trx 85o
Fra : Tommy

Dato : 01-11-07 16:07

Hej Gruppe

Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med denne
maskine

VH

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 17:35

> Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med
> denne maskine

Ja, jeg savner min. Skiftede kun fordi konen skulle kunne sidde bag på.
Men sæt enten sinter-metal klodser foran, eller skift til nogle af de
kalibre med de blå propper.
De originale kalibre og organiske klodser er ikke en god kombination.

Smid de originale sidespejle ud, og køb 2 sidespejle til en SZR 660.
De passer på, hvis man lige fjerner afstandsstykkerne der er monteret på
kåbestativet - afstandsstykket er støbt ind i SZR spejlene.
Meget pænere spejle, og så rager de lidt længere ud.

Kørte 38.000 problemfri km på min.

Allan
ZRX 1200 S
(Den er nu heller ikke så ringe, men TRX'eren var nu fed.)

Fra : Tommy

Dato : 01-11-07 19:22

Vil det sige at den ikke er god at side bagpå ???

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 19:50

"Tommy" <xxxtommer_vasa@hotmail.com(fjernxxx)> skrev i en meddelelse
> Vil det sige at den ikke er god at side bagpå ???

Bingo. Passagersædet er en lille firkant som er hårdt som et brædt.
Afstanden til fodhvilerne er elendig.
Passagersædet er et "nødsæde".
Hvis du ser en cykel hvor sædet er 2-delt i etager så er passagersædet
næsten altid noget bras.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 19:55

On Thu, 1 Nov 2007 19:22:27 +0100, Tommy wrote:

> Vil det sige at den ikke er god at side bagpå ???

Har lige kigget foto's, og det ser ikke godt ud. Lydpotter, og dermed
bagfodhvilere sidder for højt til personer over børnestørrelse. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-07 17:35

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> writes:

> Hvis du ser en cykel hvor sædet er 2-delt i etager så er
> passagersædet næsten altid noget bras.

SV1000 skulle efter sigende være en undtagelse, men der er sædet også
6-7 cm tykt.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Morten K

Dato : 05-11-07 11:19

> Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med denne
> maskine

Jeg er den stolte ejer af en TRX. Jeg har haft 2 pragtfulde sæsoner på
den og det er en rigtig dejlig cykel. Den har en fed motor som kan
lidt af hvert, hverdagskørsel i byen, de snoede landeveje og banedage.
Samtidig syntes jeg at den ser godt ud med sit rørstel (smag og behag
selvfølgelig) og lidt retro look.
Men jeg giver Allan ret, bagsæder er ikke så brugbart, men det er jo
blot en undskyldning for at kæresten/konen får sin egen maskine

Skriv endeligt hvis du har mere specifikke spørgsmål om modellen,
ellers kan du også finde info på TRX klubbens hjemmeside www.trx-club.dk,
som vi desværre ikke har haft tid til at gøre meget ved det sidste års
tid ( vi skal jo ud og køre! ).

mvh
Morten K
TRX 850 '98
www.dfmc.dk/?id=374

Fra : JimR

Dato : 05-11-07 15:54

"Tommy" <xxxtommer_vasa@hotmail.com(fjernxxx)> wrote in message
> Hej Gruppe
>

> Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med
> denne maskine
>
> VH
>
> Tommy
Min 'erfaring' kommer fra en enkelt prøvetur i efteråret for at se om en TRX
kunne være den logiske erstatning for min fede SZR660 enbanker.

Motoren er lige noget for mig: Sejtrækkende og buldrende. Den har rigeligt
med kræfter til mig.

Men kørestillingen var alligevel for 'Ducati' til mig, hvilket også var
grunden til at jeg skiftede SZR ud (læs: manden er blevet for gammel til
racerkørestillingen...) og pladsen til en barnepassager er alligevel for
dårlig til at jeg vil byde børnene det.

Jeg endte med en Honda NTV650 som jeg egentlig er glad for men jeg overvejer
alligevel om jeg ikke skulle se efter en TDM900 i stedet!

JimR

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-07 07:59

JimR wrote:

> Jeg endte med en Honda NTV650 som jeg egentlig er glad for men jeg overvejer
> alligevel om jeg ikke skulle se efter en TDM900 i stedet!

Du kan da prøve en tur på min.

--
vh
Torben

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 05-11-07 22:48

On 1 Nov., 16:07, "Tommy" <xxxtommer_v...@hotmail.com(fjernxxx)>
wrote:
> Hej Gruppe
>
> Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med denne
> [...]

At anbefale en bestemt MC fremfor en anden er altid vanskeligt, når
man ikke kender ret meget til baggrunden for spørgsmålet.

Som du nok allerede har luret udfra ovenstående, så er TRX'eren ikke
den perfekte touringcykel, hvis konen/kæresten også skal med. Når det
så er sagt har vi også afdækket modellen største svaghed.

Hvis du derimod er interesseret i en sportslig MC med knivskarpe
køreegenskaber og en bundsolid motor med masser af moment, ja så er
sagen en helt anden. Så er TRX'eren et oplagt valg.

De originale bremser stammer fra den gamle FZR750 og bremser OK, men
heller ikke mere. Til gengæld passer de nyere monobloc kalibre (fra
FJR1300, BT1100, R6, R1 mfl.) som nævnt ovenfor, direkte i
monteringshullerne og giver en noget kraftigere bremsevirkning,
særligt hvis du også skifter til stålbremseslanger.

Det bliver også nævnt i tråden at kørestillingen er sportslig. Jeg har
dog også tidligere haft en SZR660 og mener bestemt at TRX'eren har en
mere oprejst kørestilling, der ikke giver ømme håndled ved bykørsel på
samme måde som SZR'eren.

Efter 4 sæsoner og en del snak med andre ejere af TRX'ere er jeg ikke
bekendt med egentlige svagheder eller fejl på maskinen. Der er
egentlig tale om et japansk industriprodukt, med alt hvad deraf
følger. Dog har TRX'eren et snert af sjæl, i og med at modellen
egentlig var et midthalvfemserforsøg på at kapre kunder fra Ducati og
deres succesrige SS900 (med 14" tv-forlygten). Imidlertid skete der
det at Ducati blot to år senere introducerede den Pierre Terreblanche
designede SS900. Da Honda og Suzuki næsten samtidig introducerede hhv.
VTR 1000 og TR1000 til næsten samme pris som TRX'eren, fik den ellers
velkørende model dødsstødet. TRX'eren var ganske vist mere tro mod
originalen, men det forhindrede ikke, især Suzuki fra at løbe med
kunderne, primært pga. prisen.

Udbuddet af maskiner herhjemme er lille (der er kun 42 TRX'ere
indregistreret i DK). Prøv evt. mobile.de, hvor modellen havde større
succes end hos os.

Mvh
Hornsved
TRX850

Fra : Tommy

Dato : 08-11-07 15:59

Hej
Tak for alle jers meninger . Fedt

Jeg tror at jeg tar konen med ud og prøve en . Det kunne jo være ,at hun
godt kan side bagpå. Hvilke muligherder er der af "lækkert" udstyr. bla
til mortoren ?

Tommy

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-07 09:17

Tommy wrote:

> Jeg tror at jeg tar konen med ud og prøve en . Det kunne jo være ,at hun
> godt kan side bagpå. Hvilke muligherder er der af "lækkert" udstyr. bla
> til mortoren ?

Motoren _er_ det lækre udstyr på sådan en. Hvad tænker du på - tuning
eller chrom?

--
vh
Torben

Fra : Tommy

Dato : 09-11-07 16:47

tuning

VH
Tommy

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-11-07 22:21

Tommy skrev:
> tuning
>
> VH
> Tommy
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

Det vil være hærværk - intet mindre :-\

ps
Vil du være rigtig rar at svare under det du svare på og fjerne det du
finder irelevant i forhold til dit svar? (som jeg har gjort her)
Det letter læsningen og er "almindeligt" brugt her i NG)

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-07 14:09

> Det vil være hærværk - intet mindre :-\

Ja + det vil gøre mc'en usælgelig , hvem vil købe en tunet mc !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-07 15:32

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Ja + det vil gøre mc'en usælgelig , hvem vil købe en tunet mc !

I tyskernes forstand kan man jo godt tune lidt. En hvid fedtfarve til
dækbogstaverne, en anden potte og et superbike-lenker så der den klaret

Nej, helt enig - man skal ikke forsøge at hæve effekten på en MC
medmindre man har _stor_ erfaring eller råd til at smide det hele væk.
Erfaringen mangler vist siden der spørges her.

En mere relevant tuning kunne være bedre dæk, R1 bremser, Öhlins
affjedring og et kørekursus, så skal farten nok komme op.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-11-07 21:23

Torben Scheel skrev:

> [...]

> medmindre man har _stor_ erfaring eller råd til at smide det hele væk.
> Erfaringen mangler vist siden der spørges her.

+1

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-07 23:53

> [...]
>
> En mere relevant tuning kunne være bedre dæk, R1 bremser, Öhlins
> affjedring og et kørekursus, så skal farten nok komme op.

Ja, eller alternativt køre på mindre veje, så er de 80-85hk alt rigeligt !,
der er jo også vægt tuning !, personlig kunne jeg godt tåle at smide en
16-20 kilo, det ville sikkert give noget

Fra : Armand

Dato : 11-11-07 00:31

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> ...der er jo også vægt tuning !, personlig kunne jeg godt tåle at smide en
> 16-20 kilo, det ville sikkert give noget

Jup!
Det minder mig om de fire klassiske tuningsformer:
- Mere slagvolumen!
- Højere kompression!
- Skrappere knaster!
- Bogense-pillen!