|
| Samle knastkæde Fra : Ukendt |
Dato : 17-11-07 20:05 |
|
Skal have skiftet sån en. Ingen probs i det, meeeeen: Bestilte en did med
smart nitteled, fik en tourmax uden nitteled (lukket)
godt så. Har en cykelkædesamler der både kan åbne og lukke den, men jeg
mangler et eller andet til at give den et "donk" på kanten, og eftersom der
ikke er noget nitteled, er der ikke noget blødt led, så hvad nu?
Her er et link til et produkt (fundet vha google), men der står jo ikke
meget. Nogen der ved om det kunne være et bud, eller har andre bud?
http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=5766&page=2
| |
Knud Dam (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 17-11-07 21:24 |
|
<news.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:473f3b69$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Skal have skiftet sån en. Ingen probs i det, meeeeen: Bestilte en did med
> smart nitteled, fik en tourmax uden nitteled (lukket)
>
> godt så. Har en cykelkædesamler der både kan åbne og lukke den, men jeg
> mangler et eller andet til at give den et "donk" på kanten, og eftersom
> der ikke er noget nitteled, er der ikke noget blødt led, så hvad nu?
>
> Her er et link til et produkt (fundet vha google), men der står jo ikke
> meget. Nogen der ved om det kunne være et bud, eller har andre bud?
>
> http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=5766&page=2
Efter min mening, skal du have fat i et nitteled, hvis du ikke vil adskille
motoren, så du kan bruge den lukkede kæde.
Hvorfor har du ikke modtaget, hvad du bestilte ?
Mvh.
KD
| |
Ukendt (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-11-07 22:31 |
|
>
> Efter min mening, skal du have fat i et nitteled, hvis du ikke vil
> adskille motoren, så du kan bruge den lukkede kæde.
Hvorfor skulle jeg dog ikke kunne bruge den jeg har? Den er nem nok at
lukke, jeg vil bare gerne lige give hjørnet et "dask" så den forbliver
lukket...
På en cbr1000 skal to plejlstænger af for at få en kæde nedenom. Det er
noget nær en total splittelse af motoren, så no option!
>
> Hvorfor har du ikke modtaget, hvad du bestilte ?
Tjaeee, det spurgte jeg også mig selv om, især fordi jeg 25 euro ekstra for
at få netop denne kæde. Men dk's porto til tyskland og en lidt for glat
sælger dernede, gjorde at jeg beholdte kæden, så det er den situation jeg
skal videre fra...
>
| |
Knud Dam (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 17-11-07 22:51 |
|
<news.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:473f5d92$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvorfor skulle jeg dog ikke kunne bruge den jeg har? Den er nem nok at
> lukke, jeg vil bare gerne lige give hjørnet et "dask" så den forbliver
> lukket...
Jeg ville frygte, at der kunne opstå en skade ved at adskille og samle et
alm. led.
Et nitteled til en tourmax knastkæde (CBR 1000) koster kr. 20.
http://www.sydfynmc.dk/
Mvh.
KD
| |
Ukendt (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-11-07 23:35 |
|
On Sat, 17 Nov 2007 22:31:03 +0100, news.tele.dk wrote:
>>
>> Efter min mening, skal du have fat i et nitteled, hvis du ikke vil
>> adskille motoren, så du kan bruge den lukkede kæde.
>
> Hvorfor skulle jeg dog ikke kunne bruge den jeg har? Den er nem nok at
> lukke, jeg vil bare gerne lige give hjørnet et "dask" så den forbliver
> lukket...
Det er helt fint til en cykelkæde, hvor værste scenarie er manglende
trækkraft, men til en knastkæde, no-way! Når at Du "sprænger" et
almindeligt kædeled, så presses pindens nittehoved gennem lasken, og det
trækker materiale med ud af hullet. Lasken kan aldrig igen monteres
slørfrit, og leddet er svækket. Det vil Du ikke ha' i din CBR, hvor en
"knækket" kæde er motorens død.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
Ukendt (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-11-07 02:46 |
|
>> Hvorfor skulle jeg dog ikke kunne bruge den jeg har? Den er nem nok at
>> lukke, jeg vil bare gerne lige give hjørnet et "dask" så den forbliver
>> lukket...
>
> Det er helt fint til en cykelkæde, hvor værste scenarie er manglende
> trækkraft, men til en knastkæde, no-way! Når at Du "sprænger" et
> almindeligt kædeled, så presses pindens nittehoved gennem lasken, og det
> trækker materiale med ud af hullet. Lasken kan aldrig igen monteres
> slørfrit, og leddet er svækket. Det vil Du ikke ha' i din CBR, hvor en
> "knækket" kæde er motorens død.
>
>
godt så Jeg køber så et nitteled, men det er sandsynligvis stadig blot
et alm led der skal lukkes OG have et "gok" for at blive der. Hvad er et
godt værktøj til dette gok? er det værktøjet jeg nævner i mit oprindelige
spørgsmål eller?
| |
Ukendt (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-11-07 10:22 |
|
On Sun, 18 Nov 2007 02:45:49 +0100, news.tele.dk wrote:
> godt så Jeg køber så et nitteled, men det er sandsynligvis stadig blot
> et alm led der skal lukkes OG have et "gok" for at blive der.
Næeh, det er som hovedregel et led med specielle, (uhærdede), ender
beregnet til en "amatørnitter", fabrikkens nitning er mere end svær at
eftergøre uden at klemme leddet så at det ikke bevæger sig frit.
> Hvad er et godt værktøj til dette gok?
Med et fast underlag kán der faktisk med forsigtighed "gokkes" med en lille
hammer, men Du får næppe fast underlag under en knastkæde i en CBR. :-/
> er det værktøjet jeg nævner i mit oprindelige spørgsmål eller?
Det er givetvis et presseværktøj, som kan samle leddet korrekt, samt valse
enderne ud på en sikker måde.
Når et nitteværktøj bruges, så er det vigtigt at det samme værktøj bruges
til sammenpresningen af led+sideplade. Værktøjet tager nemlig hensyn til
den yderligere sammenpresning under selve nitningen af pindene.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
Thomas Jensen (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 18-11-07 10:49 |
|
Hvad er et
> godt værktøj til dette gok? er det værktøjet jeg nævner i mit oprindelige
> spørgsmål eller?
på min gamle CBR1000 lagde vi et bræt under kæden, holdte imod på den ene
side med en stor hammer, og tappede så forsigtigt med en lille hammer på den
anden side, nok gange til vi var sikker på det var udvidet nok.
Vi havde taget knasterne ud for at kunne komme til.
Som Orla skriver, så er det ikke der det skal gå galt.
Ledet var ligeså fleksibelt som de andre, og det holdte perfekt.
Forresten en fornøjelse at starte sådan en færge efter den har fået nye
knastkæde og strammer, nøj den lød fint
Vi stillede ventiler på den, da vi var igang, hjalp også lidt på det.
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
| |
CL (18-11-2007)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 18-11-07 11:58 |
|
news.tele.dk wrote:
>
> godt så. Har en cykelkædesamler der både kan åbne og lukke den, men
> jeg mangler et eller andet til at give den et "donk" på kanten, og
> eftersom der ikke er noget nitteled, er der ikke noget blødt led, så
> hvad nu?
>
Inden du begynder at presse ledet fra hinanden så pak kæden ind
så der kun er et led fri og slib så den del af ledet der er nittet væk
så ødelægger ledet ikke noget når du presser det gennem rullen.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
The MANN (20-11-2007)
| Kommentar Fra : The MANN |
Dato : 20-11-07 00:14 |
|
<news.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:473f3b69$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Skal have skiftet sån en. Ingen probs i det, meeeeen: Bestilte en did med
> smart nitteled, fik en tourmax uden nitteled (lukket)
>
> godt så. Har en cykelkædesamler der både kan åbne og lukke den, men jeg
> mangler et eller andet til at give den et "donk" på kanten, og eftersom
> der ikke er noget nitteled, er der ikke noget blødt led, så hvad nu?
>
> Her er et link til et produkt (fundet vha google), men der står jo ikke
> meget. Nogen der ved om det kunne være et bud, eller har andre bud?
>
> http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=5766&page=2
>
en kørnerprik er løsningen !!
The MANN
>
| |
|
|