Oversigt over stempler på tværs af fabrika~
Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 29-12-07 21:46

Hej,

I bilverdenen har adskillige leverandører af reservedele forskellige
kataloger, heriblendt stempelkataloger med oversigt over stempeldiameter,
krydspindsdiameter, afstand fra krydspind center til stempeltop, vægt osv.

Findes det samme katalog i motorcykelverdenen & hvor finder jeg et gerne
uddateret eksemplar?

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-12-07 22:58

"Mikael Kristiansen" <mikael@filtenborg-schoeler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes det samme katalog i motorcykelverdenen & hvor finder jeg et gerne

Du kan finde noget her : http://www.jepistons.com/cat/je/power/
Det kræver lidt rangeren rundt, men det er bestemt muligt.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 30-12-07 21:39

Hej igen,

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> wrote in message

[KLIP]

> Du kan finde noget her : http://www.jepistons.com/cat/je/power/
> Det kræver lidt rangeren rundt, men det er bestemt muligt.
> --

Tak for hjælpen ! Denne side var bedre, end hvad jeg hidtil har googlet mig
frem til.

Jeg har tidligere fundet ud af, at det er sandsynligt at stempler fra en
Honda CB 750 vil være egnede til mit projekt, men der mangler desværre en af
de vigtige informationer som er nødvendige for at jeg kan komme videre,
nemligt "kompressionshøjden" (Ved ikke med sikkerhed hvad afstanden fra
krydspindens center til toppen af stemplet kaldes)...

Nogen der kan hjælpe med den + meget gerne en bekræftelse af, om den angivne
vægt på 151/166 gram fra ovennævnte hjemmeside er incl. krydspind ?

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Armand

Dato : 30-12-07 01:14

Mikael Kristiansen skrev:
> [...]
>
> Findes det samme katalog i motorcykelverdenen & hvor finder jeg et gerne

Mit bedste bud ville have været ved Filtenborg, men det er
tilsyneladende helt ud i vejret

--
Armand.