Varme håndtag og knallerter
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 23-12-07 10:41

Hej NG

Er der noget ivejen for at montere de vamehåndtag Louis har på tilbud på en
knallert 45, eller skal jeg bare bruge dem selv?

Mange gode julehilsner

Charlotte

Fra : Bjarne

Dato : 23-12-07 10:54

Hej

Det tror jeg ikke en Scooter har strøm til.
De har som oftest ingen eller lille generator

--
Bjarne Christesen
bjarne@bc-data.dk

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:476e2d2c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-12-07 12:00

> Det tror jeg ikke en Scooter har strøm til.
> De har som oftest ingen eller lille generator

Det skal du ikke være helt sikker på. Jeg har set en Peugeot Speedfight
monteret med varmehåndtag.....
Men kik i instruktionsbogen - der står sikkert hvor meget den lader med.
Og så er det jo bare at lægge sammen:

forlygte 35w
baglygte 5w
varmehåndtag 30 w
diverse + opladning 10w

i alt ca. 90 watt

Så hvis generatoren yder mindre så glem varmehåndtagene.

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk

Fra : Armand

Dato : 23-12-07 12:40

Kim Olsen skrev:

> [...]
> Og så er det jo bare at lægge sammen:
> .......hvis generatoren yder mindre så glem varmehåndtagene.

- - - - - Og væn dig til at bruge kickstarteren!

--
Armand.

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-12-07 14:39

> - - - - - Og væn dig til at bruge kickstarteren!
> --
> Armand.

Jeg kører selv med varmehåndtag på min Lifan 250-4. På denne årstid er de
stort set altid på fuld styrke = 30w.

Mit regnestykke ser sådan ud:

forlys 55w
baglys 5w
diverse lys 5 w
varmehåndtag 30 w
diverse + opladning 10w
ialt 105 w

Min lader iflg. instruktionsbogen med ca 120 w, og jeg mangler aldrig strøm
til selvstarteren.

hilsen
Kim

Fra : CL

Dato : 23-12-07 15:06

Kim Olsen wrote:

> Mit regnestykke ser sådan ud:
>
> forlys 55w

Er du sikker på at det ikke er 35w på sådan en knallert ?

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-12-07 22:24

> Er du sikker på at det ikke er 35w på sådan en knallert ?
> Carsten Larsen
> CBR 1K DUAL
Jo men nu er min sådan set også en motorcykel Og jeg har selv
monteret forlygten og det er en 55 w H4, men det er korrekt at den er født
med 35 w.

Kim
www.kims.pahn.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 23-12-07 16:26

> Mit regnestykke ser sådan ud:

Skift evt baglygtepæren til en led pære - Så spares der også lidt der ...

Men alles gæt er lige skidt - uden at måle på knallerten....

/A

Fra : Western

Dato : 23-12-07 13:59

"Bjarne" <bjarne@(spam)bc-data.dk> skrev

> De har som oftest ingen eller lille generator

Ingen? Det må blive dyrt i batterier!

--

Leif Westen

Fra : dots

Dato : 23-12-07 19:55

"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjarne" <bjarne@(spam)bc-data.dk> skrev

> Ingen? Det må blive dyrt i batterier!

Jeg havde varmehåndtag på min off-roader Honda XR250R '02 - den havde slet
ikke noget batteri...
Varmen/lys virkede topfint, når motor snurrede

dots

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-12-07 13:14

> [...]
en
> knallert 45, eller skal jeg bare bruge dem selv?

Har haft det monteret på classicen med dødt batteri.. Virkede fin fin dog
blev lyset i forlygten lidt svagere når man tændte for håndtagene.

Iøvrigt kom jeg frem til at det ikke var en fordel med varme i håndtagene på
en 45er

Erik

Fra : Armand

Dato : 23-12-07 18:05

OZ3BTO skrev:
> [...]
>>
> Har haft det monteret på classicen med dødt batteri.. Virkede fin fin dog
> blev lyset i forlygten lidt svagere når man tændte for håndtagene.

At lyset bliver svagere ved brug af andet elektrik, skyldes at
spændingen (á Volt) falder, hvilket igen skyldes at ladesystemet ikke
kan producere strøm (Ampere) nok til det hele.
Sagt med andre ord: At lysstyrken falder er et sikkert tegn på at
ladesystemet ikke magter mer-forbruget :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 23-12-07 17:14

On Sun, 23 Dec 2007 16:26:18 +0100, Anders Majland wrote:

> Skift evt baglygtepæren til en led pære - Så spares der også lidt der
>
> Men alles gæt er lige skidt - uden at måle på knallerten....
>
> /A

ange knallerter har en lysspole og en ladespole. Begge i omegnen af 50
watt - så der er ikke noget til varme i håndtagene.