Drosling BMW 650 GS
Fra : N. Bundgaard

Dato : 25-12-07 18:05

Hej, ville lige høre om nogen "herinde" ved hvordan militæret har droslet
ovenst. model ???
Har hørt at det måske kun er en begrænser på gassen (kablet), men har også
set nogle droslingsæt på e-bay hvor det er en ændr. af indsugningen efter
kaburatoren.

Formoder den jeg har købt er droslet (topper ved. 140) og jeg syntes også
der mangler lidt "spark" i optrækket.

Har også en r1100rs og der skulle kun bare 0,5 sek i forskel til 100, og
sådan føles det ihvertfald ikke.

Venlig hilsen
Niels B.
og forhåbentlig på forhånd tak

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-12-07 19:51

"N. Bundgaard" <niels.bundgaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der mangler lidt "spark" i optrækket.
>
> Har også en r1100rs og der skulle kun bare 0,5 sek i forskel til 100, og

Jeg mener at have læst, at det er en større omgang at få droslingen ændret.
Det skulle være noget med en anden knastaksel og et par ting mere.
Jeg håber du har købt den til en fornuftig pris og bliver glad for den.
Desværre er der mange, som betaler en alt for høj pris for dem fra forsvaret
i forhold til, hvad en tílsvarende kan købes for i Tyskland.
Hilsen Matthias

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 26-12-07 08:20

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desværre er der mange, som betaler en alt for høj pris for dem fra
> forsvaret i forhold til, hvad en tílsvarende kan købes for i Tyskland.

Jeg husker forkert!
Det er den gamle bokser-model der er ret vanskelig at ændre.
Prins Joachim har en af bokserne, som bliver serviceret hos min fætter. Der
undersøgte man, om den kunne ændres til fuld ydelse.
Det ville blive alt for dyrt i forhold til at købe en brugt motor i
Tyskland.
Cyklen var forøvrigt ret mishandlet. Utæt næsten overalt og bagagebærer godt
bøjet.
Den var købt ved forsvaret i denne stand.
Heldigvis behøver Joachim ikke at betale afgift. Ellers var den nok blevet
alt for fyr.
Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-07 10:03

On Wed, 26 Dec 2007 08:20:26 +0100, Matthias H Matthiessen wrote:

> Jeg husker forkert!

Tjae, ihvertfald er det vigtigt at vide, om der er tale om en R650GS, eller
en F650GS, og dér er Niels ikke særligt informativ :-/

Orla Pedersen, uden indsigt i disse modeller.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : N. Bundgaard

Dato : 26-12-07 10:40

Undskyld forglemmelsen.
Flere har spurgt om det samme.

meddelelse news:1atfnp2up9bdl$.14f5calcq8hgg$.dlg@40tude.net...

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 26-12-07 18:03

> Undskyld forglemmelsen.
> Flere har spurgt om det samme.

Mit svar fra d. 25/12 går på F650GS.

/Joachim

Fra : Joachim.schmidt

Dato : 25-12-07 21:01

> [...]
> set nogle droslingsæt på e-bay hvor det er en ændr. af indsugningen efter

Hvis du følger gaskablet fra styret og ned til den anden ende så tror jeg du
vil kunne se metoden!

Husker ikke om du skal have venstre sideskjold af, men det tror jeg.

Kabel-enden er monteret på et lille hjul hvor der er to "monteringshuller"
alt efter hvor meget den skal yde!
Derudover er der er metalbeslag ved hjulet også, som blokerer for at
"hjulet" kan rotere fuldt ud. Men det kan bøjes i en skruestik.
(metalbeslaget var monteret med 2 stk. torx T20 (måske T25 med hul)

Har selv været med til at gøre på 2 stk. af forsvarets bmw'ere tilbage 2002.
Husker det ikke helt tydeligt, så jeg kan nok ikke uddybe det meget mere
desværre.....

Men du skal ud og kigge lidt så tror jeg du kan se det for dig.

Om der er andre metoder den er droslet på skal jeg ikke kunne sige, men
ovenstående gjorde i hvert fald at de kunne køre 170 i stedet for ca 140...