Andersen [3650] skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:477666be$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Andersen [3650] skrev:
>>> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:3f6cn3dtecd8m28l220tevtt7odipt3flr@4ax.com...
>>>>
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/12/29/100823.htm
>>>>
>>> Og for at træde lidt mere i det for MC'ernes vedkomne,
>>> så hørte jeg forleden i radioen at de fleste dødsulykker
>>> på 2 hjul var MC'istens egen skyld. Druk og soloulykke.
>>>
>> - - - hvilket er hvad der for nyligt er blevet debatteret i tråden:
>> "dræbte motorcyklister kørte for hurtigt" startende d. 27. kl. 06:05
>>
> Ikke for at være smart eller noget, men burde man så ikke være
> så klog at man indser at man er den bløde og at man derfor burde
> holde igen på gassen, hvis man ikke har et udpræget dødsønske.
>
Jo! Og dét er bl.a. også et fremført argument i nævnte tråd!
> Jeg gider bare ikke høre de hellige skribenter herinde der kun
> har negative holdninger til alle andre end MC'ister. Vi skal alle
> være her og det må man sq indse.
>
Når jeg henviste til forekommende tråd, var det især fordi at i løbet af
den fremstår tydeligt at det du har hørt i radioen er et sørgeligt
eksempel på HC Andersens dun der blev til døde høns - Sørgeligt fordi
det er de danske mediers pålidelighed der står for skud her!
De individuelle medier refererer i sagen tilbage til andre, og går man
tilbage til kilden, som er Rådet for større Fæ, så viser det sig at det
er et regulært dun der er kilden til alle de døde (rocker)høns:
Sat op mod dit(!) udsagn á:
"de fleste dødsulykker på 2 hjul var MC'istens egen skyld. Druk og
soloulykke."
genkender man ikke meget i RfsF's:
"at der ofte er kørt med høj hastighed. Der er overvejende tale om
vigepligtsulykker, hvor bilisterne overser motorcyklerne og eneulykker,
hvor motorcyklisten har mistet herredømmet i et sving."
Omkring dén kendsgerning føler jeg således at det langtfra er et blindt
korstog mod alle mc-skeptikere, at "bortforklare" et og andet :-|
Jeg har gennem tiden oplevet mange fordomme mod motorcykister og mange
tiltag med udspring i samme. Derfor er det min absolutte mening at man
må sprælle det bedste man kan imod de mange generaliseringer som
motorcyklister udsættes for :-|
En af mine personlige holdninger til "kendsgerningen" om at motorcykler
kører for stærkt er: Hvis en bilist ved en vigepligt først kigger til
den ene side (men overser en motorcykel) og derefter kigger til den
anden side og slutteligt, p.g.a. fejl-opfattelsen af "fri bane",
begynder at sætte igang - - - og lige i dét øjeblik bliver passeret på
tværs af den oversete motorcykel - Så vil opfattelsen være at pågældende
motorcykel MÅ have kørt helt vildt for stærkt! Forskrækkelsen over
near-hit'et forstærker dén opfattelse og ikke mindst printer den i
baghovedet på bilisten
Motorcykler BLIVER overset i trafikken, og hvis "han kørte for stærkt
-indtrykket" opstår i alle forekommende tilfælde deraf, så er der ikke
noget at sige til at motorcyklister generaliseres som tornadoer :-|
Ang. trafikanter der kører for stærkt:
Her i østjylland er det meget brugt med "mobbe"fart- målere/displays á
dem der i al uskyldighed fanger folk i at "her kunne der ligesåvel have
stået en fotovogn", og jeg må indrømme at alle de steder hvor jeg her i
byen er blevet "fanget" af en sådan (á sædvanligvis på ind/ud
-faldsvejene indenfor bygrænsen) har jeg forskrækkende nok kørt omtrent
den samme fart(overskridelse!), og det hvadenten jeg har kørt bil eller
motorcykel.
Trafikken foran mig har altid haft omtrent samme fart på - Så i
min statistik er biler og motorcykler lige store syndere omkring
fartoverskridelser indenfor bygrænsen :-|
Dét understøttes endvidere af den kendsgerning at når jeg dagligt skal
fra mit guldbryllupskvarter og ud på en af byens væsentlige ind/ud
-faldsveje, så kan det være svært at finde et hul i trafikken der
formedelst skiftes i at komme fra venstre og højre - Men det mest
irriterende er i den sidste ende når der kommer et snøvl hvis lave fart
man totalt fejlbedømmer og som man derfor forsent erkender at kunne have
nået ud foran :-| Mange genkender sikkert situationen, og fakta omkring
den er at det i grunden ikke er pågældende der er et snøvl, men resten
af trafikken der blot overskrider fartgrænsen i samme grad som de
plejer, og som man er vant til, mens snøvlet kører de 50' man må - Ergo
endnu et hug til trafikkens mer-fart i almindelighed :-|
--
Armand.