Inspiration ønskes
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 01-12-07 11:10

Hej,

Min kone, min bankdame & min kreditforening har i forening "givet mig lov
til at opgradere min MC"

Min elskede KLR 650 kører ellers godt, og bringer mig til/fra arbejde hver
dag, samt kører mig og min søn på sommertur hvert år.
Men selvfølgelig kan man vel altid ønske sig en opgradering, ik'
(der er sat 50-55k af til projektet, udover værdien af KLR'en)

Og det er her I kommer ind i billedet, - ku' jeg få lidt inspiration ?

Mine optioner er:

Beholde KLR'en som vintercykel/konecykel, og købe en decideret sommercykel
Skippe KLR'en og købe en allrounder (det hælder jeg mest til)

Jeg kigger på,- (ikke prioriteret rækkefølge)
V-Strom, TransAlp, Africa Twin, Tenere, TDM 850
evt. egenimport fra DE

Er der nogle modeller jeg har overset ?
I kan godt fornemme i hvad retning mit behov er.

Jeg håber på lidt god inspiration, selvfølgelig er beslutningen i den sidste
ende min egen.

Jan Selchau-Hansen
http://www.dfmc.dk/?id=920
(nu med varmehåndtag

Fra : Nielsen

Dato : 01-12-07 11:38

> [...]
> I kan godt fornemme i hvad retning mit behov er.
>
> Jeg håber på lidt god inspiration, selvfølgelig er beslutningen i den

Har selv en V-strom, så den kan jeg godt anbefale. Min er fra påsken 05 og
kører perfekt. Hr fået skiftet et tilt-relæ på garantien, men det ser nu
ikke ud til, at det er en generel fejl. Der er en stor gruppe om V-strom
her: http://11109.rapidforum.com/
V-strom har i 2006 og 2007 vundet trofæet som Alpekongen i Motorrad - oven i
købet over mærker som BMW 1200 GS, Honda TransAlp o.s.v.

Venlig hilsen
Ths.

Fra : Western

Dato : 01-12-07 11:48

"Nielsen" <qq@invalid.dk> skrev > V-strom har i 2006 og 2007 vundet
trofæet som Alpekongen i Motorrad - oven i
> købet over mærker som BMW 1200 GS, Honda TransAlp o.s.v.

Det er nu ikke helt rigtigt. Den vandt i 2005 og 2006, men i 2007 blev
den slået på stregen af BMW R 1200 R.

Men det er nu heller ikke så dårligt gået i en test fra Bimmerland.

--

Leif Westen

Fra : Jan

Dato : 01-12-07 13:03

">
> Jeg kigger på,- (ikke prioriteret rækkefølge)
> V-Strom, TransAlp, Africa Twin, Tenere, TDM 850
> evt. egenimport fra DE

Syntes dem du har fat i alle er fede cykler.. Har selv transalp.. men i dag
ville jeg nok købe V-strom, syntes du får meget for pengene.. Men Africa
Twin er "drømmen" ..
Men holder du dig til en af de cykler, bliver du garanteret tilfreds

Kik evt på http://www.honda-allroad.dk/index.html

Mvh Jan J

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 13:42

On Sat, 1 Dec 2007 11:10:02 +0100, Jan Selchau-Hansen wrote:

> Jeg kigger på,- (ikke prioriteret rækkefølge)
> V-Strom, TransAlp, Africa Twin, Tenere, TDM 850
> evt. egenimport fra DE
>
> Er der nogle modeller jeg har overset ?

Varadero, forrygende motor.
R 1xx0 GS

Men måske for dyrt, selv brugt....

Men kig også lige på alle de nyere "nøgne" modeller, de er langt mere
anvendelige til dagligt brug, hvor tit forlader Du asfalten ?

> I kan godt fornemme i hvad retning mit behov er.

Det behov som Du tror at Du har

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Anders Majland

Dato : 06-12-07 17:00

> Det behov som Du tror at Du har

Et er behovet - noget andet hvilken stil man ønsker og hvad hjertet har fået
øje på .....

Jeg har nok ikke kørt nogen steder på min Super Tenere som man ikke også
ville kunne køre på en mz250 eller GS450. Men den har da været af "grønne
veje" og været kørt fast i både mudder eller sand. Selvom jeg kører mere end
99% asfalt er der de fornøjelsesture væk fra asfalten der stadig gør at jeg
mener at det er det rigtige valg indtil der er plads til at udvide bestanden
i stalden

Nu ved jeg ikke hvad en aldrende klr er værd i bytte, men det nye "lille"
segment omkring de 100kkr ser meget intesaante ud - ihvertfald når man
sammenligner med hvor meget man skal give for en 10år gammel dynge som en
super tenere, africa twin osv. De gamle slidere er da bestemt ikke dumme,
men der er alligevel sket lidt. ABS vil f.eks stå meget højt på min liste
næste gang jeg skal ud og have en allrounder.

Jan, jeg tror at sådan en lille v-strom 650 med abs ville være min favorit i
din siuation.

Men der er to Super Tenere på fyn uden afgift (DBA) og der er jo et par
grunde til at jeg valgte sådan en gammel ged - value for money til det
daglige slid og stadig en cykel der kan væsenligt mere end mig når asfalten
slipper op.

/A

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 06-12-07 21:22

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> men der er alligevel sket lidt. ABS vil f.eks stå meget højt på min liste
> næste gang jeg skal ud og have en allrounder.

Der var sgu' lige ved at blive gal en aldrende KLR !!
Den er fra '97, - de 2 Tenere på Fyn er fra henholdsvis 89 & 92 ...

> Jan, jeg tror at sådan en lille v-strom 650 med abs ville være min favorit
> i din siuation.

Det er nok også det jeg hælder mest til pt.

Jan Selchau-Hansen
http://www.dfmc.dk/?id=920
nu med varmehåndtag

Fra : Anders Majland

Dato : 10-12-07 10:16

> Der var sgu' lige ved at blive gal en aldrende KLR !!

Ny er den da ikke, og du har ikke nævnte dens årgang før nu. ... Hvad vil du
kalde en 10år gammel mc ? Tilkørt ?

> Den er fra '97, - de 2 Tenere på Fyn er fra henholdsvis 89 & 92 ...

Bemærkede du at jeg omtalte dem som "gamle dynger" ?

Selvom man passer en mc efter alle kunstens regler så bliver de trætte af
alderdom. Meget af da nemt nok at erstatte ($$$$)

/A

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-07 17:29

On Mon, 10 Dec 2007 10:16:17 +0100, Anders Majland wrote:

> Selvom man passer en mc efter alle kunstens regler så bliver de trætte af
> alderdom. Meget af da nemt nok at erstatte ($$$$)

Jup, med nyt, så køber man sig tid med få, eller ingen reparationer, kun
service.

Typisk med 10 år gamle "bunker", så kommer reparationerne, og de falder
ikke på én gang, eller efter et vist antal Km., næe, de falder tilfældigt.
En uge er det et baghjulsleje, 14 dage senere en pakdåse i forgaflen, (på
grund af tæringer i inderrøret), senere ledninger og/eller et stik, der
taber forbindelsen.

En af mine vægtigste grunde til at skille mig af med "fie" var 10 års
syndromet, fejlene dukkede simpelthen op rigeligt tit til mit temperament.

Fra : knud

Dato : 02-12-07 12:37

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> I kan godt fornemme i hvad retning mit behov er.
>
> Jeg håber på lidt god inspiration, selvfølgelig er beslutningen i den

har haft TDM 850 og 900 og bemærk lige at den er sat ned fra 159000kr til
139000kr med abs og det er absolut en fin cykel som du bør prøve inden du
beslutter dig endeligt

Fra : Bongo

Dato : 02-12-07 12:47

> har haft TDM 850 og 900 og bemærk lige at den er sat ned fra 159000kr til
> 139000kr med abs og det er absolut en fin cykel som du bør prøve inden du
> beslutter dig endeligt

Kan kun tilslutte mig Knud idet jeg har en TDM 900. Det er værd at bemærke
at 2005 modellerne blev solgt for hhv. 123k og 129k(abs) i 2006. Der kan
være et fejlkøb til salg et sted af denne billige årgang.

Vh Bongo