DBA og FDM+MCTC i samarbejde
Fra : Allan

Dato : 08-11-07 20:33

Hej - faldt over denne:
MCBasen indleder spændende samarbejde med FDM og MC TOURING CLUB
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=46910

Hverken FDM eller MCTC har noget om dette samarbejde på deres hjemmeside og
heller ikke det nye Touring nyt ( 8/2007) nævner noget.

Jeg er da ikke interesseret i at støtte DBA inddirekte gennem kontigent til
MCTC og FDM, men inden jeg ryger i blækhuset, venter jeg spændt på nogle
meldinger fra dem.

Hvad siger I ?

mvh
Allan
MCInternet.dk

Fra : SB

Dato : 08-11-07 20:57

"Allan" <ingen@spam.her> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er da ikke interesseret i at støtte DBA inddirekte gennem kontigent
> til MCTC og FDM, men inden jeg ryger i blækhuset, venter jeg spændt på

Ved snart ikke hvor seriøst man skal tage noget hvor nyeste artikler er fra
år 2000

Søren

Fra : Hans Olesen

Dato : 08-11-07 21:27

"Allan" <ingen@spam.her> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er da ikke interesseret i at støtte DBA inddirekte gennem kontigent
> til MCTC og FDM, men inden jeg ryger i blækhuset, venter jeg spændt på

Ja vi må vel hellere skynde os med brokkeriet, for det kan jo ikke være
sådan at DBA betaler vore foreninger for artikler og andet, så vi bliver
rigere af et sådan projekt

HO

Fra : Allan

Dato : 08-11-07 21:42

> Ja vi må vel hellere skynde os med brokkeriet, for det kan jo ikke være
> sådan at DBA betaler vore foreninger for artikler og andet, så vi bliver
> rigere af et sådan projekt

Hverken FDM eller MCTC har som en del af deres formåls§'er at skulle tjene
penge. MCTC har jo i forvejen en bugende pengetank, de ikke ved hvad de skal
gøre ved.

Jeg afventer spændt hvad deres udmelding er.

Allan
MCInternet.dk

Fra : Hans Olesen

Dato : 08-11-07 21:46

> [...]
> skal gøre ved.
>
> Jeg afventer spændt hvad deres udmelding er.

Hvad med forretningsvindue for at øge medlemsskare. Det er vel også skidt.
Eller hvad med DBA sponssorrat til foreningerne, for at måtte bruge logo og
navn, så medlemmerne kan få bedre foreninger. Ja det er også noget skidt.

Vores gamle hædrekronede foreninger, skal helst sidde med hænderne i
lommerne, ellers får de dem i klemme. Ja nytænkning er forbudt.

Kom ind i kampen, og find blækhuset. Vi bør straks stoppe nye initiativer.

HO

Fra : Allan

Dato : 08-11-07 21:55

> [...]
> Eller hvad med DBA sponssorrat til foreningerne, for at måtte bruge logo
> og navn, så medlemmerne kan få bedre foreninger. Ja det er også noget

behøver vi et sponsorat? Er det i trit med formålsparagrafferne?

> Vores gamle hædrekronede foreninger, skal helst sidde med hænderne i
> lommerne, ellers får de dem i klemme. Ja nytænkning er forbudt.

nej, det er det ikke - der kommer fine initiativer og resultater ud
allerede, men jeg behøver jo ikke at være enig med dem alle

Som allerede skrevet, så ser jeg frem til FDM/MCTC's udmeldinger.

mvh
Allan
MCInternet.dk

Fra : KentBM

Dato : 08-11-07 22:31

Allan skrev:
> Som allerede skrevet, så ser jeg frem til FDM/MCTC's udmeldinger.
Det ville være meget fornuftigt, hvis motorcykler i fremtiden kunne
sælges både igennem MCTCs hjemmeside, DBA og FDM (hvis FDM har
salgsannoncer?).

Tommy Rønn, som har skrevet nogle artikler til det nye Touring Nyt, er
han ikke fra DBA? Han står ikke med under redaktionelle medarbejdere i
Touring Nyt.

Jeg kan kun se, at et øget samarbejde på tværs kan være af det gode.
Tænk, hvis DMC også kom med i flokken

--

Kent

Fra : Allan

Dato : 08-11-07 22:46

> Det ville være meget fornuftigt, hvis motorcykler i fremtiden kunne sælges
> både igennem MCTCs hjemmeside, DBA og FDM (hvis FDM har salgsannoncer?).

Det kan man jo allerede? FDM har mig bekendt ikke salgs-sider.

> Tommy Rønn, som har skrevet nogle artikler til det nye Touring Nyt, er han
> ikke fra DBA? Han står ikke med under redaktionelle medarbejdere i Touring
> Nyt.

Han underskriver sig således:

Journalist FDM-Motor, MC Touring Club & BT
Teknisk redaktør, Motorcykler, FDM-Motor

Han skriver også på jp's temasider om MC'er fx:
http://fpn.dk/motor/mc/article1157866.ece

mvh
Alan

Fra : Hekto

Dato : 09-11-07 11:31

Hans Olesen expressed precisely :
> [...]
> lommerne, ellers får de dem i klemme. Ja nytænkning er forbudt.
>
> Kom ind i kampen, og find blækhuset. Vi bør straks stoppe nye initiativer.

Nu er MCTC ikke min livret! ... de har nemlig
siddet meget længe og meget grundigt med hænderne
i lommerne. (efter min personlige mening).

FDM ... er lidt en egoist-klynker-forening; men
er på den anden side at aktivt og respekteret.

At FDM går mere aktivt ind på den del af
motormarkedet der dækker motorcykler må vel
egentlig være velkomment. Indtil nu har der været
DMC og MCTC. DMC har ikke kunnet gøre sig
gældende og MCTC har ikke vist interesse for
politik indtil nu - om de nu begynder, vil tiden
vise.

Under alle omstændigheder har det ikke været
muligt at få danske motorcyklister til at
organisere sig i en fælles forening eller union,
og kan dette medvirke, så synes jeg det er
velkomment.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-11-07 20:53

"Nu er MCTC ikke min livret!"

Heller ikke her. Jeg har fornyligt skrevet til GS, om hvorvidt de lever op
deres formåls§. Men det kommer der vist heller ikke noget godt ud af, men
det overrasker mig desværre ikke..

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-11-07 10:29

Henrik Nielsen skrev:
> [...]
> deres formåls§. Men det kommer der vist heller ikke noget godt ud af, men

Nu er det jo ikke GS der bestemmer hvad der skal tages af initiativer i
MCTC, det er bestyrelsen, og dermed medlemmerne. GS er redaktør af TN,
og daglig "administrator" af kontoret. Så det ville overraske mig hvis
de kom noget ud af _det_.

Det er bestyrelsen du skal konfrontere, men inden da, kunne du jo ridse
op hvordan de ikke opfylder formåls §, det er jo lidt gratis blot at
slynge ovenstående postulat ud, uden at pege på hvordan det kan gøres
anderledes.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-11-07 21:00

[...]

Er sket engang pr. telefon og en gang hvor jeg har mødt en af
bestyrelsesmedlemmerne på Campen om 2 helt konkrete problemerstillingerne.

Men jeg har også skrevet i TN, hvor svaret også kan læses...

Jeg har for år tilbage også været i kontakt med en "ældre bestyrelse". Så
jeg kender godt "gangen", faktisk her jeg tidligere kørt i klub med flere af
bestyrelsesmedlemmerne gennem tiderne.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-11-07 22:47

Henrik Nielsen skrev:
> [...]
> jeg kender godt "gangen", faktisk her jeg tidligere kørt i klub med flere af

Det er jo lige et der skal til!

Nu kunne mine indlæg godt give indtryk af at jeg er en "lalleglad
bestyrelses-fan" - det er jeg _ikke_.

Jeg har selv - senest her i sommer - benyttet lejligheden til at
diskutere med bla. formanden, og forsøge at vinde sympati for mine
dagsordner, og påpege hvad jeg sr som mulige forbedringspunkter - der er
altid behov for at se nye muligheder og andre måder at gøre tingene på.

Ses vil til generalforsamlingen her i foråret?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-11-07 23:25

"Ses vil til generalforsamlingen her i foråret"

Tja. Eller også skulle man melde sig ud. De penge jeg spare kunne jeg så
donere til DMC. Her får jeg langt mere for min penge.... når vi snakker
politik mv.

Nu har jeg forsøgt i mange år at påvirke MCTC, men intet er sket. Første
forsøg var i 1999, hvor jeg faktisk endte med at komme i DR (radio), efter
jeg først havde henvendt mig til bestyrelsen, men de forholdt sig tavse. Så
jeg har brugt lidt tid gennem årene...

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-11-07 23:31

Henrik Nielsen skrev:
> [...]
> jeg først havde henvendt mig til bestyrelsen, men de forholdt sig tavse. Så

Hvis endelig det er så spar pengene, og invester i stedet noget tid i
DMC, det er der hårdt brug for (med undtagelse af kørekurserne der trods
alt klarer sig)
Investeret tid er langt mere værd for MC sagen end penge - uanse hvordan
tiden investeres IMO

Fra : N/A

Dato : 15-11-07 16:25

Fra : N/A

Dato : 15-11-07 16:25

Fra : N/A

Dato : 15-11-07 16:25

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-11-07 20:50

"Vi bør straks stoppe nye initiativer"

Det lyder som om du har din daglige gang hos MCTC !!!!

Fra : Hans Olesen

Dato : 11-11-07 01:45

Nøøh, kender ikke så godt MCTC, men FDM, og?

HO

Fra : N/A

Dato : 15-11-07 16:25

Fra : Max Andersen

Dato : 09-11-07 20:59

Hans Olesen wrote:

> Ja vi må vel hellere skynde os med brokkeriet, for det kan jo ikke være
> sådan at DBA betaler vore foreninger for artikler og andet, så vi bliver
> rigere af et sådan projekt

Det hedder også kapitalistisk lobbyisme og virker faktisk ret godt.
penge er en stærk manipulator. Og selvfølgelig får DBA noget ud af det
hvis de går ind i et sådant samarbejde. Det gør vel ikke noget at finde
ud af hvad inden vi hovedkulds hopper med?

Behøves ikke at reagere som en bitter gammel mand. Det er kun fornuftigt
at orientere sig.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 21:29

> [...]
>
> Jeg er da ikke interesseret i at støtte DBA inddirekte gennem kontigent
> til MCTC og FDM, men inden jeg ryger i blækhuset, venter jeg spændt på

Måske kan det trække flere medlemmer til MCTC, og dermed blive en gevinst.

Allan

Fra : Allan

Dato : 08-11-07 21:43

> Måske kan det trække flere medlemmer til MCTC, og dermed blive en gevinst.

Hvordan skulle en samarbejde med DBA give flere medlemmet til MCTC ?

Allan
MCInternet.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-11-07 20:55

"Måske kan det trække flere medlemmer til MCTC, og dermed blive en gevinst"

For hvem. De sidste 10 år er MCTC vokset meget. Hvilken gevinst har du haft
på det?

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 21:34

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Måske kan det trække flere medlemmer til MCTC, og dermed blive en
> gevinst"
>
> For hvem. De sidste 10 år er MCTC vokset meget. Hvilken gevinst har du
> haft på det?

Ingen stigning i kontingent, og bedre blade.

Allan

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-11-07 22:11

Henrik Nielsen skrev:
> "Måske kan det trække flere medlemmer til MCTC, og dermed blive en gevinst"
>
> For hvem. De sidste 10 år er MCTC vokset meget. Hvilken gevinst har du haft
> på det?

Hvad vil du have?

Jeg skal da gerne oplyse foreningens formål igen:

//Citat:

Foreningens formål er at samle motorcykelinteresserede
samt gavne motorcyklismen og medlemmernes praktiske og økonomiske
interesser i forbindelse hermed.

//Citat slut.

Jeg syntes da i høj grad de samler motorcyklisterne - der er ihvertfald
ingen der når dem til sokkeholderne - selv ikke i resten af europa (i
procent af potentielle medlemmer) :-\

- Gavne motorcyklismen, tjaa, de giver tilskud til kørekurser - DMC,
FDM, og Mestersvinger, svjh - det er da til gavn, og tilskudet svarer
til 52,6% af kontinget - det bliver svært for nogen forening at matche.

De har et samingssted hvor MC'ister kan komme gennem hele sæsonnen, med
gode forhold, det gavner vel også at samle MC'isterne

De udgiver et blad med meget blandet indhold, sport - touring - test -
købsalg - arrangementer i ind og udland - brevkasse osv.osv, altså det
dækker motorcyklismen bredt.

De er nu med i FEMA og arbejder for bedre trafiksikkerhed.

Der er lidt indkøbsforening (TOP DK, Falck, XY m.m.

Mit gæt er at det er det sædvanlige >jeg vil have lov til at brænde
formuen af< argument jeg skal høre i svaret....

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-11-07 21:22

Jeg er enig i nogle af dine argumenter, men her er dem som jeg synes de
kunne gøre bedre... Der er du nok uenig med mig.

"De har et samingssted hvor MC'ister kan komme gennem hele sæsonnen, med
gode forhold, det gavner vel også at samle MC'isterne"
Jeg mener jo godt de kunne se at få gang i noget på Sjælland, så os fra
Jylland/Fyn har et sted at køre til derovre.

"De udgiver et blad med meget blandet indhold, sport - touring - test -
købsalg - arrangementer i ind og udland - brevkasse osv.osv, altså det
dækker motorcyklismen bredt."
Her vil jeg egenlig ikke argumentere, det er en smagssag, men jeg synes ikke
det er blevet bedre. Jeg læser det mindre og mindre, jeg synes jeg var flere
interessante artikler, tidligere. Idag læser jeg kun klubsider og kalender.
Og af til en artikel. Men igen det er en smagssag.

"De er nu med i FEMA og arbejder for bedre trafiksikkerhed"
Her mener jeg tilgengæld de kunne gøre langt mere politisk. De skal være
mere fremme i skoene, når der kommer lovforslag og nye afgifter med videre.
En så stor forening, bør kunne gøre det langt bedre. Hvis MCTC brugte bare
en brøkdel af deres tid i forhold til DMC, klubbens størrelse taget i
betragtning, så ville vi stå meget stærkere. DMC gør et kæmpe arbejde men
har meget begrænsede midler. Her kan jeg nævne stænklappen, trailere,
"ostehøvlen" m.m. Og lige nu gør DMC langt mere ved de nuværende problemer
omkring børn på MC/i sidevogn og de nye afgifter på sidevogne, end MCTC
overhovedet har tænkt sig at gøre.

"Der er lidt indkøbsforening (TOP DK, Falck, XY m.m."
Især Top DK, synes jeg er en alt for ringe forsikring. Med så mange
medlemmer, må det kunne gøres langt bedre. Jeg har selv, for år tilbage,
forhandlet forsikring for en mindre MC-klub, og vi fik en langt bedre
aftale. Og dem findes der flere af rundt omkring i dag. Faktisk forsøgte vi
dengang at starte noget landsdækkende, men vi blev kun nogle få hundrede
medlemmer, og vi skal længere op for at kunne forhandle med de "store", som
vi fakstisk dengang havde været i kontakt med.

"Mit gæt er at det er det sædvanlige >jeg vil have lov til at brænde formuen
af< argument jeg skal høre i svaret...."
Tjaah, egentlig kan jeg ikke se, hvad en forening skal med så stor en
formue. Hvis det havde været en virksomhed, kunne jeg forstå det. Men jeg
synes der er nok at tage fat på, jeg får ikke ondt et vist sted, hvis der
blev brugt lidt penge på ovenstående. Det vil være til gavn for os alle.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-11-07 22:40

Henrik Nielsen skrev:
> Jeg er enig i nogle af dine argumenter, men her er dem som jeg synes de
> kunne gøre bedre... Der er du nok uenig med mig.

Jeg tror vi begge vil foreningen det bedste, det er altid en god start.

> Jeg mener jo godt de kunne se at få gang i noget på Sjælland, så os fra
> Jylland/Fyn har et sted at køre til derovre.

Ideen er god, og med den stadig øgede MC'isme i Dk, kan det være at
fremtiden ser anderledes ud end fortiden og nutiden.
En forudsætnng må være at det kan hvile i sog selv, og kun er afhængig
af klubben hed hensyn til opstart og evt underskudsgaranti et enkelt år
her og der. Det kan Campen ikke som det er i dag :-\
En ekstra camp på sjælland, vil givet trække en del af grundlaget fra
Djursland, hvilket blot er en omkostning og det mener jeg ikke holder i
længden.
Lyset ser jeg i at der er andre der er ved at etablere forskellige
"MC-camps" rundt om i landet - sønderjylland, fyn og vendsyssel (det har
jeg ikke tjekket, sååå det er fra hukommeren og rygter.)alle i privat
regi. Mener de det kan løbe rundt kan klubben måske også få det li at
lykkes.
Men der mangler internationale tourere, udlændinge (i lighed med
danskerne) kører kun til kiosken nu om stunder, det mærkes på
overnatningerne.

> [...]
> interessante artikler, tidligere. Idag læser jeg kun klubsider og kalender.
> Og af til en artikel. Men igen det er en smagssag.

Når man forsøger at favne det hele, mener jeg ikke det kan påklages -
det er et meget flot klubblad (det er jo ikke et 50-60 kr. kommercielt
månedsmagasin). Der er 35000 der skal tilfedsstilles - så det kan ikke
gøre det med kun at skrive for den ene 1/3, der må nødvendigvis være
noget for alle.
Jeg læser selv hele molevitten, og det er utroligt hvor spændende det
kedelige er når man blot er ægte nysgerrig og interesseret

> [...]
> omkring børn på MC/i sidevogn og de nye afgifter på sidevogne, end MCTC

Det vil kræve en engageret frivillig (som Rolf i DMC) eller en lobyist.
Den nytte der måtte komme af det sidste vil være dyrt købt, da danske
politikere ikke er kendte for at lytte volsomt meget til netop denne
type af lobyister. (se yderligere længere nede i svaret)

> [...]
> medlemmer, og vi skal længere op for at kunne forhandle med de "store", som
> vi fakstisk dengang havde været i kontakt med.

Jeg har også fundet bedre tilbud end "indkøbsforeningen" har kunnet byde
på, mestendels gennem fagforening og arbejde, men til en begyndelse for
år tilbage var det da ok at starte med Top DK og 20% rabat, men bevares
de skal naturligvis afsøge mulighederne løbende, det ved jeg ikke om de
gør, men det håber jeg da, ellers må de sgu komme igang.

> [...]
> blev brugt lidt penge på ovenstående. Det vil være til gavn for os alle.

Formuen gør foreningen robust, hverken mere eller minre. At "skralde"
formuen er nemt nok, men når kassen er tom - hvad så???
En kontingentstigning vil ikke være decideret populær.
Med 35000 medlemmer er der også et bredt udsnit af befolkningen og
dermed også af politiske orienteringer, hvilket kan blive "giftigt" hvis
de går for hårdt til vaflerne politisk.

Selv mener jeg det er på trafiksikkerheds området jeg kunne ønske mig en
større "bred" indsats. Det være gennem FEMA, gennem
trafiksikkerhedsrådet, og ved kampanger i ydersæssonnen om at vi skam er
der og at bilisterne venligst bedes være opmærksomme på os.

Over for det enkelte medlem mener jeg, at de gør hvad de kan med et
kontant tilskud til kørekurser - også "de andres" kørekurser. Bliver
tilskudet større bliver det større end kontingentet :-\

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-11-07 23:53

"En forudsætnng må være at det kan hvile i sog selv"

Her er jeg lodret uenig. Så længe hele foreningen giver overskud, så kan jeg
ikke se noget problem i at hælde lidt penge i campen. Den er en del af
grundlaget.
Det svare jo til at man ikke vil have et toilet i sit klubhus i den lille
lokale MC-klub, da det jo giver underskud..... Toilettet er nødvendigt for
at klubben kan fungere, det samme gør sig næsten gældene for campen. Dog
ville MCTC nok overleve ikke at have en camp. De ville klart miste en del
medlemmer, men ikke alle.
Her skal man igen huske på at det er en forening og ikke en virksomhed. I en
virksomhed ville man selvfølgelig skære underskudsgivende aktiviteter væk.
Men dette er en forening, en fritidsinteresse hvor vi skal hygge os og have
det sjovt.

"Men der mangler internationale tourere, udlændinge (i lighed med danskerne)
kører kun til kiosken nu om stunder, det mærkes på
overnatningerne."

Nu kommer jeg lidt omkring i Europa på MC-camps, sidste år mødte jeg en del
hollændere som sagde at MC-campen slet ikke var hyggelig mere, efter sidste
ombygning, så de var holdt op med at tage til DK. Men spurgte os om der ikke
var andre steder i DK man kunne tage hen på MC. Jeg ved godt at man ikke kan
regne med de par stykkers mening, men jeg er tilbøjelig til at give dem ret.
De skulle hellere have lavet noget i retning af Camp moto'erne eller D'n
Toerstop m.fl. i stedet for det "klasselokale". Jeg stoppede også med at
bruge campen efter ombygningen, men er dog begyndt igen efter jeg har fået
børn, da der er ikke så mange andre muligheder. Det jeg egentlig ville sige,
er at jeg synes de bevæger sig længere og længere væk fra "MC-ånden". Det må
selvfølgelig stå for min "egen regning". Jeg er klar over at det
selvfølgelig er individuelt, men jeg ved jeg ikke er den eneste med den
holdning, heller ikke her i DK. Det kan jo også være mig som bare er
forstokket og konservativ. Men det kunne også være forklaringen på at der
mangler gæster. Det burde man måske tage med når man skal lave en ny plads
engang...

[...]

Jeg er helt enig.

[...]

Jeg synes nu at Rolf (DMC) og til dels DSK har gjort det meget godt de
sidste mange år. De har da fået en del igennem.

"de skal naturligvis afsøge mulighederne løbende, det ved jeg ikke om de
gør, men det håber jeg da, ellers må de sgu komme igang."

Sidst jeg spurgte GS (for snart mange år siden) gjorde de ikke. Om de gør
det i dag ved jeg ikke.

[...]

Nu er der trodsalt over 30mill på kontoen, så den bliver nok ikke lige
"skraldet". Og en lobbyist, ville man dårligt kunne se på regnskabet, der
ville nok også kommer lidt flere medlemmer på den "konto".

"Selv mener jeg det er på trafiksikkerheds området jeg kunne ønske mig en
større "bred" indsats. Det være gennem FEMA, gennem
trafiksikkerhedsrådet"

Sjovt du lige nævner trafiksikkerhedsrådet. Prøv at sende dem en mail om
deres viden om sikkerhed på MC-området. Du får et rigtig trist svar tilbage,
så MCTC har ikke gjort sig særligt gældene her...
Jeg er på mailingsliste med nogle stykker, bl.a. fra MCTC og nogle
medlemmer, hvor dette netop er debateret her i aften.

Men vi bliver nok snart nødt til at stoppe denne tråd. Jeg har snart så
mange steder (mails) hvor jeg sidder og skriver de samme ting. Jeg har svært
ved at nå at følge op på dem alle...

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-11-07 07:20

Henrik Nielsen skrev:

> [...]
> Men dette er en forening, en fritidsinteresse hvor vi skal hygge os og have

Som jeg skriver - en underskudsgaranti ville ikke være af vejen, og
anlægsomkostningerne kunne foreningen også hjælpe med, men det koster
altså mange penge at drive en camp, og hvis det bliver et stort sort hul
i kassen forstår jeg betænkelighederne, især hvis det samtidig betyder
at den camp vi har i dag også skal ydes støtte fordi belægningsprocenten
falder som følge af at kunderne søger til den anden camp.

Men det vil da være en overvejelse værd helt sikkert, at få nogle tal på
bordet og se hvor mange penge man kan afsætte til et opstarteforsøg.

Måske skal der tænkes alternativt i forhold til hvad en camp er og
hvordan den drives...

Baren i D'n Toerstop er hyggelig, men jeg kan godt undvære priserne de
er himmelhøje, så det er ikke et eksempel til efterfølgelse lige der.

[zip]
> Nu kommer jeg lidt omkring i Europa på MC-camps, sidste år mødte jeg en del
> hollændere som sagde at MC-campen slet ikke var hyggelig mere, efter sidste
> ombygning, så de var holdt op med at tage til DK.
[zip...]
> noget i retning af Camp moto'erne eller D'n
> Toerstop m.fl. i stedet for det "klasselokale".

En MC'ficering af barlokalet ville jeg nu heller ikke have noget imod,
med lidt mere ragelse á MC relateret pynt og et par rå brædder hist og
her osv. osv.

Nu må vi se om den annoncerede ombygning bliver til noget her hen over
vinteren, og om det giver mere hygge, der skulle angiveligt blive
udendørs overdækket servering. og en ny pool til ungerne.

[zip]
..
..
[zip]

> [...]
>
> Jeg synes nu at Rolf (DMC) og til dels DSK har gjort det meget godt de
> sidste mange år. De har da fået en del igennem.

Som jeg også skriver - en frivillig med hans kaliber og anvendt lige
netop som lobyist ville være muligheden og et kæmpe plus for MCTC

[zip]

> [...]
> Jeg er på mailingsliste med nogle stykker, bl.a. fra MCTC og nogle
> medlemmer, hvor dette netop er debateret her i aften.

Jeg har overvejet aktivt at søge ind i bestyrelsen, netop med henblik på
at pressse på for at gøre noget på det område, dels fordi jeg syntes det
er vigtigt, dels fordi MCTC er "tynd" på dette område, det kunne være
der kunne vindes en plads hvis mange da de mest diskuterende ville møde
op og pege på andre end tordenskiolds-soldater

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-07 22:59

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Men der mangler internationale tourere, udlændinge (i lighed med
> danskerne) kører kun til kiosken nu om stunder, det mærkes på
> overnatningerne.

Hej.

Hvis jeg lige må komme med et lille indspark, så syntes jeg altså også at
området/selve Campen virker mere og mere slidt, vi er en ca. 10-16
personer/8-10 cykler der hvert år tager på Campen i den anden weekend i
august, (en vel ca. 8-9 år i alt )og standen er kun gået ned af bakke, og
bortset fra de nye hytter og tilbygningen, er det andet ved at forfalde mere
og mere! , den hytte vi lejede her i år var trappen grøn af alger og p****
glat, ydermere var den gået i stykker, så den var ved at vælte hver gang man
gik på den !,
Det er fint at der bliver bygget noget nyt, men man glemmer de gamle ting,
der også skal vedligeholdes, madrasserne er hamrende ulækre ! gardinerne er
ligs så stive som et bræt og et lille spejl er der ikke en gang "råd" til at
sætte på væggen i hytterne, bålpladsen ligner/er også et bombekrater !
IMO burde der laves , nye madrasser, bål pladsen renoveres, de gamle
toiletter/baderum renoveres, en ordentlig rengøring af den overdækkede
terrasse + læmuren, en gang med en børste ville gøre underværker, personligt
tror jeg at det ville hæve antallet af overnatninger på Campen, jeg syntes i
hvert fald det er ærgerligt at se den forfalde :-/ især når man ved at det
ikke er manglen på midler der gør at det hele er ved at se lidt kedeligt
ud.............

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-11-07 21:56

Allan skrev:
> [...]

> Jeg er da ikke interesseret i at støtte DBA inddirekte gennem kontigent
> til MCTC og FDM, men inden jeg ryger i blækhuset, venter jeg spændt på

Jeg kan ikke se der er noget problem, eller hvori problemet består?

Hvis der kommer yderligere ressorucer til rådighed for at tilvejebringe
danske testa og anmeldelser er jeg da kun særdeles tilfreds

> mvh
> Allan
> MCInternet.dk

Måske ligger dit problem i forlængelse af dine egne
"netinteresser"/forretnings interesser?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-11-07 22:06

J.C.Kløve skrev:

> Måske ligger dit problem i forlængelse af dine egne
> "netinteresser"/forretnings interesser?

Efter jeg har "kikket" lidt rundt på din side, kan jeg måske ane _din_
fordel,
I og med indholdet på siden er rippet fra andre kilder, herunder især
MCTC så kommer der måske flere artikler du kan annoncere med.

I værste tilfælde ryger de på DBA, hvor dybe lins måske (sikkert ikke)
er muligt og så tører dine kilder ud :-\

Fra : Allan

Dato : 08-11-07 22:10

> Jeg kan ikke se der er noget problem, eller hvori problemet består?

Som skrevet i en tråd ovenfor, så ser jeg et problem i specielt MCTC's
formålsparagraf i forhold til et samarbejde med en meget komerciel
virksomhed.

> Måske ligger dit problem i forlængelse af dine egne
> "netinteresser"/forretnings interesser?

Ikke forstået? Jeg driver hverken betalingssite eller forening.
MCInternet.dk stiller info til rådighed for de danske netbrugere, ikke
andet. Pointen med MCInternet.dk er netop at samle så meget MC relateret
info på et _gratis_ site, der _ikke_ er i lommen på nogen.

mvh
Allan
MCInternet

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-11-07 22:23

Allan skrev:

> Som skrevet i en tråd ovenfor, så ser jeg et problem i specielt MCTC's
> formålsparagraf i forhold til et samarbejde med en meget komerciel
> virksomhed.

Jeg skal da gerne oplyse foreningens formål så vi ved hvad vi taler om:
[...]

Jeg mener faktisk at de er forpligtigede til at indgå i det samarbejde
jf. formålet :-\

> [...]
> andet. Pointen med MCInternet.dk er netop at samle så meget MC relateret
> info på et _gratis_ site, der _ikke_ er i lommen på nogen.

Jo jo, det kan du så sige, det kan jeg jo ikke argumentere mod da jeg
ikke kan se (og iøvrigt ikke har forstand på) annonceindtægter på
nettet. (og ikke vil eller har til hensigt at ganske disse forhold)

På den ene side er det prisværdigt at nogen vil samle og formidle viden
til glæde og gavn - man kan også vende den om og sige at den formidling
er på bekostning af andres arbejde og mere eller mindre frivillige
bidrag - men det er vist en anden og uvedkommende debat.

Fra : Allan

Dato : 08-11-07 22:37

> [...]
> forbindelse hermed.
>
> Jeg mener faktisk at de er forpligtigede til at indgå i det samarbejde jf.

Venligst uddyb "forpligtigede" ?

Det primær formål er at samle mc'ister og gavne disse - IKKE at levere
arbejde til komercielle partnere.

Bevares, der findes allerede i dag en række navne sammenfald når man læser
og sammenholder navne i forbindelse med MC-tests, men ligefrem at definere
et samarbejde, syntes jeg er at trække den lidt for langt.

> Jo jo, det kan du så sige, det kan jeg jo ikke argumentere mod da jeg ikke
> kan se (og iøvrigt ikke har forstand på) annonceindtægter på nettet. (og
> ikke vil eller har til hensigt at ganske disse forhold)

I modsætning til hvad der er almen opfattelse, så er det langt fra gratis at
drive et større website. De reklamer der forefindes på MCInternet.dk dækker
på ingen måde udgifterne til server, licenser mm.

I denne tråd / forum - ja.

mvh
Allan
MCInternet.dk

Fra : Thomas Petersen

Dato : 08-11-07 22:58

> Foreningens formål er at samle motorcykelinteresserede samt gavne
> motorcyklismen og medlemmernes praktiske og økonomiske interesser i
> forbindelse hermed.
Er det så ikke på tide de begynder på det ??
Thomas

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-11-07 23:06

Thomas Petersen skrev:
> Er det så ikke på tide de begynder på det ??

Gør de da ikke det?

Og hvor svigter de?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-11-07 23:03

Allan skrev:

> Venligst uddyb "forpligtigede" ?

Ø k o n o m i s k e interesser. Hvis der kan skabes intægtsdækkende
virksomhed til gaven for foreningen og dens medlemmer, skal de jf.
formålet føre det.

Gavne motorcyklismen. Hvis der kan skabes grobund for mere redaktionelt
stof til Touring Nyt (TN), i form af tests, anmeldelser o.l. anser _jeg_
det for værende "til gavn" *

Bliver kendskabet til foreningen større, og det evt. giver flere
medlemmer anser _jeg_ det for værende "til gavn" **

> Det primær formål er at samle mc'ister og gavne disse - IKKE at levere
> arbejde til komercielle partnere.

Hvis du vil samle dem må du være der hvor de er, og DBA er da eet sted
hvor ganske mange kommer forbi, med henblik på at blive MC'ister - godt
hvervegrundlag skulle jeg mene.

Hvis det netto er til gavn for foreningens økonomi, eller kan
tilvejebringe yderligere artiker og redaktionelt indhold til TN så
opfyldes formålsparagraffen, må det da være til gavn.

> Bevares, der findes allerede i dag en række navne sammenfald når man
> læser og sammenholder navne i forbindelse med MC-tests, men ligefrem at
> definere et samarbejde, syntes jeg er at trække den lidt for langt.

*
Jeg så gerne langt flere tests af såvel MC, som udstyr i Touring Nyt.
Men det er ikke gratis at få lavet, (især ikke udstyrstests der har bare
lidt faglig dybde). Jo flere der er om at finansiere dette, jo større er
chancen for at der bliver lavet nogen.

**
MCTC har ca 36.000 medlemmer ud af ca 110.000 potentielle ejere. Flere
medlemmer styrker potentielet for at opfylde formålsparagraffen.

Så vil nogen nok nævne formuen. (vi kan lige så godt tage den den nævnes
alligevel hver gang)
Det er nemt at anvise hvordan man brænder 17-20 mio. kr af, men netop
bemeldte formue gør foreningen rubust, og er i dag den reelle årsag til
at medlemmerne kan få et - alt andet lige - særdeles fornemt blad i 9+1
eksemplarer til en pris der ligger langt langt under hvad det ville
koste, var formuen formøblet på spændende og gode engangs foretegelser.

Om der skal bruges af afkastet til det ene eller det andet kan vi så
have forskellige præferencer for, personligt så jeg gerne nogle forårs
"pas på os" kampanger, men det er en anden snak og bør henlægges til
MCTC generalforsamling.

Fra : Allan

Dato : 08-11-07 23:16

> Ø k o n o m i s k e interesser. Hvis der kan skabes intægtsdækkende
> virksomhed til gaven for foreningen og dens medlemmer, skal de jf.
> formålet føre det.

Et samarbejde skal give to partere en fordel - det vi diskuterer her er en
evt. gevinst som MCTC kunne få - hvad med den anden part? Gør DBA dette her
for deres blå ( hehe ) øjnes skyld? Har Carsten Ree forelsket sig i en
Virago og herefter doneret mcbasen og dens muligheder og betalingsmoduler
til FDM/MCTC's medlemmer. Næppe....

> Så vil nogen nok nævne formuen. (vi kan lige så godt tage den den nævnes
> alligevel hver gang)

ja, sjovt du selv bringer den på banen....

> [...]
> forskellige præferencer for, personligt så jeg gerne nogle forårs "pas på
> os" kampanger, men det er en anden snak og bør henlægges til MCTC

Det burde det meste af denne diskussion nok.

Sengen kalder for i aften - godnat

Allan
MCInternet.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-11-07 23:35

Allan skrev:

> [...]
> sig i en Virago og herefter doneret mcbasen og dens muligheder og
> betalingsmoduler til FDM/MCTC's medlemmer. Næppe....

Næppe, og hvad så?
Der er da heller ikke andre der gør noget gratis i den sammenhæng - det
er vel heller af deres hjertes godhed at der er sponsorer/annoncører i
TN, eller til diverse arrangementer?? - Der har tidligere også været
importører der ikke ville stille testmaskiner til rådighed, med
henvisning til at der ikke var "forretning" i det - hvilket vel må
betyde at der der så gør det kan se at der _er_ forretning i at stille
maskiner til rådighed for tests - er det så slut med tests?

nej vel?

Falck - Top Danmark er mig bekendt også "særdeles kommercielle
virksomheder", er de nu også dømt ude? - samarbejdet er ihvertfald formelt.

At der så er enkelte der har specielt ondt et vist sted når det kommer
til DBA skal vel ikke betyde at de skal black listes og at der ikke kan
samarbejdes med netop dem?

Fra : Allan

Dato : 12-11-07 09:51

> Jeg er da ikke interesseret i at støtte DBA inddirekte gennem kontigent
> til MCTC og FDM, men inden jeg ryger i blækhuset, venter jeg spændt på
> nogle meldinger fra dem.

Jeg har ikke hørt noget fra nogen, men den seneste nyhed fra dba.dk:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=46935

Er skrevet af: "Af: Tommy Rønn, www.fdm.dk "

Det er nok en del af svaret

mvh
Allan
MCInternet.dk

Fra : henrikhbn@gmail.com

Dato : 15-11-07 03:05

"Hvis endelig det er så spar pengene"

Lige nu kunne vi godt bruge flere penge til advokater ifb. med afgifts
sagen på sidevogne. DSK er det besluttet at støtte. Her burde MCTC
også lige gå ind, så jo, der mangler en del penge lige nu. DSK har
ikke penge nok til den slags. Advokater er ikke gratis og vi regner
med at sagsforløb på min. 2 år før de første sager er afgjort. Men vi
ved allerede at uanset udfald, så bliver de højst sandsynligt anket.

Mvh
Henrik

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-11-07 16:25

henrikhbn@gmail.com skrev:
> [...]
> med at sagsforløb på min. 2 år før de første sager er afgjort. Men vi
> ved allerede at uanset udfald, så bliver de højst sandsynligt anket.

fy for den da --> ja det er en vigtig sag, men er MCTC inne inde over?
det troede jeg.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-11-07 20:11

"men er MCTC inne inde over"

De er informeret. De har indtil nu ikke ønsket at deltage yderligere...

Fra : N/A

Dato : 15-11-07 16:25