Køb ikke MC af Tryg
Fra : OK

Dato : 26-10-07 19:43

For 1 år siden blev min Yamaha FJ1200 ABS (som nogle herindefra sikkert
husker) stjålet i min indkørsel.
Jeg havde Tryg som forsikringsselskab. Jeg fik en oplevelse af en komplet
useiøs forsikringsagent da vi kom til udbetaling af erstaning.
"Jeg kender priserne på motorcykler - jeg har været agent i mange år" var
hans indledning til samtalen - herefter bød han 60% af maskinens værdi!
"Jeg har fundet en på nettet til den pris" sagde han.
"Er det samme model" ville jeg vide?
"Nej den er ældre"........
"Har den ABS" spurgte jeg så?
"Nej det har den ikke" var svaret fra denne mand der påstod at have været
agent i mange år!

Det hele endte i en højlydt lang diskussion (jeg havde også undersøgt
priserne på markedet), og jeg endte med at acceptere et tilbud der lå
nogenlunde tæt på værdien.

Alt i alt en meget useriøs behandling fra forsikringsselskabet.

Men nu til headeren i mit indlæg:
I går blev jeg ringet op af Politiet der spurgte om jeg stadig savnede min
Yamaha; jeg kunne fortælle at den nu tilhører Tryg.
De havde fundet den i et krat uden for Århus. Tilstanden er ukendt, men hvis
den har ligget der i et år ville jeg nok ikke købe en brugt Yamaha af Tryg
forsikring.....

Hvis den er skrællet for reservedele (bl.a. et sæt rustfrie Predator
udstødninger) ved i nu hvor de kan være kommet fra.

mvh Ole
CBR1KDB

Fra : tp

Dato : 26-10-07 21:43

> Jeg havde Tryg som forsikringsselskab. Jeg fik en oplevelse af en komplet
> useiøs forsikringsagent da vi kom til udbetaling af erstaning.

Jeg vil ikke generalisere, men jeg har også lige haft en meget dårlig
oplevelse med tryg i forbindelse med vores ejerskifte. Omvendt har FDM
(LB;runa;bauta) været en meget positiv oplevelse, så den med at de dyre
selskaber også giver bedre service end discount selskaberne køber jeg ikke!

Fra : Hekto

Dato : 26-10-07 23:31

OK wrote:

> [...]
>
> Hvis den er skrællet for reservedele (bl.a. et sæt rustfrie Predator
> udstødninger) ved i nu hvor de kan være kommet fra.

Du kunne have brugt Skat's vurdering af salgsprisen som argument.
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-10-07 11:51

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> nogenlunde tæt på værdien.
>
> Alt i alt en meget useriøs behandling fra forsikringsselskabet.

klip> mvh Ole
> CBR1KDB

Det lyder som om det er noget de lærer på "taksator skolen"!
Jeg havde samme oplevelse for en del år siden;efter en måneds hård kamp
blev jeg tilbudt maks. 65.000,-kr som ifølge taksatoren var hvad han havde
talt med impotøren om var rimeligt,problemet var bare at importøren aldrig
havde talt med taksatoren !
Jeg foreslog at han købte en tilsvarende MC til mig og så var jeg ligeglad
med prisen...

Ny taksator og en måned senere blev vi enige om 108.500,-kr

Mvh
Steen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-10-07 21:37

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ny taksator og en måned senere blev vi enige om 108.500,-kr

43½ tusind er da en forskel der er til at føle på. Sådan.
Nu fik du ny taksator, men kan man ikke som ved biler
kræve en uvildig syn og skøns mand som begge parter
har peget på??

Fra : Harald Blaatand

Dato : 28-10-07 11:05

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message

> 43½ tusind er da en forskel der er til at føle på. Sådan.
> Nu fik du ny taksator, men kan man ikke som ved biler
> kræve en uvildig syn og skøns mand som begge parter
> har peget på??

Ja,det var ikke så dårligt,men tæt på den almindelige handelsværdipå det
tidspunkt,så alt andet ville være ren fup og svindel.
I det her tilfælde var brugtprisen betydeligt højere en nyprisen.

Jeg ved ikke om man kan kræve en uvildig syn og skøns mand,men normalt er
det vel ikke så svært at finde en pris for et tilsvarende køretøj i god
stand.

Mvh

Steen

Fra : Armand

Dato : 28-10-07 19:13

Harald Blaatand skrev:

> Jeg ved ikke om man kan kræve en uvildig syn og skøns mand,men normalt er
> det vel ikke så svært at finde en pris for et tilsvarende køretøj i god
> stand.

Tidligere var det uvildige selskab: Taksatorringen, almindelig brugt i
forsikringsbranchen; men det tyder på at profitopstramningen i
forsikringsbranchen er årsag til at flere og flere forsikrings-selskaber
har egne, og derfor langtfra uvildige, taksatorer
Kigger man på Taksatorringens medlemsselskaber er det tilsyneladende
primært de mindre, som måske ikke skønner at kunne bære at lønne egne
taksatorer, der er blevet hængende - Et koriusitum er at der i
tekstdelen i Googles første hit står "....... 31 medlems-selskaber",
hvor der på den linkede hjemmeside står "....... 25 medlems-selskaber"!
Frafaldet er tilsyneladende hastigt

--
Armand.