Så bliver man lidt træt af forsikringssels~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-12-07 11:11

Hej,

jeg overvejer at købe en bil, og ringer til GF-forsikring.
Jeg har 8 års skadefri kørsel på mc og er 31 år.
Men nææh nej, det kan ikke flyttes over, så jeg skal starte som nybegynder,
hvis jeg skal have bilforsikring hos dem.¨
Jeg har 2 mcér, indbo og ulykke hos dem.
Tak for l....

Nåh skulle bare af med lidt galde

mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-12-07 11:26

> [...]
> nybegynder, hvis jeg skal have bilforsikring hos dem.¨
> Jeg har 2 mcér, indbo og ulykke hos dem.

Det lyder da helt sygt. Jeg kunne uden problemer overføre min ancennitet fra
MC til bil. Desuden fik min samboende kæreste min ancennitet da hun købte
sin første MC. Igen helt automatisk og uden brok. Skift selskab. Jeg har LB
som ikke uden problemer kommer ind i. Jeg anbefaler man går til flere fester
på sygeplejerske skolerne og seminarierne. De kan nemlig komme ind i Runa,
bauta og LB .

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Max Andersen

Dato : 11-12-07 11:33

Jens Jacob Bager Jensen skrev:
Jeg anbefaler man går til flere fester
> på sygeplejerske skolerne og seminarierne. De kan nemlig komme ind i Runa,
> bauta og LB .

Hehe, så hellere til fest på jura-studiet, bl.a. og finde en DJØF'er der
har en højere snitløn, samt får 20% hos Codan (sidst jeg checkede...)

Max

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-12-07 12:06

> Det lyder da helt sygt. Jeg kunne uden problemer overføre min ancennitet
> fra MC til bil. Desuden fik min samboende kæreste min ancennitet da hun
> købte sin første MC. Igen helt automatisk og uden brok. Skift >selskab.
er igang.

De kan nemlig komme ind i Runa,
> bauta og LB .
jeg kan selv komme i Runa, men de kan ikke lide min ZX9R.
Men Fair ville gerne forsikre bilen billigere end GF UDEN jeg skulle flytte
forsikringer.
MC kunne de ikke lide, så han synes da bare jeg skulle beholde den i GF

Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-07 12:31

> [...]
> nybegynder, hvis jeg skal have bilforsikring hos dem.¨
>MC kunne de ikke lide, så han synes da bare jeg skulle beholde den i GF

Hvilken lokal afdeling er det ?
Måske et personligt fremmøde kan få dem til at se ideen i at beholde dig som
kunde ...

Den primært grund til at jeg stadig er hos GF (udover en konkurrencedygtig
pris på det samlede ) er at de er blandt de få der ikke har 20% selvrisiko
ved tyveri.

/A

Fra : Kasper Lund

Dato : 11-12-07 13:38

On Tue, 11 Dec 2007 12:06:08 +0100, Thomas Jensen wrote:

> er igang.
>
> De kan nemlig komme ind i Runa,
> jeg kan selv komme i Runa, men de kan ikke lide min ZX9R.

De sagde også at de ikke kunne lide min Triumph TT600, men forsikrede den
alligevel da jeg sendte papirerne ind.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-12-07 14:11

Hej Thomas,

Det lyder ikke så fedt.
Jeg fik uden at spørge min kærestes anciennitet flytter over, da jeg
skulle forsikre min ny købte cykel.
Jeg har kun været forsikret få år i Sverige inden jeg flyttede tilbage
til Danmark, men min kæreste er elitebillist og det blev jeg også uden
problemer.

Prøv Runa, de tager ikke racer cykler etc. etc. men de er billige...
Ellers prøv Rasmussen.

Men dit nuværende forsikringsselskab skulle da uden videre bare give dig
samme anciennitet på bilen som på MC, det mener jeg alle andre gør?!

/Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-12-07 15:03

> [...]
>
> Men dit nuværende forsikringsselskab skulle da uden videre bare give dig
> samme anciennitet på bilen som på MC, det mener jeg alle andre gør?!

Har prøvet Runa, men vil ikke have min ZX9R, De ville ikke give mig
anceniteten fra min mc. Men Fair havde en god pris på den lille bil, og
krævede ikke jeg flyttede de andre forsikringer over.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-12-07 18:44

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Det lyder da helt sygt. Jeg kunne uden problemer overføre min
> ancennitet fra MC til bil.

Det kunne jeg også hos Tryg (gennem IDA-forsikring), men GF vil
rigtigt nok ikke. Hejren hos GF Midtvest blev nærmest helt arrig da
jeg spurgte om det, da jeg var med brormanden inde og forsikre en
Corolla 1.8Diesel. Som 22-årig skulle jeg da af med omkring 8k i
ansvar for den gamle kasse - de er helt fra den derinde.

Jeg giver, helt OT, 2200,- i ansvar hos Tryg/IDA på en Mitsubishi L300
4x4 som 25-årig med 7 års anciennitet. Det er lige til at have med at
gøre
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Lars Nielsen

Dato : 11-12-07 22:45

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> nybegynder, hvis jeg skal have bilforsikring hos dem.¨
> Jeg har 2 mcér, indbo og ulykke hos dem.

- Problemet der opstår idet du har to køretøjer i forvejen...
Det er efterhånden almindeligt udbredt ved forsikringsselskaberne at man kun
kan ha' 2 køretøjer, med mindre et afdem er veteran - noget man har fundet
på for at undgå "børnebils-forsikring"...

Lars / Viborg

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-12-07 07:42

> [...]
> kun kan ha' 2 køretøjer, med mindre et afdem er veteran - noget man har
> fundet på for at undgå "børnebils-forsikring"...

mjaaah men de andre forsikringsselskaber jeg talte med var ligeglade med jeg
havde 2 mcér. Og det var ikke det hun gav som begrundelse hos GF, det var at
de ikke overførte ancennitet mellem mc og bil.

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 12-12-07 18:00

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote:
> mjaaah men de andre forsikringsselskaber jeg talte med var ligeglade med
> jeg havde 2 mcér. Og det var ikke det hun gav som begrundelse hos GF, det
> var at de ikke overførte ancennitet mellem mc og bil.

Det er faktisk forskelligt alt efter hvilken lokal afdeling af GF man
spørger...

Jeg spurgte først i Thisted afdelingen, og der kunne jeg ikke overfører
ancinnitet fra MC til bil, men godt fra bil til MC.
Derefter spurgte jeg i Ålborg afdelingen, hvor man godt kunne overfører fra
MC til bil, men ikke fra bil til MC...

Det er dog lidt over 3 år siden jeg var igennem det, så måske har de fået
ensartet det nu.

Resultatet blev iøvrigt at jeg tog forsikringen hos Tryg, hvor man godt kan
overfører fra MC til bil, men ikke fra bil til MC.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 12-12-07 21:10

Martin Guld Thomsen wrote:

> Resultatet blev iøvrigt at jeg tog forsikringen hos Tryg, hvor man
> godt kan overfører fra MC til bil, men ikke fra bil til MC.

- Sjovt... Det ville de godt med min CBR1000 i sin tid ( for 3-4 år
siden... )

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk