værdisættelse og årstal
Fra : tp

Dato : 27-12-07 19:58

Er der nogen af jer der ved hvornår det bliver et "nyt år" for skat?

Altså hvornår bliver min 94'er en tak billigere i afgift. Er det 1/1 eller
senere? (synes jeg har hørt noget med 11. feb)

Fra : Ya-man

Dato : 28-12-07 16:44

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså hvornår bliver min 94'er en tak billigere i afgift. Er det 1/1 eller
> senere? (synes jeg har hørt noget med 11. feb)

I år fejrede skat nytår i januar og i september.
Men om det kan betale sig at vendte? hmm.. Jeg afvendtede selv skats nye år
i jan 2007 med det resultat at min afgiftspligtige værdi var steget 2000,-
kr!
Så motorcykler falder ikke nødvendigvis i værdi bare fordi de ældes. Ifølge
skat.

Mvh
Jens

Fra : tp

Dato : 28-12-07 18:53

> I år fejrede skat nytår i januar og i september.

takker !!

> Men om det kan betale sig at vendte? hmm.. Jeg afvendtede selv skats nye
> år i jan 2007 med det resultat at min afgiftspligtige værdi var steget
> 2000,- kr!

Den pågældende står på deres liste med pris for hver årgang, og jeg tager
gerne den prisforskel med, og med 1/1 kan jeg klare det nu her (har fri i
ugen efter, og det ville passe super lige at klare det der

Fra : Armand

Dato : 28-12-07 21:53

tp skrev:

> Den pågældende står på deres liste med pris for hver årgang, og jeg
> tager gerne den prisforskel med, og med 1/1 kan jeg klare det nu her
> (har fri i ugen efter, og det ville passe super lige at klare det der

Hvis SKAT i løbet af behandlingen ikke regulerer slut-afgiften ned i
niveau med den billige fra '86 kan man bede om at få køretøjet
yderligere vurderet og dérunder konfrontere vurderings-klerken med
beløbene - Men dét kommer til at tage yderligere tid og at indregistrere
motorcyklen inden da er at skyde sig selv i foden derved at ens eneste
pressions-mulighed er at trække depositum tilbage og undlade
indregistrering
Så at slå gang i begivenhederne her i lav-sæsonen er måske en god ide :-/

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 29-12-07 09:57

> [...]
> trække depositum tilbage og undlade indregistrering
> Så at slå gang i begivenhederne her i lav-sæsonen er måske en god ide :-/

Hej Armand

Hvad har du spist i julen ??
Den med 1986/87 var en helt anden tråd - du ved, den med 10/20 år
Tp skriver om en 94'er

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Armand

Dato : 29-12-07 11:07

Grunnet skrev:

> Hvad har du spist i julen ??
> Den med 1986/87 var en helt anden tråd - du ved, den med 10/20 år
> Tp skriver om en 94'er

UPS!
Hvad fanden ligner det også at to forskellige bringer bringer samme emne
på bordet med så kort mellemrum !?

Jeg trækker hermed mine udtalelser tilbage!

--
Armand.

Fra : tp

Dato : 29-12-07 15:22

> UPS!
> Hvad fanden ligner det også at to forskellige bringer bringer samme emne
> på bordet med så kort mellemrum !?

Vel ikke HELT samme spørgsmål vel

nå, men vi er vel alle snart ved at være klar til nytårsbrænderen

tak for svar forøvrigt. Jeg snakker med skattefar i næste uge