Rygskjold - Held, Dainese, Rukka eller?
Fra : Torben Scheel

Dato : 10-12-07 09:06

Jeg har en Dainese lændebeskytter, men nu er tiden inde til en hellængde
rygbeskytter. Den skal bruges under læder såvel som tekstil og genere
mindst muligt. Budgettet siger 5-600 kr. Jeg er 195cm høj, og Daineses
største passer til 176-190cm :-/

Hvad kan anbefales?

--
vh
Torben

Fra : Ole Hansen

Dato : 10-12-07 09:48

Torben Scheel wrote:
> [...]
> rygbeskytter. Den skal bruges under læder såvel som tekstil og genere
> mindst muligt. Budgettet siger 5-600 kr. Jeg er 195cm høj, og Daineses

Den er godt nok udenfor budgettet, men jeg er meget glad for min Davies
Odell Forcefield. Et fleksibelt materiale ligesom Rukka's, så derfor
former den sig efter ryggen og er meget behagelig at have på.

--
Ole Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-12-07 10:55

Ole Hansen wrote:

> Den er godt nok udenfor budgettet, men jeg er meget glad for min Davies
> Odell Forcefield. Et fleksibelt materiale ligesom Rukka's, så derfor
> former den sig efter ryggen og er meget behagelig at have på.

Det ser lækkert ud - og jml har links til forskellige tests
http://www.jml.dk/jml/forcefield.asp

Jeg vil overveje om ikke budgettet skal strækkes lidt

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-07 10:18

> [...]
> rygbeskytter. Den skal bruges under læder såvel som tekstil og genere
> mindst muligt. Budgettet siger 5-600 kr. Jeg er 195cm høj, og Daineses

Hej.

Har selv denne fra Louis.de
http://www.louis.de/_409622c7842a3f3ba345753ae833f8043e/shop/katalog/2007/pdf/0082.pdf
det er nr: 2, den er jeg glad for, den er ikke så tung som den Rukka model
jeg prøvede, og så er det lag du har mod ryggen sat med velkro, så når det
lugter for meget af gnu, er det lige til at afmontere for en vask...

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 10-12-07 20:55

Torben Scheel skrev:
> [...]
> rygbeskytter. Den skal bruges under læder såvel som tekstil og genere
> mindst muligt. Budgettet siger 5-600 kr. Jeg er 195cm høj, og Daineses

Har købt en Safemax fra Polo, den koster omkring 400 kr. i Tyskland og
har vundet en eller anden test.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-12-07 21:19

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> [...]
> og genere mindst muligt. Budgettet siger 5-600 kr. Jeg er 195cm høj,
> og Daineses største passer til 176-190cm :-/

Eh? - jeg bruger da Daineses' rygbeskyttere, og jeg er højere end dig

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-12-07 21:43

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Eh? - jeg bruger da Daineses' rygbeskyttere, og jeg er højere end dig

Det var hvad str. L var angivet et onlinested på nettet. Måske der
findes en XL - er du tilfreds med din? Åndbarhed, komfort osv.

Vi kan vel begge passe en str. M - men sikkerheden er bare ikke optimal,
hvis ikke længden svarer til ryggen.

--
vh
Torben

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 11-12-07 07:33

On Mon, 10 Dec 2007 21:42:57 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Vi kan vel begge passe en str. M - men sikkerheden er bare ikke optimal,
>hvis ikke længden svarer til ryggen.

Præcis. Det er ikke højden på manden der er afgørende, men længden på
ryggen.

.... og til en hvis grad omfanget af maven. Velcro-elastikken skulle jo
gerne kunne nå rundt

Jeg har en Dainese Wave 3 i str. M.
Det var den der passede mig jf. ekspedienten i Aagesen.
Jeg er 178 cm.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 11-12-07 17:42

Under alle omstændigheder, så lad være med at købe den pr. postordre.
Tag til en butik du stoler på og få en ordentlig vejledning, det ville
være dumt at bruge penge på sikkerhedsudstyr, som ikke duer, fordi man
har sparet 200 kr. på rådgivningen (=ca. forskellen på prisen i Tyskland).

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-12-07 21:56

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Det var hvad str. L var angivet et onlinested på nettet. Måske der
> findes en XL - er du tilfreds med din? Åndbarhed, komfort osv.

Jeg her tilfreds nok. - den nye (med alu-honeycomb under
"skildpadden") ånder bedre end dem gamle, men ikke markant.

Jeg mener jeg har en 8-links som er str. L - det første gælder længden
og det andet bredden

Spørg dig for hos en forhandler, f.eks hos Aagesen, de har check på
sagerne.

Kai