Cat races
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-07 10:43

Hej

Er der nogen som kender til Cat races i det nærmeste område (ca. 1000 km)

Jeg har Texel rundt og Archipelagos Raid i hhv NL og S/SF

Det skal være "åbne" races, hvor man kan tilmelde sig a la Fyn Rundt, Als
Rundt osv.

/karsten Hobie16 snart Nacra 6??

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-11-07 12:47

Karsten Madsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har Texel rundt og Archipelagos Raid i hhv NL og S/SF
>
> Det skal være "åbne" races, hvor man kan tilmelde sig a la Fyn Rundt, Als

Hej Karsten

Holder du øje med cat-klubbenshjemmeside og DS' kapsejaldskalender? Der
burde stævner for DK være listet og tildels og udenlandske stævner hvis
de har lidt betydning.
http://www.hobiecat.dk/prog/results.asp
http://sejlsport.dk/sw9839.asp
Vær opmærksom på at kapsejladskalenderen er lidt uintelligent. Dvs. hvis
du søger på HC16 stævner er det ikke sikkert alle stævner kommer med
hvis de f.eks. er langt ind under alle flerskrogsbåde.

De fleste danske sejlklubber har overstået deres stævner for i år og
ligger stadig i planlægningsfasen for stævnet til næste år. De har
derfor ikke været ude med datoer endnu. Når vi når hen omkring april
burde alle have offentliggjort deres stævnedatoer og bådtyper.
Traditionelt set er der altid Harboe Cup man skal til. Det ligger altid
sidste weekend i september. Det er Skælskør sejlklub der arrangerer det.
Det er et stævne med rigtig mange forskellige jolletyper - både en-, to-
og trepersoners både med et eller to skrog.

- Lars

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 26-11-07 20:37

> Traditionelt set er der altid Harboe Cup man skal til.

Snip!

Vil lige tilføje, at det er et super stævne som deltager, og det er bestemt
en fryd for øjet som tilskuer, at hele farvandet ud for Kobæk Strand er
flydt til bristepunktet med joller

Mvh
Leon, som var til frugt-cup første gang, først i 80'erne

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-07 23:01

> [...]
> Strand er flydt til bristepunktet med joller
> Mvh
> Leon, som var til frugt-cup første gang, først i 80'erne

Tja'eh og så gør det vel heller ikke noget at Cuppen hedder Harboe Cup

Den kan jo sagtens drikkes i trapezen med et skøde i den ene hånd

Jeg kunne forestille mig at det blev vores anden cup (sammen med Texel)

/karsten