Indskrænkninger af DMI vejrudsigter for fa~
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-12-07 15:40

I det nye nummer 4.2007 af "Sejler" udgivet af DS står der:

"Dansk Sejlunion har derfor bedt ministeren om at opretholde udsigten
kl 22.45. Endvidere har vi tilbudt at arbejde konstruktivt med at
finde brugbare alternative kommunikationsmidler til søs, så sejlerne
ikke er hevist til radioen som den eneste kilde".

"Følg sagen og læs mere på www.danskebaadejere.dk"

DS gør hvad de kan og det på højeste plan.

Prognosen i radioen kl 0845 er baseret på samme prognose som 0545.
Prognosen kl 2245 er i hovedsagen baseret på samme prognose som kl
1745 når det er sommer tid.
Ifølge DMI.

Det står også i bladet "Sejler" på side 40 og 41.

Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 08-12-07 16:09

Harding E. Larsen kom med denne ide:
> [...]
> finde brugbare alternative kommunikationsmidler til søs, så sejlerne
> ikke er hevist til radioen som den eneste kilde".

Ja, og det er godt nyt. Nu håber vi så bare at DMI og DR retter sig
efter det.

Men noget helt andet: Du sendte nøjagtig samme indlæg i går kl. 15:58.
Meget ofte ser man dine indlæg 2 gange. Hvorfor det?
Kan du ikke se dine egne indlæg eller?

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-12-07 17:52

Hej Ole,

Ja det vil sikkert glæde mange selvom det der sendes kl 2245 er
det samme som kl 1745.

Jeg hæfter mig også ved at DS skriver:

Endvidere har vi tilbudt at arbejde konstruktivt med at
finde brugbare alternative kommunikationsmidler til søs, så
sejlerne
ikke er hevist til radioen som den eneste kilde".

Det var jo et af de punkter vi tidligere havde med i debatten om
alternativer. Mon ikke at der på et tidspunkt kommer en mulighed
i DLS således at vejrudsigten kan fås ind i DLS programmet og
måske endda som symboler på søkortene m.m.

Desuden syntes jeg at indlægget i "Sejler" var værd at gengive
her, da der fra flere blev fremført en kritik af vores
organisation DS, hvilket jeg imødegik fordi jeg syntes den var
uberettiget og resultaterne viser det også.
DS arbejder for bredden.

Problemet med at indlægget optrådte i går og nu igen i dag er at
det var sendt via TDCOnline og det er ikke via denne udbyder
muligt at rette en stavefejl. Derfor en ny opsætning og sletning
af den gamle.

Havde det været det system som Dansk Idrætsunion og dermed DS
benytter til "Danske Bådejere" så ville det for den enkelte, der
lar lavet indlægget, være muligt senere at gå ind og rette.

Selvfølgelig har denne feature den svaghed at om man skriver et
indlæg og der efterfølgende kommer et indlæg der enten er meget
positiv eller for den sags skyld meget negativ i sit indlæg, ja
så er det muligt at rette i det første, således at det andet får
en helt anden betydning eller hvad man nu har til hensigt st
forvrænge debatten med.

Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 08-12-07 18:37

Harding E. Larsen udtrykte præcist:

> [...]
> det var sendt via TDCOnline og det er ikke via denne udbyder
> muligt at rette en stavefejl. Derfor en ny opsætning og sletning

At slette et indlæg i nyhedsgrupperne er en illusion, fordi mange
nyhedsservere ikke tillader den funktion, læser jeg ofte i andre
grupper når der spørges om det samme.
Bl.a gør Google det ikke, så når indlægget er afsendt, fanger bordet.
Med eller uden slåfjel.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-12-07 19:51

Hej Ole,

Ja jeg er fuldt ud opmærksom på de problemer der er med de mange
tjenester der henter og videregiver informationer i nuet.
Det må vi bare leve med.
Uanset disse tjenesters fordele og mangler i deres måde at
gengive vores korrespondance på, så betragter jeg det som en
mindre detajle, som vi nok kan leve med.
Korrespondancen er mellem levende mennesker som ønsker at
korrespondere og ad denne form kontakte og hjælpe hinanden i
forbindelse med vores interessefællesskab, og det er meget mere
væsentligt end hvordan de forskellige tjenesters programmører
tilfældigvis har lavet grundlaget for vores korrespondance,
("papiret" der skrives på).
Det er nu engang os der kommunikerer med vores interesse som
grundlag og ikke den der tilfældigvis har udformet
korrespondanceprogrammet.
Hvor er det heldigt at vi lever i et område med fri
korrespondance også selvom internettet er ret så anarkistisk i
sin opbygning.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-12-07 17:47

Den Sat, 08 Dec 2007 16:09:02 +0100 skrev Ole Pagh:

> Men noget helt andet: Du sendte nøjagtig samme indlæg i går kl. 15:58.
> Meget ofte ser man dine indlæg 2 gange. Hvorfor det? Kan du ikke se dine
> egne indlæg eller?

Altzheimers du - inden længe husker Harding at han har en båd, men ikke
hvorfor

Karl Erik Christensen

Fra : Kondrup

Dato : 13-12-07 17:09

Kære alle
Jeg har købt WIBE (3 http://www.moerer.de/index.php?set_language=en&cccpage=artikeldetail&set_z_artikel=638).
En smart lille radio (ca. 10 x 3 x 5 cm) med indbygget ferritantenne,
der modtager vejrmeldinger (Nordsø, indre danske farvande, Østersøen +
Midelhavet) og international + national Navtex fra en sender i
Hamborg.
USB adgang til PC'en, hvorefter vejrudsigter opdateres hv. 3 . time
(på tysk).
Desuden har den indbygget barometer, hvor man kan se trykket de sidste
7 dage.
Stormvarsel hvis trykket falder >2 hPa/time.
Indbygget batteri oplades via PC - holder 1 uge. Seneste meldinger
loades, når PC'en tændes.

Har endnu kun prøvet den herhjemme.

Ca. 3.000 kr gennem http://www.norad.dk/ - god service inkl. hyggelige
infromationer via mail.