Vejret i maj i Tyskland (Wesserbergland)
Fra : Mona

Dato : 26-12-07 21:14

Overvejer en MC-rejse til Wesserbergland i Tyskland, først eller midt i maj.
(Wesserbergland er området mellem Harzen og Kasselbakkerne)

Er meget usikker på hvilket vejr der er størst sandsynlighed for at støde
ind i, når det er maj.

Findes der en tysk side, hvor jeg kan se hvordan månedsvejret normalt er i
de forskellige regioner i Tyskland ??

Mona

Fra : flopper

Dato : 26-12-07 21:31

"Mona" <monahadsten@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ind i, når det er maj.
>
> Findes der en tysk side, hvor jeg kan se hvordan månedsvejret normalt er i

www.dmi.dk har beskrivelser af vejr og klima i hele verden. kig under :
Verdensvejr.

mvh
Flopper

Fra : Perminator

Dato : 26-12-07 22:39

Hej

> www.dmi.dk har beskrivelser af vejr og klima i hele verden. kig under :
> Verdensvejr.

Ja - et rigtig godt svar.
Meterologi er et verdensomspændende samarbejde, så der er ikke mange nye
grundlæggende informationer, end dem, som DMI har lagt ud, uanset hvor i
Verden man leder efter sider.
Der er selvfølgelig altid lokale institutioner, som kan give præcisere
detaljer, men det vil oftest være vejrudsigter for den nærmeste fremtid.
De statistiske informationer om vejret i Wesenbergland i maj, som er det du
efterspørger, findes efter min overbevisning udmærket på DMI.

Hvis man skal nærmere ind på detaljer, som fx lokale faldvinde på bestemte
tidspunkter af året eller døgnet etc.finder man nemmest disse oplysninger i
turistbeskrivelser.

Skal selv til Skotland til sommer, og der er dømt regntøj. Bedre vejr end
regn vil blot være et positivt løft på selve dagen
Perminator

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-12-07 00:18

Mona skrev:
> [...]
> ind i, når det er maj.
>
> Findes der en tysk side, hvor jeg kan se hvordan månedsvejret normalt er i

Hej Mona.

Jeg ville ikke være så urolig for vejret i maj - er man godt klædt på,
og har man fornuftigt skiftetøj i bagagen, så er meget nået.

Det ser da fornuftigt nok ud for maj måned synes jeg nok:
Mellem 8 og 19 grader, alt efter vejr og område, så det er da lækkert nok:

http://www.mietferien.de/laenderinfos/deutschland/wetter/

http://www.wetter.com

Venlig hilsen

Aragorn - der var ude at køre i går, og som efterfølgende skulle tø op i
et par timer efter frokost indtaget på Langelinie, og nogle timer
afsted. Og som endte om aftenen hos en kammerat til ren råhygge.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Perminator

Dato : 27-12-07 00:39

Hej
> Aragorn - der var ude at køre i går, og som efterfølgende skulle tø op i
> et par timer efter frokost indtaget på Langelinie, og nogle timer afsted.
> Og som endte om aftenen hos en kammerat til ren råhygge.

Hvad befordrer du dig rundt med på denne årstid?
vh Perminator

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-12-07 12:12

Perminator skrev:
> Hej
>
> Hvad befordrer du dig rundt med på denne årstid?
> vh Perminator

Det' en tøsker - MED sædevarme OG varmehåndtag, samt helkåbe.
Brrrrrrrrrrrrrr! *klaprer bisser*
Til gengæld kan jeg nu SE ud af mit spritnye pinlockvisir.
Nu skal jeg bare ha' _brillerne_ til at lade være med at dugge! 8oD

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Perminator

Dato : 27-12-07 13:52

> [...]
> Til gengæld kan jeg nu SE ud af mit spritnye pinlockvisir.
> Nu skal jeg bare ha' _brillerne_ til at lade være med at dugge! 8oD

Cool!

Du ønskes et godt nytår
vh Perminator

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-12-07 17:12

Perminator skrev:
-klip-
> Cool!
>
> Du ønskes et godt nytår
> vh Perminator

I ordets allerbogstaveligste forstand!
Og i lige måde der, kom godt og sikkert ind i det nye år.
Jeg må indrømme at jeg er _lidt_ misundelig på en af
Langeliniekammesjukkerne, han har lige modtaget sin S2N4-varmevest til
330 US$ fra www.widder.com.
*suk* Jeg må få en eller anden til at strikke mig en god trøje.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk