Dyr hindrer IKKE sygdom vaske med vand, sæ~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-07 15:16

Dyr hindrer IKKE sygdom vaske med vand, særlig ofte

Dyr har overspringsbevægelse altså afledt aggression med at køre næbbet
gennem fjerene eller slikke på pelsen, og hvis de hindres i det, udbryder
der sjældent sygdom.

Dog er der ifølge New Scientist en art mus, som let får parasitter i pelsen
og kan dø af det,

hvis ikke der slikkes pels grundigt, og der er steder på ryggen

de ikke kan _nå selv -

- så _ korpsånd=sammenhængskraft i grupperne er om at undgå kløe!

(måske rottekonger er et beslægtet fænomen - ved nogen noget? )

At aber med hår piller lus,lopper og andre snyltere af sig selv og evt
hinanden, er naturligt, for hår gør det lettere for skadedyrene at gemme
sig. Og flokkens hierarki cementeres af HVEM AFLUSER HVEM

Når leder og haremsejer bliver soigneret af den næstøverste alfa i gruppen
så flyder samme store mængder endomorfiner gennem hjernen, som når der
kopuleres(elskes) med en attraktiv partner

Men mennesket er en nøgen abe, og jeg har prøvet måneder uden bad, og det
giver ingen gener, hvis blot jeg med et par dages mellemrum gnubber lysken
hårdt med frotteklud (og måske finger med spyt lidt hyppigere er nok) og
derved undgås at døde hudceller er til stede i så stort antal, at der er
fugtighed og grobund for svamp(Candida Albicans) som kan irritere med kløe
og rødme

At man i oldtiden begyndte at bygge fine badeanstalter og badekar har nok
haft lidet med sundhed at gøre, men har været som abers pelssoignering og
som klædedragt - en sag om status. Det er vigtigt hvem man bader med, mere
end vandets fjernelse af snavs.

Hygiejne er et løgneord, fordi det antyder sundhed. En ledende britisk
overlæge og professor har i New Scientist fastslået at eneste renlighed, der
har bidraget væsentligt til at udrydde en sygdom, er kloakering imod tyfus -
og psykosomatik er måske også i dette tilfælde den vigtigstge årsag til
infektionens sjældenhed i dag.(ligesom for de andre store fortidige
epidemier)

Hygiejne giver kvinderne kontrol over børn og dermed over samfundet. Der er
skyld og selvhad som straf, hvis ikke man underkaster sig de tidsspildende
ritualer. Lugt er redskab til at skabe helvede på jord - skamfølelse. Men
ligesom dyrs sundhed ikke står og falder med adgang til vand, så kan også
vi klare os med promille af hvad ødsles med på moderne badeværelser.

Engang fik min søn "arp" - en for babyer hyppig hudsygdom i hovedbunden.
Jeg var dengang som nu en beundrer af dyr og ædle vilde, og jeg slikkede ham
hårdt og grundigt alle stedet hvor der var misfarvning og det smagte ikke
grimt og sygdommen var væk på få dage. Men mødre afskyr spyt og tror at rent
vand er det eneste SALIGGØRENDE. Hygiejne-cerermoniellet er om religion,
dybest set.

Vand og især med sæbe er ansvarlig for enorme folkesygdomme, fra allergi
til skedeirritation.

På Egmont kollegiet opsatte en tandlægestuderende og jeg hundredvis af røde
mærkater med teksten "Bliv ligdonor" -modificeret fra bliv bloddonor.
Testamentering af død krop til anatomisk forskning og undervisning var og
er vi tilhængere af. Men hvorfor ikke også se tilsvarende usentimentalt og
rationelt på vask. Slikonkler er bedre end vaskefanatikere. "Brug spyt ej
vand."

Selvfølgelig er der ofte sammenfald mellem urenlighed og kriminalitet.
Nogle mennesker kan lide at provokere (ikke mig) og både snavs og
vold/tyveri er provokerende. Man skal ikke tro at korrelation er
årsag-virkning sammenhæng. Der kan være indre grunde der er årsag til begge
måder at være aparte og de to virkninger er på ingen måde årsag til
hinanden.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 28-12-07 12:56

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
>Dyr hindrer IKKE sygdom vaske med
>vand, særlig ofte

Gad vide hvad meningen med den sætning egentlig er?

Bo skabe væmmelse skrive indlæg, nu igen.

Dit indlæg bærer præg af en tydelig beundring for dyrenes
adfærd, hvilket kan forklare en stor del af dine udgydelser
gennem tiden.

Min hund holder sig ren ved at slikke sig mellem benene og i
røven. Jeg vil klart anbefale dig at træne dig op til en
lignende manøvre, især lige efter et lokumsbesøg. Med tiden vil
du spare en frygtelig masse penge til toiletpapir, hvis du altså
bruger noget sådant i dag.

Min hund har desuden en vane med at rulle sig i hestepærer når
vi går tur, prøv selv at gøre noget lignende og se om ikke det
virker befriende på dig. Jeg er sikker på, at alle de kloge dyr
der omgiver os kan inspirere dig med deres velgennemtænkte
handlinger, som jo netop gør dem overlegne i forhold til
mennesker.

Efter næste regnvejr synes jeg du skulle gå ud i haven og hive
et par regnorme op. Sundt og lækkert, hvis man skal tro et par
milliarder fugle. Bortset fra at jeg mistænker dig for allerede
at have prøvet det...

JIB

Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-08 08:20

"Jørn Ibsen (slet 3OT43)" <j.ibsen@3OT43iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvad meningen med den sætning egentlig er?
>
> Bo skabe væmmelse skrive indlæg, nu igen.

Så er du sygelig sart

> [...]
> lignende manøvre, især lige efter et lokumsbesøg. Med tiden vil
> du spare en frygtelig masse penge til toiletpapir, hvis du altså

Jeg har altid brugt iturevne gratisaviser som toiletpapir

> [...]
> et par regnorme op. Sundt og lækkert, hvis man skal tro et par
> milliarder fugle. Bortset fra at jeg mistænker dig for allerede

Godt at du forstod min sjusket skrevne emnelinie

Jeg har i min spejdertid vundet væddemål ved at spise regnorme mm

Lort smager dårligt men din egen er ufarlig

Hvorfor ruller hunde sig i andres lort?

Farligt er det næppe, men formål har jeg aldrig hørt et bud på

At tage afslappet på renlighed er værdifuld videnskab - når det går godt
hvad det altid har gjort for mig så viser man vejen for vanetænkere som dig.