|
| Lille ring i bremsekaliber Fra : Emil |
Dato : 20-11-07 11:29 |
|
Hej NG.
Jeg er ved at renovere bagkaliberen på min gsx750esd fra 83'. Jeg har
bestilt et renoveringskit og skiftet stort set alle dele samt malet
selve kaliberen. Nu står jeg så og skal samle skidtet og finder ud af
at den lille pakningsring (ligner en O-ring) der sidder mellem de to
halvdele ikke passer. Den ring der lå i posen var alt for stor til
udfræsningen.
Min mekaniker er nu på jagt efter en ny men Suzuki er åbenbart holdt
op med at producere den. Hvad gør jeg hvis min mekaniker ikke finder
en ny? Det ligner som sagt en almindelig O-ring men deeet tror jeg sgu
sådan en kaliber bliver for varm til..
What to do?
Venlig hilsen Emil
| |
Thomas Jensen (20-11-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 20-11-07 19:40 |
| | |
Emil (20-11-2007)
| Kommentar Fra : Emil |
Dato : 20-11-07 12:12 |
| | |
F.Syndergaard (20-11-2007)
| Kommentar Fra : F.Syndergaard |
Dato : 20-11-07 20:22 |
|
"Emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cc35ae8d-3c74-447e-9602-1363d16b0cbc@f3g2000hsg.googlegroups.com...
Hej NG.
Jeg er ved at renovere bagkaliberen på min gsx750esd fra 83'. Jeg har
bestilt et renoveringskit og skiftet stort set alle dele samt malet
selve kaliberen. Nu står jeg så og skal samle skidtet og finder ud af
at den lille pakningsring (ligner en O-ring) der sidder mellem de to
halvdele ikke passer. Den ring der lå i posen var alt for stor til
udfræsningen.
Min mekaniker er nu på jagt efter en ny men Suzuki er åbenbart holdt
op med at producere den. Hvad gør jeg hvis min mekaniker ikke finder
en ny? Det ligner som sagt en almindelig O-ring men deeet tror jeg sgu
sådan en kaliber bliver for varm til..
What to do?
Venlig hilsen Emil
Jeg tror ikke du kan handle her (Måske en vareprøve?):
http://www.carstenholm.dk/page.asp?objectid=22&zcs=2&gclid=CL3Zp_iR7I8CFQpgMAodlG9oHA
Men det kan muligvis inspirere dig inspirere dig til hvad du kan gøre.
--
MVH.
Finni
| |
Armand (21-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-11-07 00:27 |
| | |
Tommy Fer (20-11-2007)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 20-11-07 20:58 |
|
Emil skrev:
> Hej NG.
>
> Jeg er ved at renovere bagkaliberen på min gsx750esd fra 83'. Jeg har
> bestilt et renoveringskit og skiftet stort set alle dele samt malet
> selve kaliberen. Nu står jeg så og skal samle skidtet og finder ud af
> at den lille pakningsring (ligner en O-ring) der sidder mellem de to
> halvdele ikke passer. Den ring der lå i posen var alt for stor til
> udfræsningen.
>
> Min mekaniker er nu på jagt efter en ny men Suzuki er åbenbart holdt
> op med at producere den. Hvad gør jeg hvis min mekaniker ikke finder
> en ny? Det ligner som sagt en almindelig O-ring men deeet tror jeg sgu
> sådan en kaliber bliver for varm til..
>
> What to do?
>
> Venlig hilsen Emil
Jeg er ret overbevist om at din kaliber ikke bliver så varm at det er et
problem. Jeg ville nok være mere bekymret om en normal o ring kan holde
til bremsevæsken.
mvh Tommy Fer
| |
Per (20-11-2007)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 20-11-07 22:01 |
|
Tommy Fer wrote:
> Emil skrev:
>> Hej NG.
>>
>> Jeg er ved at renovere bagkaliberen på min gsx750esd fra 83'. Jeg har
>> bestilt et renoveringskit og skiftet stort set alle dele samt malet
>> selve kaliberen. Nu står jeg så og skal samle skidtet og finder ud af
>> at den lille pakningsring (ligner en O-ring) der sidder mellem de to
>> halvdele ikke passer. Den ring der lå i posen var alt for stor til
>> udfræsningen.
>>
>> Min mekaniker er nu på jagt efter en ny men Suzuki er åbenbart holdt
>> op med at producere den. Hvad gør jeg hvis min mekaniker ikke finder
>> en ny? Det ligner som sagt en almindelig O-ring men deeet tror jeg
>> sgu sådan en kaliber bliver for varm til..
>>
>> What to do?
>>
>> Venlig hilsen Emil
>
> Jeg er ret overbevist om at din kaliber ikke bliver så varm at det er
> et problem. Jeg ville nok være mere bekymret om en normal o ring kan
> holde til bremsevæsken.
Såvidt jeg ved, så er O-ringe i bremsekalibre lavet i "konus" altså
pyramideformet for at kunne holde til trykket - så en alm. O-ring vil næppe
gå an.
Den konus formede O-ring skal iøvrigt også ligge rigtigt ellers holder den
ikke tæt.
mvh. Per
| |
Ukendt (20-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-11-07 23:09 |
|
On Tue, 20 Nov 2007 22:01:13 +0100, Per wrote:
> Såvidt jeg ved, så er O-ringe i bremsekalibre lavet i "konus" altså
> pyramideformet for at kunne holde til trykket - så en alm. O-ring vil næppe
> gå an.
Naeh, ikke nødvendigvis. Nogle (bil)kalipre havde koniske stempel o-ringe,
men hvad jeg har set af mc-kalipre, så har det været sporet, der var let
konisk.
> Den konus formede O-ring skal iøvrigt også ligge rigtigt ellers holder den
> ikke tæt.
Men nu var der tale om tætningen mellem de to kaliperhalvdele, og dét er en
o-ring af viton vil jeg tro. Viton klarer stortset alle kemikalier.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
Armand (21-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-11-07 00:40 |
|
Orla Pedersen skrev:
>
> ................
> Men nu var der tale om tætningen mellem de to kaliperhalvdele, og dét er en
> o-ring af viton vil jeg tro. Viton klarer stortset alle kemikalier.
>
Eneste definition jeg har kunnet surfe mig til omkring "bremse-gummi" er
"elastomer-type".
På det tidligere givne link til grossisten: Carsten Holm, finder man en
kvalitet benævnt "flour elastomer - Viton", hvilket således bekræfter dig!
--
Armand.
| |
Armand (21-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-11-07 17:22 |
|
Armand skrev:
> Orla Pedersen skrev:
>>
>> ................ dét er en o-ring af viton vil jeg tro.
>>
> Eneste definition jeg har kunnet surfe mig til omkring "bremse-gummi" er
> "elastomer-type".
> På det tidligere givne link til grossisten: Carsten Holm, finder man en
> kvalitet benævnt "flour elastomer - Viton", hvilket således bekræfter dig!
>
Og forøvrigt også bekræfter F. Syndergårds formodning omkring afgivne
grossist-link.
Men også min egen formodning om at bremseværksteder må have et o-rings
sortiment i fornødne kvalitet (kva eksistensen af sådanne ved samme
grossist)!
--
Armand.
| |
Armand (21-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-11-07 00:21 |
|
Emil skrev:
>
> Jeg er ved at renovere bagkaliberen på min gsx750esd fra 83'....
> Nu står jeg så og skal samle skidtet og finder ud af
> at den lille pakningsring (ligner en O-ring) der sidder mellem de to
> halvdele ikke passer. Den ring der lå i posen var alt for stor til
> udfræsningen.
> Min mekaniker er nu på jagt efter en ny men Suzuki er åbenbart holdt
> op med at producere den. Hvad gør jeg hvis min mekaniker ikke finder
> en ny? Det ligner som sagt en almindelig O-ring men deeet tror jeg sgu
> sådan en kaliber bliver for varm til..
>
Caliberen bliver vel ikke varmere (á højest bremsevædskens kogepunkt!)
end et topstykke på en luftkølet motor, og dér sidder der da lystigt
O-ringe til pakning af oliekanaler og knastkædetunnel!'
Men det er nu heller ikke dét der bliver dit problem:
Grundet bremsevædskes aggressive opførsel over for lak; plast og gummi
m.fl. er det en helt anden gummitype der bruges til bremser, og derfor
skal det være en O-ring specifik til bremsekredsløb at du skal finde/bruge.
Jeg ville forhøre mig ved forekommende bremse og koblings -værksteder -
O-ringe i alskens størrelser MÅ være en hyldevare slige steder!
--
Armand.
| |
Emil (21-11-2007)
| Kommentar Fra : Emil |
Dato : 21-11-07 03:34 |
|
On 21 Nov., 00:20, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Emil skrev:
>
> > Jeg er ved at renovere bagkaliberen på min gsx750esd fra 83'....
>
> > Nu står jeg så og skal samle skidtet og finder ud af> at den lille pakningsring (ligner en O-ring) der sidder mellem de to
> > halvdele ikke passer. Den ring der lå i posen var alt for stor til
> > udfræsningen.
> > Min mekaniker er nu på jagt efter en ny men Suzuki er åbenbart holdt
> > op med at producere den. Hvad gør jeg hvis min mekaniker ikke finder
> > en ny? Det ligner som sagt en almindelig O-ring men deeet tror jeg sgu
> > sådan en kaliber bliver for varm til..
>
> Caliberen bliver vel ikke varmere (á højest bremsevædskens kogepunkt!)
> end et topstykke på en luftkølet motor, og dér sidder der da lystigt
> O-ringe til pakning af oliekanaler og knastkædetunnel!'
> Men det er nu heller ikke dét der bliver dit problem:
> Grundet bremsevædskes aggressive opførsel over for lak; plast og gummi
> m.fl. er det en helt anden gummitype der bruges til bremser, og derfor
> skal det være en O-ring specifik til bremsekredsløb at du skal finde/bruge.
>
> Jeg ville forhøre mig ved forekommende bremse og koblings -værksteder -
> O-ringe i alskens størrelser MÅ være en hyldevare slige steder!
>
> --
> Armand.
Tak for de mange gode råd.
Jeg har faktisk et bremse og kolingsværksted lige nede om hjørnet så
jeg prøver dér.
Bagefter kan jeg godt se jeg burde have gået derned noget før, men jeg
koncentrerede mig mest om at finde reservedelen og tænkte ikke på det
måske er hyldevare.
Venlig hilsen Emil
| |
Emil (22-11-2007)
| Kommentar Fra : Emil |
Dato : 22-11-07 08:13 |
|
On 21 Nov., 17:22, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Armand skrev:> Orla Pedersen skrev:
>
> >> ................ dét er en o-ring af viton vil jeg tro.
>
> > Eneste definition jeg har kunnet surfe mig til omkring "bremse-gummi" er
> > "elastomer-type".
> > På det tidligere givne link til grossisten: Carsten Holm, finder man en
> > kvalitet benævnt "flour elastomer - Viton", hvilket således bekræfter dig!
>
> Og forøvrigt også bekræfter F. Syndergårds formodning omkring afgivne
> grossist-link.
> Men også min egen formodning om at bremseværksteder må have et o-rings
> sortiment i fornødne kvalitet (kva eksistensen af sådanne ved samme
> grossist)!
>
> --
> Armand.
Så har jeg været nede hos bremse-manden. Han havde heldigvis en O-ring
der passede og den skulle kunne holde til alle mulige millitære
kemikalier (han lavede åbenbart nogle ting for HMARK) og bremsevæske.
Han syntes det så ud som om den passede men nu vil jeg lige have det
afprøvet med noget trykluft. Det kan jo godt være den skal have en
speciel form som nogle af jer snakkede om.
På forhånd tak for jeres hjælp!
Venlig hilsen Emil
| |
|
|