On Thu, 29 Nov 2007 01:44:43 -0800 (PST), Emil <sofushansen@gmail.com>
wrote:
>Min pointe var at "reklamefilmen" ikke var helt i overensstemmelse med
>virkeligheden. Og jeg mener stadigvæk at udløsningen af airbaggen er
>for langsom til at gøre nytte ved en highside. Så vidt jeg lige kan
>se, går der ca. 2 sek. fra han er stået af cyklen til baggen er
>udløst.
Man skal nok være varsom med at konkludere for meget på de 2
forskellige situationer. Det er ikke så nemt igen at udvikle en
dragtintegreret airbag og fidusen er få den til udløse præcis i de
situationer hvor det er nødvendigt og ellers bestemt ikke! Dainese
opererer AFAIK med forskellige accelerometre og gyroer, der skal
afgøre at nu er vi en eller anden given uheldsituation, f.eks at
føreren vender hovedet nedad (eller drejer hurtigt om længdeaksen) som
det ofte vil kunne ses i en voldsom highsider. I en lowside hvor man
ofte, i det mindste starter med at glide i en fortsat bevægelse vil
G-/gyro-påvirkningen i de forskellige retninger måske ikke være
tilstrækkelig, først når/hvis man begynder at tumle rundt vil dette
(måske) være tilfældet. Men enig i at systemet stadig langt fra er
perfekt, det er som nævnt indledningsvis ikke den nemmeste ting i
verden at udvikle...
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/