|
| Stop n' go kørsel i trafikken Fra : Martin Wittrock |
Dato : 28-10-07 16:37 |
|
Da jeg er sådan en miljøbevidst borger (host host), holder jeg meget af at
slukke maskinen i trafikken - når kill-switchen alligevel er så nem at
ramme og trafikken er gået i stå eller man holder for et rødt lys.
1. gear sørger for at man ikke behøver at holde på bremserne så man kan
slappe af, og det tager kun et halvt sekund at starte maskinen og slippe
koblingen, så er man afsted igen.
Men jeg spekulerer på om maskinen har godt / bliver ødelagt af denne adfærd?
Selvfølgelig bliver starteren slidt en del, men cylindrene har det vel
udemærket, da de slipper for ca 500 omdrejninger (20 sek stilstand i
tomgang). Jeg gør det kun når motoren er varm, for ellers skal tomgangen
bruges til at varme maskinen op - også når man holder for rødt.
Jeg holder meget af tanken om at jeg ikke brænder benzin af til ingen
verdens nytte. Men hvad synes I om min adfærd?
--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine
| |
Niels Pein (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 28-10-07 15:59 |
|
"Martin Wittrock" skrev ...
> Da jeg er sådan en miljøbevidst borger (host host), holder jeg meget af at
> slukke maskinen i trafikken - når kill-switchen alligevel er så nem at
> ramme og trafikken er gået i stå eller man holder for et rødt lys.
snip
>
> Jeg holder meget af tanken om at jeg ikke brænder benzin af til ingen
> verdens nytte. Men hvad synes I om min adfærd?
>
Jeg synes det er fint, for jeg bruger det selv, dog normalt ikke blot for at
holde for rødt. Men jeg må indrømme jeg heller ikke ved om det kan have en
skadelig effekt.
På et eller andet niveau må det jo være fornuftigt, spørgsmålet er blot hvor
lang tid pausen skal være.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA
| |
Armand (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-10-07 19:27 |
|
Martin Wittrock skrev:
> Da jeg er sådan en miljøbevidst borger (host host), holder jeg meget af at
> slukke maskinen i trafikken - når kill-switchen alligevel er så nem at
> ramme og trafikken er gået i stå eller man holder for et rødt lys.
> Men jeg spekulerer på om maskinen har godt / bliver ødelagt af denne adfærd?
> Selvfølgelig bliver starteren slidt en del, men cylindrene har det vel
> udemærket, da de slipper for ca 500 omdrejninger (20 sek stilstand i
> tomgang). Jeg gør det kun når motoren er varm, for ellers skal tomgangen
> bruges til at varme maskinen op - også når man holder for rødt.
> Jeg holder meget af tanken om at jeg ikke brænder benzin af til ingen
> verdens nytte. Men hvad synes I om min adfærd?
>
Godt at møde lidt miljø-bevidsthed - Dét skal du ikke høre noget for!
At der er en ide i det bevidnes af at bl.a. VW har rodet med stop+start
-automatikker, som det dog ser ud til at være svært at vænne brugerne
til. Senest har Citroen (forsøgt) sig med en voldsom 4kW generator der
samtidig virker som starter-motor og kombineret med automatisk motorstop
ved udkoblet stilstand og pårvirket bremse samt genstart når bremsen
slippes, men jeg synes ikke at have hørt yderligere til mekanikken siden
jeg først læste om den for et par år siden, så måske at franskmændene
også har måttet indse at kunderne ikke er særligt interesserede :-/
Den eneste overvejelse jeg har til din brug, er at det måske nok er
endnu mere miljø-svineri at holde i tomgang med choker-kold motor
hvorfor at man netop dér burde slukke :-/
--
Armand.
| |
Martin Wittrock (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Martin Wittrock |
Dato : 28-10-07 21:03 |
|
> Den eneste overvejelse jeg har til din brug, er at det måske nok er
> endnu mere miljø-svineri at holde i tomgang med choker-kold motor
> hvorfor at man netop dér burde slukke :-/
Det er heldigvis heller ikke tilfældet. Chokeren bliver kun brugt indtil jeg
når ud til det første lige stræk som er længere end 500 meter - så ryger
den ind og så må maskinen klare sig uden. Men jeg har ikke lyst til at
starte/slukke/starte/slukke en kold motor... på nuværende tidspunkt er jeg
netop i tvivl om jeg overhovedet kan tillade mig at starte/slukke/starte en
varm motor :(
> At der er en ide i det bevidnes af at bl.a. VW har rodet med stop+start
> -automatikker, som det dog ser ud til at være svært at vænne brugerne
> til.
Jeg mener de (VW) havde en ganske velfungerende teknik til deres Lupo - ved
ikke hvad brugerne syntes om det, men en af mine bekendte ejer en og han
har aldrig brokket sig over systemet, der stort set medførte at motoren
slukkede hver gang man standsede for rødt lys. Han brokker sig sjovt nok
heller ikke over at den gerne kører 31 på literen :)
--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine
| |
KentBM (28-10-2007)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 28-10-07 22:44 |
|
Martin Wittrock wrote:
> Det er heldigvis heller ikke tilfældet. Chokeren bliver kun brugt indtil jeg
> når ud til det første lige stræk som er længere end 500 meter - så ryger
> den ind og så må maskinen klare sig uden. Men jeg har ikke lyst til at
Chokeren bør vel kun bruges indtil motoren ikke går i stå når gassen
slippes. Og indtil motoren er varm køres med let gashåndtag indtil den
er varm. Og så kan det godt være, at den ikke køre helt rent indtil da.
--
Kent
| |
Aragorn Elessar (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 28-10-07 21:40 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4724d44b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
-klip-
> Senest har Citroen (forsøgt) sig med en voldsom 4kW generator der
> samtidig virker som starter-motor og kombineret med automatisk motorstop
> ved udkoblet stilstand og pårvirket bremse samt genstart når bremsen
> slippes, men jeg synes ikke at have hørt yderligere til mekanikken siden
> jeg først læste om den for et par år siden, så måske at franskmændene
> også har måttet indse at kunderne ikke er særligt interesserede :-/
>
-klip-
> --
> Armand.
Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
strejftanke...*gnæk*
Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
Man undres, synes jeg. *svedent grin*
Venlig hilsen
Aragorn.
--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.
==================
| |
CL (28-10-2007)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 28-10-07 21:45 |
|
Aragorn Elessar wrote:
>
> Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
> strejftanke...*gnæk*
> Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
> Man undres, synes jeg. *svedent grin*
>
>
Øhh Bombardier er da et Canadisk selskab.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
Aragorn Elessar (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 28-10-07 21:47 |
|
"CL" <dd@dd.dd> wrote in message
news:4724f4c1$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Aragorn Elessar wrote:
> >
> > Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
> > strejftanke...*gnæk*
> > Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
> > Man undres, synes jeg. *svedent grin*
> >
> >
> Øhh Bombardier er da et Canadisk selskab.
>
> --
> H
> Carsten Larsen
> CBR 1K DUAL
For hulen altså: Man KAN sgu da heller ikke have lov at have sine små
fordomme i fred længere! ;oD
Spøg til side: Navnet LØD fransk, og jeg tog fejl.
Pikogpatter. Jeg klebager.
Og nu: Tilbage til studiet! *gnæk*
Venlig hilsen
Aragorn.
--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.
==================
| |
"J.C.Kløve" (28-10-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-10-07 21:51 |
|
Aragorn Elessar skrev:
> "CL" <dd@dd.dd> wrote in message
> news:4724f4c1$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Aragorn Elessar wrote:
>>> Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
>>> strejftanke...*gnæk*
>>> Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
>>> Man undres, synes jeg. *svedent grin*
>>>
>>>
>> Øhh Bombardier er da et Canadisk selskab.
>>
>> --
>> H
>> Carsten Larsen
>> CBR 1K DUAL
>
> For hulen altså: Man KAN sgu da heller ikke have lov at have sine små
> fordomme i fred længere! ;oD
> Spøg til side: Navnet LØD fransk, og jeg tog fejl.
> Pikogpatter. Jeg klebager.
> Og nu: Tilbage til studiet! *gnæk*
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.
>
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
"J.C.Kløve" (28-10-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-10-07 21:45 |
|
Aragorn Elessar skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:4724d44b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> -klip-
>
> Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
> strejftanke...*gnæk*
> Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
> Man undres, synes jeg. *svedent grin*
>
Det ved jeg ikke...
Er Bombardier ikke Canadisk?
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Aragorn Elessar (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 28-10-07 21:48 |
|
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
news:4724f4c5$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Aragorn Elessar skrev:
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> > news:4724d44b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > -klip-
> >
> > Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
> > strejftanke...*gnæk*
> > Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
> > Man undres, synes jeg. *svedent grin*
> >
> Det ved jeg ikke...
> Er Bombardier ikke Canadisk?
>
> --
> Dun@nt
> 1K, SFau-R, White Gold
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
Er det ikke lutter fyrretræer og udvandede franskmænd? ;oD (j/k)
Venlig hilsen
Aragorn.
--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.
==================
| |
"J.C.Kløve" (28-10-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-10-07 21:53 |
|
Aragorn Elessar skrev:
> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
> news:4724f4c5$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Aragorn Elessar skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>>> news:4724d44b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> -klip-
>>>
>>> Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
>>> strejftanke...*gnæk*
>>> Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
>>> Man undres, synes jeg. *svedent grin*
>>>
>> Det ved jeg ikke...
>> Er Bombardier ikke Canadisk?
>>
>> --
>> Dun@nt
>> 1K, SFau-R, White Gold
>> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
>
> Er det ikke lutter fyrretræer og udvandede franskmænd? ;oD (j/k)
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.
>
Nu vi er ved det suspekte...
Ham der stiftede det hed _Armand_ Bombardier....
Jeg fornemmer infiltration og UlovLigHeder...
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Aragorn Elessar (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 28-10-07 21:57 |
|
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
news:4724f6bf$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Aragorn Elessar skrev:
> > "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
> > news:4724f4c5$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Aragorn Elessar skrev:
> >>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> >>> news:4724d44b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >>> -klip-
> >>>
> >>> Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
> >>> strejftanke...*gnæk*
> >>> Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
> >>> Man undres, synes jeg. *svedent grin*
> >>>
> >> Det ved jeg ikke...
> >> Er Bombardier ikke Canadisk?
> >>
> >> --
> >> Dun@nt
> >> 1K, SFau-R, White Gold
> >> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
> >
> > Er det ikke lutter fyrretræer og udvandede franskmænd? ;oD (j/k)
> >
> > Venlig hilsen
> >
> > Aragorn.
> >
> Nu vi er ved det suspekte...
> Ham der stiftede det hed _Armand_ Bombardier....
>
> Jeg fornemmer infiltration og UlovLigHeder...
>
>
> --
> Dun@nt
> 1K, SFau-R, White Gold
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
*HYL!!* Jeg fornemmer en uHYGgelig forbindelse til 11.
september/WTC-angrebene! *skruer sølvpapirshatten ned om J.C.'s ører, giver
den et skud WD40, gemmer sig i en Krauser-sidetaske og lurer hunderæd ud
gennem nøglehullet, bevæbnet med en topnøgle og en pose topsikrede,
gennemtjekkede skumfiduser!*
Venlig hilsen
Aragorn....vist nok overtræt lige nu...*gnæk*
--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.
==================
(P.S.: Er flad af grin...)
| |
"J.C.Kløve" (28-10-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-10-07 22:03 |
|
Aragorn Elessar skrev:
> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
> news:4724f6bf$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Aragorn Elessar skrev:
>>> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
>>> news:4724f4c5$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Aragorn Elessar skrev:
>>>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>>>>> news:4724d44b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> -klip-
>>>>>
>>>>> Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
>>>>> strejftanke...*gnæk*
>>>>> Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
>>>>> Man undres, synes jeg. *svedent grin*
>>>>>
>>>> Det ved jeg ikke...
>>>> Er Bombardier ikke Canadisk?
>>>>
>>>> --
>>>> Dun@nt
>>>> 1K, SFau-R, White Gold
>>>> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
>>> Er det ikke lutter fyrretræer og udvandede franskmænd? ;oD (j/k)
>>>
>>> Venlig hilsen
>>>
>>> Aragorn.
>>>
>> Nu vi er ved det suspekte...
>> Ham der stiftede det hed _Armand_ Bombardier....
>>
>> Jeg fornemmer infiltration og UlovLigHeder...
>>
>>
>> --
>> Dun@nt
>> 1K, SFau-R, White Gold
>> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
>
> *HYL!!* Jeg fornemmer en uHYGgelig forbindelse til 11.
> september/WTC-angrebene! *skruer sølvpapirshatten ned om J.C.'s ører, giver
> den et skud WD40, gemmer sig i en Krauser-sidetaske og lurer hunderæd ud
> gennem nøglehullet, bevæbnet med en topnøgle og en pose topsikrede,
> gennemtjekkede skumfiduser!*
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn....vist nok overtræt lige nu...*gnæk*
>
* ...oO0( hvem slullede lyset??) *
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Aragorn Elessar (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 28-10-07 23:03 |
|
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
news:4724f8ec$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Aragorn Elessar skrev:
> > "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
> > news:4724f6bf$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Aragorn Elessar skrev:
> >>> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in message
> >>> news:4724f4c5$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> >>>> Aragorn Elessar skrev:
> >>>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> >>>>> news:4724d44b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >>>>> -klip-
> >>>>>
> >>>>> Hæhæh, er det Bombardier, der ejer Citröen? Bare en retorisk
> >>>>> strejftanke...*gnæk*
> >>>>> Hvad ER det i det hele taget med franskmænd og teknik for tiden?
> >>>>> Man undres, synes jeg. *svedent grin*
> >>>>>
> >>>> Det ved jeg ikke...
> >>>> Er Bombardier ikke Canadisk?
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Dun@nt
> >>>> 1K, SFau-R, White Gold
> >>>> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
> >>> Er det ikke lutter fyrretræer og udvandede franskmænd? ;oD (j/k)
> >>>
> >>> Venlig hilsen
> >>>
> >>> Aragorn.
> >>>
> >> Nu vi er ved det suspekte...
> >> Ham der stiftede det hed _Armand_ Bombardier....
> >>
> >> Jeg fornemmer infiltration og UlovLigHeder...
> >>
> >>
> >> --
> >> Dun@nt
> >> 1K, SFau-R, White Gold
> >> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
> >
> > *HYL!!* Jeg fornemmer en uHYGgelig forbindelse til 11.
> > september/WTC-angrebene! *skruer sølvpapirshatten ned om J.C.'s ører,
giver
> > den et skud WD40, gemmer sig i en Krauser-sidetaske og lurer hunderæd ud
> > gennem nøglehullet, bevæbnet med en topnøgle og en pose topsikrede,
> > gennemtjekkede skumfiduser!*
> >
> > Venlig hilsen
> >
> > Aragorn....vist nok overtræt lige nu...*gnæk*
> >
> * ...oO0( hvem slullede lyset??) *
>
> --
> Dun@nt
> 1K, SFau-R, White Gold
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
"slullede"??? ;oD
Venlig hilsen
Aragorn.
--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.
==================
| |
Armand (29-10-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-10-07 02:17 |
|
J.C.Kløve skrev:
>
>>
> Nu vi er ved det suspekte...
> Ham der stiftede det hed _Armand_ Bombardier....
>
*SMOK*!
--
Armand.
| |
KentBM (28-10-2007)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 28-10-07 22:40 |
|
Armand wrote:
> Godt at møde lidt miljø-bevidsthed - Dét skal du ikke høre noget for!
> At der er en ide i det bevidnes af at bl.a. VW har rodet med stop+start
Er det ikke kun på diesel motorer det bruges? Som jeg har forstået det,
så starter en dieselmotor med det samme (springer i gang), hvor en
benzinmotor skal have lidt flere omgange med starteren inden den går i
gang. Så blandt andet Lupoen går i gang med det samme der trædes på
speederen.
--
Kent
| |
Rasmus Raun-Nielsen (29-10-2007)
| Kommentar Fra : Rasmus Raun-Nielsen |
Dato : 29-10-07 06:45 |
|
"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
news:472501b8$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand wrote:
>> Godt at møde lidt miljø-bevidsthed - Dét skal du ikke høre noget for!
>> At der er en ide i det bevidnes af at bl.a. VW har rodet med stop+start
> Er det ikke kun på diesel motorer det bruges? Som jeg har forstået det, så
> starter en dieselmotor med det samme (springer i gang), hvor en
> benzinmotor skal have lidt flere omgange med starteren inden den går i
> gang. Så blandt andet Lupoen går i gang med det samme der trædes på
> speederen.
>
> --
>
> Kent
Faktisk så starter motoren så snart man har slippet bremsen
Der er dog visse krav for, at den her motor-stop-start funktion indtræder:
- Der skal være en vis spænding på batteriet (af naturlige årsager)
- Der må ikke være over en vis belastning på elsystemet (eks. hvis jeg
tænder for varmeapparatet og bagrudevarmeren)
- Motoren må ikke være "kold" (her defineret ved en lampe der lyser blåt når
kølevandet er under 20 grader C.)
Ifølge VW skal motoren være slukket i min. 3 sekunder, for at man har sparet
det brændstof, der skal benyttes til at starte motoren igen.
Jeg benytter selv slukning af min MC en gang imellem når jeg holder stille
ved lyskryds, især hvis det er varmt, da den er luft-oliekølet.
MVH
Rasmus
Lupo 3L-ejer på 6. år
Bandit 1200-ejer på 1. år
| |
Ukendt (30-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-10-07 19:24 |
| | |
Armand (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-10-07 02:59 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Sun, 28 Oct 2007 19:27:14 +0100, Armand wrote:
>
>> At der er en ide i det bevidnes af at bl.a. VW har rodet med stop+start
>> -automatikker,
>
> Har set det på en Opel Ascona fra senfirserne :-/ Import fra alpelandet.
>
Hvor økonomi har fået megen fokus på det sidste, kan smog udemærket have
været argumentet til teknikken tidligere :-/
--
Armand
| |
Ukendt (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-10-07 07:38 |
|
On Wed, 31 Oct 2007 02:58:34 +0100, Armand wrote:
> Orla Pedersen skrev:
>> On Sun, 28 Oct 2007 19:27:14 +0100, Armand wrote:
>>
>>> At der er en ide i det bevidnes af at bl.a. VW har rodet med stop+start
>>> -automatikker,
>>
>> Har set det på en Opel Ascona fra senfirserne :-/ Import fra alpelandet.
>>
> Hvor økonomi har fået megen fokus på det sidste, kan smog udemærket have
> været argumentet til teknikken tidligere :-/
Og måske støj. Der er vist noget med særlige støjkrav til lastbiler dernede
også.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
|
|