cx.500.c
Fra : Bent Lesemann-Christ~

Dato : 19-11-07 01:10

hej. er der nogle der har erfaring med stører balongdæk på baghjul nu
130/90-16 på cx 500.costum.

måske 150/90-16 mvh Bent

Fra : Perminator

Dato : 19-11-07 22:32

Hej Bent
"Bent Lesemann-Christensen" <bentlese@christensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4740d46a$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej. er der nogle der har erfaring med stører balongdæk på baghjul nu
> 130/90-16 på cx 500.costum.
>
> måske 150/90-16 mvh Bent

Jeg har ingen erfaring med Custom-modellen, 16"hjul eller svinggaffel med
teleskopfjedre.
Min egen CX500E har 18" hjul, ProLink og monodæmper/fjeder.

Jeg oplevede en meget kantet kørsel, og wobling, forårsaget af et ret stift
Continental bagdæk i overstørrelse. De små nøk, der kommer fra sliddet på
mønsterets midte var tilstrækkeligt til at forplante sig frem, og forårsage
wobling.
Udskiftning til Brigdestone Battleax BT45 i original størrelse på begge hjul
fjernede problemet fuldstændig, og gav større sving-glæde og følelse af
sikkerhed.

Jeg ved ikke, hvad dine argumenter for at ville ride på et større ballondæk
er, for det originalt specificerede kan jo fuldt ud bære cyklens tilladte
belastning.
Hvis det er for et syns skyld at du sætter et overstørelse dæk på, må du nok
samtidig leve med, at du kører for et syns skyld, og det bliver på
bekostning af køreegenskaber. Navnlig når dækket begynder at være slidt på
midten, og sender kræfter afsted i stellet og til forgaflen, som du så må
leve med og korrigere for.
Måske at inkarnerede Custom-kørere har andre, mere positive argumenter

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-07 11:33

Da jeg i sin tid havde en flok CX'ere, deriblandt to Custum modeller,
var min favoritcykel udstyret med det bredeste (fedest udseende)
bagdæk, der overhovedet kunne moses på. Hvor bredt det var husker jeg
ikke nøjagtigt, men jeg gik ned til det næstbredeste for at slippe for
at afmontere klumpen ved hjulskift.
Bare klø på, det ser godt ud, og så betyder det ikke så meget at
cyklen bliver lidt løs i forenden, hvis man slipper styret med begge
hænder. Det lærer man hurtigt at undlade.
Min daværende kæreste nægtede kategorisk at køre på den, og er siden
blevet skiftet ud med en anden model.

/steen

Den Mon, 19 Nov 2007 01:10:12 +0100, "Bent Lesemann-Christensen"

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-07 18:24

On Tue, 20 Nov 2007 10:33:10 GMT, (Steen L. Eriksen) wrote:

> Bare klø på, det ser godt ud, og så betyder det ikke så meget at
> cyklen bliver lidt løs i forenden,

Jup, og bliv et "smukt" lig.... :-/

Orla Pedersen, sikkerhed over forfængelighed.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Perminator

Dato : 20-11-07 23:07

Hej Orla

> Jup, og bliv et "smukt" lig.... :-/

Vi kan ikke være mere enige - saglige argumenter lever vist ikke så længe i
Customverdenen. Forhåbentlig lever custom-styrholderne dog lidt længere.
Perminator

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 21-11-07 00:23

<Steen L. Eriksen> skrev i en meddelelse

> [...]
> hænder. Det lærer man hurtigt at undlade.
> Min daværende kæreste nægtede kategorisk at køre på den, og er siden

Hende forstår jeg godt. Hun er måske endda den klogeste af jer to ;-}}

mvh Jens
Sydals

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-11-07 10:48

(Steen L. Eriksen) wrote in news:4742b630.627437@news.cybercity.dk:

klip

> Min daværende kæreste nægtede kategorisk at køre på den, og er siden
> blevet skiftet ud med en anden model.

Sådan skal det være, man skal ikke finde sig i noget

Mvh - Arne Lorenzen