inde med
sandheden, så ingen ydeligere debat herom, men helt tilfældigt faldt
jeg over en mp3 fil med en ismelding fra 19??.

Jeg troede først at lydklippet var manipuleret, men det er det sikkert
ikke. Jeg har ingen anelse om hvor gammelt det er, men det er et genhør
værd. (Nogen der har et bud på, hvornår det er fra?)

Tag en kop kaffe med hen til computeren til at kvikke op under
oplæsningen!

PS: Det er kun ca. den første 1/3. del der er værd at høre. Resten er
oplæsning af iskoder.

Lydklippet kan hentes her:
http://www.sendspace.com/file/p9omfh

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Roger Johnsen

Dato : 01-01-08 16:07

Hei!
GODT NYTTÅR.

Høres ut som om hele Bottenviken er på vei ut Øresund Er ikke datoen
23.03.63????
Slepebåter Elbjørn og Lillebjørn er det det han sier, er de oppegående.
Arkiv 9.363-Ismelding 230363 11.40-11.55.mp3

MVH
Roger

Your browser does not support JavaScript or JavaScript is
disabled. You must enable JavaScript or use a JavaScript supported browser
for this site to function correctly.

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-01-08 16:23

Roger Johnsen skrev:
> [...]
> Slepebåter Elbjørn og Lillebjørn er det det han sier, er de oppegående.
> Arkiv 9.363-Ismelding 230363 11.40-11.55.mp3

Jo, den dekodning af filnavnet lyder rigtigt.
Jeg ved bare ikke om 1963 var et år med megen is i de danske farvande,
for jeg var ikke så gammel da.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : SørenH

Dato : 01-01-08 16:40

En rigtig speedsnakker hva ?!
Det er næsten som da vi skrev diktat i mellemskolen
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-01-08 16:54

SørenH forklarede den 2008-01-01:
> En rigtig speedsnakker hva ?!
> Det er næsten som da vi skrev diktat i mellemskolen

Ja, men det underlige er at senere når han læser iskoderne op, så går
det neget mere jævnt hurtigt, så det kan være at han 'on the fly'
sidder og oversætter koderne til klart sprog i den første del af
udsendelsen.

Men det er sjovere at forestille sig at han sidder og keder sig
gudsjammerligt og er ved at falde i søvn under oplæsningen.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Steffen Skov

Dato : 01-01-08 16:54

"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i en meddelelse
> Jo, den dekodning af filnavnet lyder rigtigt.
> Jeg ved bare ikke om 1963 var et år med megen is i de danske farvande, for
> [...]

Hej Ole
Se lige DMI: http://www.dmi.dk/dmi/hvornar_bliver_det_isvinter
1963 var kold!
Godt nytår
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-01-08 17:09

Steffen Skov sendte dette med sin computer:
> Se lige DMI: http://www.dmi.dk/dmi/hvornar_bliver_det_isvinter
> 1963 var kold!
Tak. Ja så er det sikkert 1963. Jeg søgte ellers på DMI's vejrarkiv,
men det går kun tilbage til 1997.
De har selvfølgelig arkiver længere tilbage, men ikke umiddelbar
tilgængelig her og nu.

> Godt nytår
Tak, i lige måde.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-08 17:57

Super underholdning.

Bjarke

Fra : Ivar Holm

Dato : 01-01-08 20:36

Den 8. april 1963 havde skoleskibet "Danmark" isbryderassistance fra
Helsingør til København.

Ivar Holm