speedometer
Fra : Asbjørn

Dato : 14-11-07 09:18

Fartviseren, KM-tælleren og triptælleren holdt op med at virke her for
en uges tid siden - nu da vinteren har meldt sig er jeg begyndt at
pille lidt ved den nye (brugte) motorcykel.

'Skruen' nede på forhjulet kører rundt som den skal og når
speedometerkablet er pillet af boksen, men monteret på forhjulet,
roterer det også rundt - ergo må der være opstået en mekanisk fejl i
speedometeren.

Er der nogle der ved hvordan man afmonterer den cylinderformede stift,
der nulstiller triptælleren, således at boksen kan pilles helt af ?

Mvh. Asbjørn
Honda CB450S

Fra : Thore Jensen

Dato : 14-11-07 20:03

Asbjørn skrev:

> Er der nogle der ved hvordan man afmonterer den cylinderformede stift,
> der nulstiller triptælleren, således at boksen kan pilles helt af ?

Man plejer at kunne skrue dem af...

Thore

Fra : Armand

Dato : 14-11-07 23:55

Asbjørn skrev:
> [...]
> speedometerkablet er pillet af boksen, men monteret på forhjulet,
> roterer det også rundt - ergo må der være opstået en mekanisk fejl i

Mnjaeh :-/
Er du sikker på at inder-kablet ikke ér knækket og at top-enden blot
trækkes med rundt i brudzonen?
Forsøg at se om du kan tvinge top-enden rundt med fingrene under
stilstand, eller bind toppen af kablet fast et tilgængeligt sted og
forsøg at tvinge top-enden under kørsel istedet.
Enm simpel udtrækning af kablet (hvilket svjh kan ske oven-ud) vil også
afklare inderkablets tilstand!

Skulle det være en mekanisk fejl, er det spild at forsøge at reparere -
Der har kørt tonsvis af 450S'erne i Tyskland, og Ebay er følgelig fyldt
med reservedele til dem til sædvanligvis fornuftige priser!

--
Armand.