<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:d3223859-bba2-4be5-8f1f-3aa0ef82e7a5@s36g2000prg.googlegroups.com...
Hej Forum
jeg er den lykkelige ejer af en viffer fra 89" den kører godt, dog har
jeg længe haft nogle elektroniske problemer. Det hele startede med
strømfordeleren ved hovedsikrigen, den brændre af. ja den smeltede
helt sammen også sikringen. desuden tog den batteriet med i købet, det
var kørt varmt og vandet var kogt af. den kunne kun holde strøm i få
timer, men kunne skubbes igang og kørte fint. det hele blev skitet
stømfordeler fra vfr model 91" og batteri, den virkede...indtil en tur
på170km til århus og hjem igen, så havde den samme symptomer på varmt
batteri, klistermærket så ihvertfald underligt ud og strøm var svag.
Hvad kan der være galt, det problem har kostet mig nok penge nu.? har
tjkket at den ikke lader med formange amp. den lader med 14,08-14,50.
kan det være generatoren bare lader konstant når jeg kører, altså den
ikke slår fra når batteriet er fyldt?
mvh mikkel paulsen
besøgte Schnabel, her i sommers, og købte ny ensretter, til min vfr
750,rc36-2, 1994.
flink fyr, der ved hvad han snakker om.
kom derind, han testede den gamle, fandt ud af at den var "stået af", havde
nye liggende, købte ny, monteret den nye, og kørt uden problemer resten af
efteråret.
på min vfr, klikkede den bare i relæet en morgen, da jeg skulle på arbejde,
fik den løbet igang. men efter ca. 10 km, i et sving kunne jeg dårlig nok
se, at jeg havde slået afviseren til, den blinkede næsten ikke. derefter
ville jeg så lige prøve det lange lys, og der døde cyklen næste.
så lyset blev slukket, og jeg luntede ud på arbejde.
efter at ha ladet på batteriet i 3 timer fik vi start på cyklen.
vi målte på batteriet men den ladede slet ikke.
skulle så tilfældigvis til kbh. dagen efter (i bil), fandt schnabel, og
købte så den nye, 950,- kr.
du kan jo bare ringe til ham
E.S. Elektro
a.. Tlf. 35 85 40 80
b.. Kronborggade 5
2200 København N
jens, vfr 750, rc36-2,1994, til slag på
www.motorcykelgalleri.dk