Bremser - GPZ500S
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-12-07 19:06

Jeg har for 1,5 år siden købt en GPZ500S til konen på ebay.
Kawa`en har fået den helt store tur.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1623

Jeg har kun et lille problem tilbage som jeg ikke rigtig ved hvad jeg
skal gøre ved, så derfor vil jeg lige se om gruppen har et godt råd !!!

Forbremsen hugger lidt kun ved langsom kørsel.

Hvad jeg har gjort.
- Jeg har opmålt skiverne de slå max. et par 1/100 dele, så de burde
være i orden.
- Bremsekaliberne har været total afskildte alt er renoveret, de er nu
som nye.
- Der er monteret nye sinterede bremseklodser fra Vesrah.
- Bremseslanger er udskiftet til armerede slanger.
- Bremsemaster er udskiftet til en Brembo (den gl. fra min 748)
- Skiverne var meget rutsne, da jeg hentede cyklen, jeg har har poleret
skiverne blanke, derefter er de affedtet meget grundigt. Og har
efterfølgende kørt ca. 4000 km men det har ikke ændret på huggeriet.

Min egen ide er at bremseklodser + belægninger ikke "passer" sammen.

Mange andre kawasaki`eren af årgenge mellem 90-99 har ved test i
Motorrad + PS fået kritik af at forbremserne hugger ved langsom kørsel,
dette er (delvist) udbedret ved udskiftning af bremsebelægning uden
sinteret metal, er det mon den vej jeg skal ?

Eller er nye skiver vejen frem ?

Andre foreslag ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-12-07 19:27

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Min egen ide er at bremseklodser + belægninger ikke "passer" sammen.

Bla, bla,...........der skulle have stået
Min egen ide er at bremseskiver + belægninger ikke "passer" sammen.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-12-07 20:35

On Fri, 28 Dec 2007 19:26:38 +0100, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

Hej Dan.

>Min egen ide er at bremseskiver + belægninger ikke "passer" sammen.

Næste bud: Forhjulslejer?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-12-07 23:51

Steen Gruby skrev:
> On Fri, 28 Dec 2007 19:26:38 +0100, "Dan \"748\" Dethlefsen"
> <748@dethlefsensOST.dk> wrote:
>
> Hej Dan.

> Næste bud: Forhjulslejer?

Forhjulslejer chekket de er OK, men da cyklen har stået længe har de
måske et "sidde" mærke, hvis jeg ikke finder andet kommer der nye lejer
i. Tak for hintet

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-07 00:01

On Fri, 28 Dec 2007 23:50:58 +0100, "Dan \"748\" Dethlefsen"
> [...]

>Forhjulslejer chekket de er OK, men da cyklen har stået længe har de
>måske et "sidde" mærke, hvis jeg ikke finder andet kommer der nye lejer

Flemming har en pointe.
Prøv at måle tykkelsen på skiverne forskellige steder med en
mikrometerskrue.
De kan have en lille forskel i tykkelsen.
Jeg har "modificeret" planet til min drejebænk således at jeg kan
spænde skiverne op på den med gevindhuller - På den måde er det let at
checke selve skiven.
Det skal lige pointeres, at hvis navet ikke er helt rent på
anlægsfladen kan skiven "vakle" lidt i opspændingen - Det giver samme
problem.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 28-12-07 19:33

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (delvist) udbedret ved udskiftning af bremsebelægning uden sinteret metal,

Hej Dan.

Er du 100 % sikker på, at kronrørslejer er OK og korrekt opspændt ?

Mvh.

KD

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-12-07 20:16

Knud Dam skrev:
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Dan.
>
> Er du 100 % sikker på, at kronrørslejer er OK og korrekt opspændt ?

Hej Knud

Kornrørslejer er nye, skifte fra kuglelejer til koniske rullelejer.
Huggeriet var der både med de gamle og nye lejer.

Men jeg chekker lige om opspændingen er OK.
Tak for foreslaget

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-12-07 23:54

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Kornrørslejer er nye, skifte fra kuglelejer til koniske rullelejer.
> Huggeriet var der både med de gamle og nye lejer.
>
> Men jeg chekker lige om opspændingen er OK.
> Tak for foreslaget

Opspændingen er chekket, der er ikke noget at komme efter, desværre !!

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-07 23:18

> [...]
> gøre ved, så derfor vil jeg lige se om gruppen har et godt råd !!!
>
> Forbremsen hugger lidt kun ved langsom kørsel.

Har du målt om de er lige tyk hele vejen rundt, jeg har set flere hvor de er
mont lidt skævt på nav og med tiden bliver de slidt skæve, så de ikke er
lige tykke hele vejen rundt, og er de bare lidt mere end ingenting, så
hugger bremsen specielt ved meget langsom kørsel.
Hvis der er lidt at give af kan Itago rette dem.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-12-07 23:57

Flemming Disc skrev:

> [...]
> ingenting, så hugger bremsen specielt ved meget langsom kørsel.
> Hvis der er lidt at give af kan Itago rette dem.

Hej Flemming

Den var ny for mig, det vil jeg måle.
Hvor meget skal tykkelsen svinge før det bliver kriminelt ?
Jeg har kun en god skydelære, men kan godt låne en mircometer skrue hvis
det er nødvendigt.
Tak for tippet

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-12-07 08:42

Dan "748" Dethlefsen skrev den 28 dec 2007 i
klip
> Den var ny for mig, det vil jeg måle.
> Hvor meget skal tykkelsen svinge før det bliver kriminelt ?
klip

Noget mindre end et myrekussehår vil jeg tro

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 09:21

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Dan "748" Dethlefsen skrev den 28 dec 2007 i
> klip
> klip

> Noget mindre end et myrekussehår vil jeg tro

Det er ca. deromkring, det må faktisk ikke være målbart og skal måles med
micrometer skrue, jeg har et digitalt skydelære der kan, det har sådan nogle
grimme spidser på, så det kan måle ned i rillerne på skiver

Men tilbage til mål, den skal holde sig inden for 0,01mm.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 29-12-07 11:04

Flemming Disc skrev:

> [...]
> sådan nogle grimme spidser på, så det kan måle ned i rillerne på skiver
> Men tilbage til mål, den skal holde sig inden for 0,01mm.

Jeg tror ikke på at man på en skive der er rille-slidt i blot middelsvær
tilstand, vil kunne måle divergerende tykkelser på 1/100mm med
sikkerhed. Rille-nedslidningen vil hurtigt kunne variere mere end dét
fra det ene "spor" til det andet :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 12:17

> [...]

> tilstand, vil kunne måle divergerende tykkelser på 1/100mm med sikkerhed.
> Rille-nedslidningen vil hurtigt kunne variere mere end dét fra det ene

undskyld jeg blandede tingene lidt, for blære mig over at have et så grusomt
instrument, der kan måle de tyndeste steder, det bliver ikke brugt til at se
efter skæve skiver, men til at være sikker på at en skive holder sit mål, en
synhal bruger af og til samme slags skydelære

Derfor bruger jeg micrometer skrue, der har fat "oven på" rillerne, og der
kan man godt måle 1/100 del og finder tit ud af at det kun er den ene skive
der er skæv, og jeg har flere gange haft et fælg på maskinværksted for at få
rettet anlægsfladen til en skive.
Den hugger ikke i begyndelsen med en ny skive der sider på en lidt skæv
flade, det klare kaliberne eller evt flydene skiver, men da de hel tiden
slides udvendig og måske en 1/2 omgang efter indvendig, bliver den efter
5000-10000 km slidt så den ikke er lige tyk hele vejen rundt og hugger så.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 29-12-07 14:42

Flemming Disc skrev:

> [...]
> 5000-10000 km slidt så den ikke er lige tyk hele vejen rundt og hugger så.

Jeg målt skiverne med min skydelære (usikkerhed 5/100) og der er måske
lidt forskel på tykkelsen på den ene skive, i vente med endegyltig svar
til det nye år, når jeg får fat i en micrometerskrue.

Hvordan retter man op på anlægsfladen, skal hjulet i en drejebænk ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Flemming Disc

Dato : 29-12-07 14:55

> Hvordan retter man op på anlægsfladen, skal hjulet i en drejebænk ?

Ja, sådan har fået klaret dem jeg har haft problemer med, lokalværkstedet
kan have hjulet i med dæk og det hele på
Men det er ikke sikkert at anlægsfladen er så skæv, det kan være at den der
har mont. skiven ikke har fået den mont ordenligt.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 05-01-08 21:46

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> Jeg målt skiverne med min skydelære (usikkerhed 5/100) og der er måske
> lidt forskel på tykkelsen på den ene skive, i vente med endegyltig svar
> til det nye år, når jeg får fat i en micrometerskrue.

Så fik jeg målt skiverne på GPZ med en micrometerskrue.

Den ene skive variere 1/100 i tykkelsen, så den er nok OK
Den anden skive variere 5/100 i tykkelsen, så det er nok den der giver
rysteriet ved langsom kørsel.

Mindste mål for skiverne er 3,5 mm
den første ligger på 4,4 mm
den anden ligger på 4,3 mm.

Kan det betale sig at få dem slebet lige, eller skal der nye til ?

--
Dan
748S - GPZ500S - KLR250

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 01:05

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsens.dk> skrev i en meddelelse
> Den ene skive variere 1/100 i tykkelsen, så den er nok OK
> Den anden skive variere 5/100 i tykkelsen, så det er nok den der giver
> rysteriet ved langsom kørsel.

Det vil jeg hel sikkert mene giver problemer.

> Mindste mål for skiverne er 3,5 mm
> den første ligger på 4,4 mm
> den anden ligger på 4,3 mm.
>
> Kan det betale sig at få dem slebet lige, eller skal der nye til ?

Der er meget at tage af, hvis du ikke kender nogen der kan SLIBE skiver, så
prøv at kontakt Itago ( tidligere TMP ) og hør deres pris, jeg vil tro det
kan betale sig, de sliber næsten "ingenting af"

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-01-08 12:08

Flemming Disc skrev:

> [...]
> så prøv at kontakt Itago ( tidligere TMP ) og hør deres pris, jeg vil
> tro det kan betale sig, de sliber næsten "ingenting af"

Jo, jeg tro nok at der er en værktøjsmager der skylder mig en tjenste,
hvis han ikke kan må jeg prøve Itago.

Men vil problemet ikke komme igen om nogle tusinde kilometer hvis jeg
ikke får anlægsfladen på hjulet rettet op ?

Hvad med nogle flydende skiver, det burde løse problemet !!!
Efter hvad jeg finde udaf laver EBC nogle skiver der hedder EBC Pro-lite
http://www.ebcbrakes.com/rotorsroad.html

I EBC kataloget
http://www.dethlefsens.dk/download/diverse/ebc2007intlmccat.pdf
Side 28 øverst, det lader til at de findes til GPZ500S fra 91 (EX500
B1-B5) som burde være den model med 2 skiver foran (samme skiver som D
modellen, kan det passe ?)

På en hollansk hjemmeside har jeg fundet skiverne til ca. 920 kr.-
stykket det giver 1850 kr.- ialt, det er sgu ok, også kan jeg også få
monteret de faste Brembo Kalibere jeg har liggende

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-01-08 14:06

> [...]
> hvis han ikke kan må jeg prøve Itago.
>
> Men vil problemet ikke komme igen om nogle tusinde kilometer hvis jeg ikke

Jo hvis, vil den er det, det kan du først finde ud af, når du har en ret
skive, at mont. og kan den ikke komme under 1/10 mm, skal fælgets
anlægsflade rettes.

> Hvad med nogle flydende skiver, det burde løse problemet !!!
> Efter hvad jeg finde udaf laver EBC nogle skiver der hedder EBC Pro-lite
> http://www.ebcbrakes.com/rotorsroad.html

Jeg har set problemmet på cykler med flydene skiver, så jeg tror ikke det
vil hjælpe helt.

> [...]
> Side 28 øverst, det lader til at de findes til GPZ500S fra 91 (EX500
> B1-B5) som burde være den model med 2 skiver foran (samme skiver som D

Dem der har nr. MD4144LS......den er som jeg slår den op ikke flydene.

> På en hollansk hjemmeside har jeg fundet skiverne til ca. 920 kr.- stykket
> det giver 1850 kr.- ialt, det er sgu ok, også kan jeg også få monteret de
> faste Brembo Kalibere jeg har liggende

Prisen på de skiver med overstående nr. skal jeg have 1143 kr pr stk incl
forsendelse, så det er jo en okay pris.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-01-08 16:20

Flemming Disc skrev:

> Jeg har set problemmet på cykler med flydene skiver, så jeg tror ikke det
> vil hjælpe helt.

Hvorfor ikke ?

> Dem der har nr. MD4144LS......den er som jeg slår den op ikke flydene.

Jep.
MD4144LS + MD4144RS
Hvis du læser på side 1 i
http://www.dethlefsens.dk/download/diverse/ebc2007intlmccat.pdf
Står der at kolonne 3+4 indeholder nr. på "Floating Discs"
Kataloget har jeg hentet på EBC hjemmeside, http://www.ebcbrakes.com/
Hvad er så korrekt ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 16:31

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> [...]
> http://www.dethlefsens.dk/download/diverse/ebc2007intlmccat.pdf
> Står der at kolonne 3+4 indeholder nr. på "Floating Discs"

Lad Google svare:
En søgning på: "EBC MD4144LS" gav følgende som hit"2:
http://shop.motomarket.cz/advertisement.asp?idi=2231&idk=210
Hvis man klikker på billedet får man et større billede hvorpå det er
tydeligt at det drejer sig om en flydende skive!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 16:53

> [...]
> Hvis man klikker på billedet får man et større billede hvorpå det er
> tydeligt at det drejer sig om en flydende skive!

Den er sku' svær
Men dette billede de har sat ind er en Pro-lite skive, dem i kollonde 5 og 9
i EBC katalog.
Her til en Ducati 800 monster
http://mike.matthies.de/cache/img/bilder/500_500/7605199.JPG

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 17:13

Flemming Disc skrev:

> Den er sku' svær

Jup! For søger man videre giver #3:
<http://www.motorcycle.nl/E_frame.html?http://www.motorcycle.nl/Kawasaki_GPZ500SD_E_grp_10_7_227-1.html>
Der tilsyneladende er en fast "replica"-skive :-/

Anyhow, så skulle fast/flydende være let genkendelig på prisen, også
udenlands!

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-01-08 18:34

Armand skrev:

> [...]
>
> Der tilsyneladende er en fast "replica"-skive :-/
>
> Anyhow, så skulle fast/flydende være let genkendelig på prisen, også

Ja, prisen er virkelig "god" hvis det virkelig er en fast skive, flyende
skiver til f.eks ZXR400 koster fra 1395 kr.- og op.

Google link #1
http://www.ebcbrakesdirect.com/bike/parts_brake.asp?part=disc&make=KAWASAKI&model=500to750&year=GPZ+500+%22S%22+%28EX+500+B1%2DB5%29+%B1%B1+%2888%2D93%29&sec=Jap#
viser en flyende skive, så................

Jeg sender en mail til EBC så jeg kan få klarhed over sagen

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 19:39

> [...]
> viser en flyende skive, så................
>
> Jeg sender en mail til EBC så jeg kan få klarhed over sagen

Og de vil 99,999% sige at det ikke er flydene.

Der står jo også på billede fra EBC, lidt dårligt fra fabrikanten godt nok:
"The picture shown is a generic picture of the product type specified,
consequently, it may not be the exact size or shape as the product ordered.
Please view the technical diagram for the actual shape or view the technical
dimensions presented for this part."

Hos Motomike, hvor jeg bla. kan få skiverne er det de rigtige skiver der er
billeder af, der kan selvfølgelige være fejl :-|

Men lad os høre hvad de skriver.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 21:26

Flemming Disc skrev:

> Men lad os høre hvad de skriver.

Jup!
Lad os i det hele taget høre hvor imødekommende de er!

--
Armand.
(med få, men særdeles gode, erfaringer omkring kontakt til fabrikanter)

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-01-08 21:35

> Jup!
> Lad os i det hele taget høre hvor imødekommende de er!

De svare næsten hel sikkert, det er ikke direkte til fabrikken ( som jeg
måske skrev) Men deres online handel.
Har før købt skiver der, flinke nok, men prisen er ikke OK.
Derfor kan jeg levere dem på folks adresse til en pris der er bedre end den
pris på deres hjemmeside.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-01-08 14:01

Flemming Disc skrev:

> [...]
> Har før købt skiver der, flinke nok, men prisen er ikke OK.
> Derfor kan jeg levere dem på folks adresse til en pris der er bedre end den

Så kom der svar fra EBC

Mail til EBC
I have been looking for Floating Disc`s for my wife´s Kawasaki GPZ500S
from 1991 with 2 discs, and I was very happy when I found them in your
online Catalog
http://www.ebcbrakes.com/Assets/ebc2007intlmccat.pdf
on page 28, with the numbers MD4144LS + MD4144RS (column 3+4, which
should be Floating EBC Pro-lite Discs). But a dealer tells me that the
Discs are Solid !!! (like the original Kawasaki Discs). Your online
Catalog says "Prefix with "MD" for Pro-lite"

Could you please tell what is right, are the Discs MD4144LS + MD4144RS,
solid or Floating.

Svar fra EBC
These part numbers are correct for this model and unfortunately yes they
are only available as a solid type disc, we use MD as a prefix for all
Street discs if they are Solid or PRO LITE sorry for any confusion this
may have caused

Du have (som forventet) ret Flemming

Øv..........så hvad gør jeg nu !!!

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 14:19

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Øv..........så hvad gør jeg nu !!!

Er der ikke gods nok i de gamle til at rette dem og så evt rette nav, hvis
det er skævt!!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-01-08 19:18

Flemming Disc skrev:

> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke gods nok i de gamle til at rette dem og så evt rette nav,
> hvis det er skævt!!

Jo, det bliver nok løsning, selvom jeg var temmelig opsat på et flydende
skiver.

Skiver skal rettes

Da jeg selv kar monteret skiverne ved jeg at det er gjort korrekt, så
der skal nok drejes af hjulet, men hvem der (ud over en på Lolland) kan
hjælpe mig ved jeg ikke lige nu.
Eller var det en god ide at montere skiverne som det bl.a. er gjort på
en GSXR250 hvor der ligger nogen skiver ag et pakningsligende materiale
mellem skiver og hjul, vil det ikke kompensere for de 1/100 skævhed der
er på hjulets anlægsflade ?
http://www.dethlefsens.dk/download/suzuki/suzuki_gsxr250_forhjul_bremser.jpg
nr.11 på det dårlige billede

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-08 18:00

> [...]
> GSXR250 hvor der ligger nogen skiver ag et pakningsligende materiale
> mellem skiver og hjul, vil det ikke kompensere for de 1/100 skævhed der er

Jeg har forsøgt mig med at lægge noget under, jeg syntes ikke det blev godt,
men det er ikke lig med at du ikke kan få det til at virke.

Du har selv mont. skiverne, så vil det sige at du har målt at de ikke har
slået under 1/10mm over siden??
Så forstår jeg ikke lige, hvad der er sket, hvis de har siddet hel ret,
skulle de jo ikke blive slidt skæve.

Det er vel ikke sådan, at boltene der holder skiverne, har passe lidt for
godt.
Hvis der er en krave på der passer lige i hullet, eller at huller i skive og
nav ikke passer 100%, så de er kom til at hænge på kanterne og går lidt
stramt i hullerne.
Hvis de gør det, så kan skive slå sig, når den bliver varm og da den ikke
har muglighed for at give sig.
Jeg har set det 2 gange på de gamle ZX10'er, men de "flyder" også i
bolthullet og de sad så i spænd, så slog de sig, når de blev varme.
Hvis de kun gør det lidt, vil man ikke kunne mærke det før skiven, er blevet
slidt, så den ikke er lige tyk hele vejen rundt.

En meget lang forklaring, men du er velkommen til at ringe til mig, hvis du
er med på mine mærkelige teorier

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-01-08 16:54

Armand skrev:

> [...]
> Hvis man klikker på billedet får man et større billede hvorpå det er
> tydeligt at det drejer sig om en flydende skive!

Har jeg også prøvet, men det viste skive er bare "et generelt billede"
skiven vil aldrig passe på GPZ`en
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16966&m=full

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-01-08 17:14

On Sun, 06 Jan 2008 16:54:10 +0100, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

Hej Dan.

>Har jeg også prøvet, men det viste skive er bare "et generelt billede"
>skiven vil aldrig passe på GPZ`en

Jeg får lige en grim mistanke.
Prøv lige at lægge en retteskinne (Stållineal) tværs over skiven og se
om den har facon som en dyb tallerken.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 16:50

> Hvorfor ikke ?

De vil jo stadig slå fra side til side og de bliver jo holdt med
fjedreskiver, der går sikkert flere km, men det er efter min mening ikke
optimalt.

> [...]
> http://www.dethlefsens.dk/download/diverse/ebc2007intlmccat.pdf
> Står der at kolonne 3+4 indeholder nr. på "Floating Discs"

Jeg læser det også lidt som du gør, men ved at EBC "normale" skiver er
lavet, som orginale.
Jeg bliver dig svar skyldig, men først et link til Kawa skiven og det næste
til en EBC "orginal" skive til Ducati 800 monster.
http://mike.matthies.de/cache/img/bilder/500_500/7609324.JPG
http://mike.matthies.de/cache/img/bilder/500_500/7607849.JPG
og til sidst EBC wave til Ducati, dem i kolonde 5 og 9
http://mike.matthies.de/cache/img/bilder/500_500/7605199.JPG

Men det er vel ikke sådan at GPZ'eren passer skiver med en der har flydene
skiver?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 14:33

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Men vil problemet ikke komme igen om nogle tusinde kilometer hvis jeg
> ikke får anlægsfladen på hjulet rettet op ?

Hvis problemet er "tyk-tynd" skyldes det vel ikke anlægsfladen :-/

--
Armand.

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-01-08 14:43

> Hvis problemet er "tyk-tynd" skyldes det vel ikke anlægsfladen :-/

Jo netop, det er tit årsag til at den ikke bliver slidt lige meget hele
vejen rundt, derfor må den ikke slå mere end 1/10mm ved mont.
Det kan ikke mærkes før den har kørt nogle tusind km, så det er vigtigt, da
derefter er opretning af skive.
Men da der er skævhed i alt, kan det tit klares ved at dreje skiven i
forhold til navet.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc