Hej!
">>> Meen jeg er ikke sikker på den går godt sammen med en større mc dog
>>
>> Guzzien vejer 240 kg, så det er nok passende.
>
>
> de tager alle 4-500 kg, det var mere størrelsen jeg tænkte på. Der er
> nogle af de små lifte der sælges der er mere CBR400 eller suzuki egnede,
> omvendt er de rigtigt store lifte desværre også rigtigt dyre -/
>
> Mvh TP
> Sakselift model jævn stor
Parallelløfteren. som den viste lift er, er rigtig god til prisen, og det er
praktisk at den kan rulles rundt i et værksted med mindre plads. Pga
løfteprincippet skal der også være lidt plads til "opsvinget". Løftehøjden,
fra typisk 17 - 80 cm er også tilstrækkeligt til service på MC.
Jeg har kigget rigtig meget rundt, og bl.a. været forbi cylindriske
autolifte, fordi man kan rotere MCen i hævet position, men fandt
indbygningsarbejdet for omfattende.
Et gruppemedlem gav mig det råd at kigge efter en hydraulikcylinder fra et
lastvogns tiplad, men den tråd har jeg ikke forfulgt, fordi jeg så skulle ud
at lede efter resten af hydraulikken efterfølgende, foruden at skulle have
opsvejset bordet..
Færdige sakselifte, der kan løfte højere end fra 20 -80 cm er rigtig dyre,
dvs mere end 5K, og hvis sluthøjden på bordet ender med at være 60cm efter
nedbygning i værksted er det ikke tilstrækkeligt til at liften også kan få
en universel brug som arbejdsbord: (Plæneklipperen, motorsaven, fræseren,
traileren, skruestiksarbejde osv).
Hertil skal højden kunne varieres omkring 80 - 100 effektive cm. over gulv.
Jeg endte med at købe en brugt industri-sakselift (løftebord) med tilhørende
kraftig hydraulikstation (3x400V) og 24V styretavle, samt med en til
formålet overdimensioneret hydraulikcylinder.
Førend den er sat på plads i værkstedet fordrer det, at en smed forlænger
saksene, så hydraulikken efter nedbygning af liften i plant gulv kan hæve
bordet til 100 cm.
Desuden skal der lægges en dørkplade på 90x230 cm på, og hydraulikslangerne
skal forlænges, så hydraulikstationen kan stå i værkstedet, og evt også
bruges til andre formål.
Jeg gav 4K for det beskrevne, men førend projektet er færdigt er der sikkert
brugt 4K mere.
Til gengæld får jeg en meget universel arbejdsplads, som kan bruges til
rigtig mange forskellige opgaver, foruden pusleriet med CXén, og hvad der
ellers måtte komme op.
Der bliver lagt billeder ud, når indbygningen er i gang.
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057