Forgaffel på 35mm med cardtricdæmper i ?
Fra : Moller

Dato : 12-11-07 20:14

Hejsa,
Hvad cykel har den absoult bedste 35/36mm forgaffel ??? gennem tiderne ?

VH
Moller

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-11-07 22:11

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
> Hvad cykel har den absoult bedste 35/36mm forgaffel ??? gennem tiderne ?

Det var sguda noget af en tændstik!?!
Findes der cartridge-gafler i den dimension?
Min den sidste var en 53mm, så vidt jeg husker.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 12-11-07 22:30

Claus Rittig skrev:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
>
> Det var sguda noget af en tændstik!?!
> Findes der cartridge-gafler i den dimension?
> Min den sidste var en 53mm, så vidt jeg husker.

Benelli 500/4; 750/6; 900/6, grundudviklet i starten af 70'erne(!), har
en 35mm (ujusterbar) cartridge forgaffel

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 12-11-07 22:46

Moller wrote:

> Hvad cykel har den absoult bedste 35/36mm forgaffel ??? gennem tiderne ?

Kan du ikke bare sætte Racetech's Gold valve cartridge emulators i din
favoritgaffel? - det er en populær mod på bl.a. GB500's 35mm forgaffel,
måske gør de også underværker på din

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Moller

Dato : 13-11-07 23:00

Richard wrote:

> Kan du ikke bare sætte Racetech's Gold valve cartridge emulators i din
> favoritgaffel? - det er en populær mod på bl.a. GB500's 35mm forgaffel,
> måske gør de også underværker på din

Det er lige der problemet ligger... 35mm er der ik noget der ringer der
;) nu det er mig der spørger ??? på den anden side kunne man jo nuppe
sådan en CB500 forgaffel, og fikse den med et goldvalvekit osv. og så se
om den ik kan side i den nuværende bro ;) da jeg helst vil bibeholde det
ydre som det er i forvejen, men havde noget bedre indvendigt ;)

VH
Moller

Fra : Richard

Dato : 14-11-07 19:42

Moller wrote:

> Det er lige der problemet ligger... 35mm er der ik noget der ringer der
> ;) nu det er mig der spørger ???

?? Ikke forstået; mangler du forslag til traditionelle 35mm-forgafler? -
husker ikke lige, hvad du kører på pt.

> [...]
> om den ik kan side i den nuværende bro ;) da jeg helst vil bibeholde det
> ydre som det er i forvejen, men havde noget bedre indvendigt ;)

Det lyder da som en god idé; Racetech kan måske hjælpe dig videre:
http://www.race-tech.com

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Moller

Dato : 16-11-07 21:37

Richard wrote:
> ?? Ikke forstået; mangler du forslag til traditionelle 35mm-forgafler? -
> husker ikke lige, hvad du kører på pt.

MZ ETZ 300RV, Suzuki DR500, og så er der en Suzuki Bandit 1200 til
salg ;)

> Det lyder da som en god idé; Racetech kan måske hjælpe dig videre:
> http://www.race-tech.com

Yeps, tror jeg vil se hvad de sælger til, og se hvilken ben jeg så kan
skaffe på ebay til den ;)
---
VH
Moller
MZ ETZ 300RV projekt ;) nu i live igen http://www.molnit.com

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-11-07 17:21

Moller wrote:
> VH
> Moller
> MZ ETZ 300RV projekt ;) nu i live igen http://www.molnit.com

Hah! Cool poll

--
vh
Torben

Fra : Orla Pedersen

Dato : 13-11-07 08:23

Moller wrote:

> Hejsa,
> Hvad cykel har den absoult bedste 35/36mm forgaffel ??? gennem tiderne ?

Se efter Marzocchi _cartridge_, så er der nok bedre resultater på Google

Moto Morini kunne være et bud.....

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 13-11-07 19:53

Orla Pedersen skrev:

> Se efter Marzocchi _cartridge_, så er der nok bedre resultater på Google
>

> Moto Morini kunne være et bud.....

Sikker på at det er Marzocchi?
Benelli'ens var en Paoli, og mon ikke at det det skulle være samme
fabrikat, når nu det drejer sig om en sådan udstikkende teknologi (i
70'erne) :-/

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-11-07 20:23

Ja - <http://surl.dk/38o/>

>Benelli'ens var en Paoli, og mon ikke at det det skulle være samme
>fabrikat, når nu det drejer sig om en sådan udstikkende teknologi (i
>70'erne) :-/

Tværtimod - netop i den tid lavede alle deres eget design. Moto
Guzzierne fra samme periode bruger også "hjemmelavede" forgafler, og
det tror jeg faktisk også Laverdaerne gør. Alle troede de var de
klogeste og havd efundet de vises sten :-/

Men om det er cartridge-modeller, det skal jeg ikke kunne sige - jeg
er dog ret sikker på, at Le Mans III forgaflen er. Og den er virkelig
ikke ret god - i hvert fald ikke i ret lang tid af gangen!

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/