Startproblem, ingen benzin
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-11-07 09:44

Hej,

Skal der ikke løbe benzin ud af benzinhanen på tanken når slangen er
afmonteret og hanen står åben ?

Jan Selchau-Hansen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-11-07 09:52

> Skal der ikke løbe benzin ud af benzinhanen på tanken når slangen er
> afmonteret og hanen står åben ?

ikke hvis hanen er vakuumstyret.
Hvor mange slanger går der fra hanen ?

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-11-07 10:22

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i meddelelsen

> ikke hvis hanen er vakuumstyret.
> Hvor mange slanger går der fra hanen ?

Der går kun een.

Det er en Kawasaki KLR 650

Jan Selchau-Hansen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=920

Fra : Armand

Dato : 25-11-07 10:43

Jan Selchau-Hansen skrev:

> Der går kun een.
> Det er en Kawasaki KLR 650

Ifølge de ficher jeg kan finde på så'en en ka'l, så sidder der en
vacuum-styret bensinhane monteret!
Kan det ikke passe at der på bagsiden af bensinhanen er et påskruet
kvadratisk bagstykke med en bette stuts på?

Derved at jeg går ud fra at dét er tilfældet, så skal denne stuts være
forbundet med en tilsvarende stuts på karburator/indsugnings-stuts med
en tynd sort gummislange - Prøv at se om ikke slangen sidder og stritter
dérfra og blot skal forbindes med bensinhanen!

Vacuum-styrede bensinhaner har tillige en PRI-position, som er en
tvangsåbning udenom vacuum-systemet. Ved brug af dén position kan du
også få bensinen til at flyde; men brug ikke den nødløsning permanent,
derved at der som sagt må befinde sig en ubenyttet (og derved åben!)
stuts omkring karburatorens forside, som du for alt i verden ikke må
køre med derved at den derigennem indsugede "falske luft" gør
karburatorens bensin-blanding for mager med høj risiko for
overophednings-skader på cylinder og/eller stempel =

--
Armand.

Fra : Klaus R

Dato : 25-11-07 11:36

Armand kom med følgende:

> [...]
> mager med høj risiko for overophednings-skader på cylinder og/eller stempel

min GS 450 fra 86 har altså kun to indstillinger reserve og almindelig
brug. men der løber ikke noget når slangen tages af kab. ved
selvfølgelig ikke om der er sat andet på i tidens løb da jeg har haft
den i godt et år. men den er vacuumstyret... :/

Klaus R

Fra : Armand

Dato : 25-11-07 11:52

Klaus R skrev:
> [...]
> selvfølgelig ikke om der er sat andet på i tidens løb da jeg har haft
> den i godt et år. men den er vacuumstyret... :/

OK!
Men essensen er at vacuumstyringen foregår v.h.a. en sekundær tynd
gummislange der går fra bensinhanens bagside og til området
karburatorens forende og at man IKKE må køre uden at dén enten er
forbundet eller blokeret således at der ikke suges falsk luft igennem
den under motorens gang!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-07 06:18

> [...]
> ikke om der er sat andet på i tidens løb da jeg har haft den i godt et år.

Hej
Min kone havde en GS450, der sad en lille skrue på hanen man
kunne løsne, den var pri og benzinen løb uden vacum.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-11-07 12:08

Problem løst

Som jeg skrev først så var der kun een slange.
Det var også rigtigt.

Den anden var faldet af

Da den blev monteret kørte den lige så perfekt som før

Det er forøvrigt min egen skyld.

Jeg har lige monteret varmehåndtag, og har i den forbindelse haft tanken af
for at trække ledningerne ordentligt.
- der glemte jeg altså at montere begge slanger.

Varmehåndtagene er forøvrigt rigtig fede, så jeg glæder mig allerede til at
køre på arbejde i morgen tidlig.
Det er dem her:
http://www.louis.de/_30b2295782a1824d2b80fcb625ed226128/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10032046&anzeige=0

25 EUR hos Louis

Tak for hjælpen

Jan Selchau-Hansen

Fra : Armand

Dato : 25-11-07 13:00

Jan Selchau-Hansen skrev:
> Problem løst
>
> Som jeg skrev først så var der kun een slange.
> Den anden var faldet af
> Det er forøvrigt min egen skyld.

Man skal lære mens man har lever!

--
Armand.

Fra : JimR

Dato : 25-11-07 15:38

> Man skal lære mens man har lever!
>
> --
> Armand.

Haha den lavede jeg også i sommers på SZR600'eren

Det mest utrolige er at den kunne faktisk køre (men ikke godt!) med
vacuumslangen liggende på motorblokken, jeg havde sat en af
overløbsslangerne fra den ene karburator på vakuumstudsen...

JimR