intercom ??? hvad skal man vælge
Fra : N. Bundgaard

Dato : 27-10-07 14:18

Kan nogen hjælpe mig med dette ??? (hører til Dem der har købt et billigt
anlæg, men over 80 kmt er det slut med kommunikationen. Vil helst trådløst,
men er åben overfor alternativer. (har ikke bluetooth).
mvh. Niels

Fra : Armand

Dato : 27-10-07 17:11

N. Bundgaard skrev:
> Kan nogen hjælpe mig med dette ??? (hører til Dem der har købt et billigt
> anlæg, men over 80 kmt er det slut med kommunikationen. Vil helst trådløst,
> men er åben overfor alternativer. (har ikke bluetooth).

Over 80 ér det generelt slut! De fleste hjelme larmer i en grad så man
af hensyn til sin hørelse aldrig burde køre over 60 og det er simpelthen
dén baggrundslarm man kæmper imod.
En af mine kammerater syslede en vinter med at hjemmebygge noget
højttaler til musik og senere intercom i en gammel hjelm. Da han skulle
teste det på arbejdsbordet spillede de små højttalere så højt at han
tabte den i forskrækkelse; men i brug magtede selv så høj et lydtryk at
trænge igennem hjelmstøjen

In-ear plugs'ne á f.eks. Koss' The Plug har haft sine fortalere her på
gruppen. Selvom jeg selv har sådant et par, må jeg sande at jeg aldrig
fået testet dem selv, men jeg tror ikke at selv dé magter meget over
landevejshastighed!

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 27-10-07 17:25

SNIP

Jeg er helt enig med Armand, dog: I medvind går det bedre og i kombination
med almindelige ørepropper går det forbløffende godt! Der er som om at
vindstøjen, som ørepropperne filtrerer fra, ikke forhindre et stemmesignal i
at nå øret. Men det samlede resultalt er helt afhængigt af din hjelm. Fruens
Schubert S1 som skulle være en af de meste støjsvage på market hjælper ikke
meget iforhold til min ARAI Condor som ikke er særlig støjdæmpet.

Vi bruger Cellularline Interphone. Et bluethooth system til 1600kr pr.
enhed.

Vh Bongo

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-10-07 19:36

On Sat, 27 Oct 2007 18:11:01 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>gruppen. Selvom jeg selv har sådant et par, må jeg sande at jeg aldrig
>fået testet dem selv, men jeg tror ikke at selv dé magter meget over

Jeg har låst max-lydstyrke på min ipod til et acceptabelt, lavt niveau
når man lytter i ro derhjemme. Med samme ørepropper (Etymotic Research
ER6i) fungerer det samme niveau fint ved autobahn-hastigheder
(Schuberth S1-hjelm).

Fra : Tourer

Dato : 27-10-07 20:10

> Over 80 ér det generelt slut! De fleste hjelme larmer i en grad så man af
> hensyn til sin hørelse aldrig burde køre over 60 og det er simpelthen dén
> baggrundslarm man kæmper imod.

Sådan behøver det ikke være. Det afhænger meget af kvaliteten. Jeg har i et
par år kørt med Baehr UltimaXL og C2 hjelme. Det er ihvertfald ikke noget
problem at føre en samtale med op til 160 km/t.

--
Tourer

Fra : Bongo

Dato : 27-10-07 21:21

> [...]
> par år kørt med Baehr UltimaXL og C2 hjelme. Det er ihvertfald ikke noget
> problem at føre en samtale med op til 160 km/t.

Er det så med propper eller åbne højttalere?

Vh Bongo

Fra : Tourer

Dato : 27-10-07 23:44

"Bongo" <fake@fake.com> wrote in message

> Er det så med propper eller åbne højttalere?

Det er med højttalere bygget ind i hjelmene.

--
Tourer

Fra : Nielsen

Dato : 28-10-07 13:18

> [...]
> par år kørt med Baehr UltimaXL og C2 hjelme. Det er ihvertfald ikke noget
> problem at føre en samtale med op til 160 km/t.

Det samme kan siges om Autocom og Shoi Raid hjelme. Jeg kan tale i telefon
uden problemer ved 130 (+) hastigheder.

/Ths.

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 28-10-07 21:41

"Nielsen" <qq@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme kan siges om Autocom og Shoi Raid hjelme. Jeg kan tale i
> telefon uden problemer ved 130 (+) hastigheder.
>
> /Ths.
Kan kun tilslutte mig denne udtalelse. Jeg har Autocom og en ældre XR800
hjelm, og har absolut ingen problemer med samtaler ved 130+ (hverken med
eller uden ørepropper). Det er ikke uden grund at de praler med "any
bike..any speed - guaranteed!"
Vh
Søren

Fra : Armand

Dato : 29-10-07 02:20

S?ren H?yer Hansen skrev:

> [...]
> hjelm, og har absolut ingen problemer med samtaler ved 130+ (hverken med
> eller uden ørepropper). Det er ikke uden grund at de praler med "any

I rest my case

--
Armand.