CB500
Fra : OK

Dato : 09-12-07 19:52

Jeg har lovet søster og svoger at tage med ud og se på en Honda CB 500
årgang 2000.
Hvad skal vi specielt være opmærksom på (evt. problemer)?
Gode råd og erfaringer i forhold til denne model?

mvh Ole
CBR1KDB

Fra : Steen E.

Dato : 09-12-07 22:23

> Hvad skal vi specielt være opmærksom på (evt. problemer)?
> Gode råd og erfaringer i forhold til denne model?

Fin maskine. Det var sådan en jeg havde og der var overhovedet intet udover
et sæt druknede tændrør ved en sæsonstart.

Solid og velkørende, også rar for passagerer. Perfekt begyndermaskine og en
rigtig god brugsmaskine.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Finn

Dato : 10-12-07 17:27

> [...]
> årgang 2000.
> Hvad skal vi specielt være opmærksom på (evt. problemer)?
> Gode råd og erfaringer i forhold til denne model?

på en CB500.
MC`en blev købt som ny i 2002.
Vi brugte maskinen til touring, Nordkap, Frankrig,
Tyskland, Holland, m.v. og hvis jeg skal komme
med en lille kritik må det være at støddæmperne
var lidt "bløde" når vi var 2 personer og fuld
oppakning på MC`en. (73 kg. + 63 kg + 35 kg.)
Ellers tror jeg ikke at der findes en MC med
så få fejl og mangler - ja jeg vil vove den påstand,
at der ingen fejl er på en CB500.
Jeg var meget glad for min CB500 og så vejede den
kun 170 kg.
Min næste MC er en VFR800 og den har faktisk
også lidt problemer med affjedringen når vi er
afsted 2 personer med fuld oppakning til telttur m.v.

Mvh. Finn VFR800

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-12-07 12:33

Finn wrote:
> hvis jeg skal komme
> med en lille kritik må det være at støddæmperne
> var lidt "bløde" når vi var 2 personer og fuld
> oppakning på MC`en. (73 kg. + 63 kg + 35 kg.)

Skulle kunne klares med et par Hagon støddæmpere. Eller at man indretter sin
kørsel efter det.

/jim