Var det noget med en lille ny ?
Fra : Sasserne

Dato : 24-10-07 11:10

Fra : Nielsen

Dato : 24-10-07 11:34

"Sasserne" <ikkenogen@nomail.dk> skrev i meddelelsen
news:471f18ed$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

Naaa. Diesel er til traktorer. Jeg er heller ikke overbevist om, at Internet
er kommet for at blive..

/Ths.

Fra : Armand

Dato : 24-10-07 11:43

Sasserne skrev:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

Mnaarh :-/
Af de turbo-motorcykler der knopskød i 80'erne var Honda's CX'er den
værst fungerende, hvilket primært skyldtes at den var tocylindret. Så
mon ikke at turbo-islettet på denneher også er lidt kikset :-/

--
Armand.
(ellers meget benovet over "tandem-krumtap" -princippet, som

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-10-07 12:34

Sasserne wrote:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

"verdens stærkeste seriebyggede motorcykel... 112 hestekræfter ... 214 Nm"

Er Boss Hoss ikke seriebygget?
BossHoss (en lille ældre af slagsen) "355 HK 550 Nm"
Èn af de nyere "Horsepower502 @ 5200 rpm"

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 24-10-07 14:03

> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

Jeg ville godt have en med 1/2 effekt, 1/2 vægt og 1/10 pris

Sådan en 6-800ccm, 50-60hk og en god frihøjde. Så forventer jeg også den går
30km/l og har en rækkevidde på mindst 600km

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-10-07 18:21

Anders Majland skrev:

> Jeg ville godt have en med 1/2 effekt, 1/2 vægt og 1/10 pris
>
> Sådan en 6-800ccm, 50-60hk og en god frihøjde. Så forventer jeg også den går
> 30km/l og har en rækkevidde på mindst 600km

hmm - er den ikke lavet til det amerikanske forsvar som ordonansmotorcykel?
Det mener jeg at kunne huske- uden jeg gider google det :-\

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Thore Jensen

Dato : 24-10-07 18:26

J.C.Kløve skrev:

> hmm - er den ikke lavet til det amerikanske forsvar som ordonansmotorcykel?
> Det mener jeg at kunne huske- uden jeg gider google det :-\

tæt på...
Kawasaki har lavet en enduro-tingest til dem
Den har dog lidt mindre effekt, og kører ikke på diesel, men tæt - JP8..

Thore

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-10-07 18:42

Thore Jensen skrev:

> tæt på...
> Kawasaki har lavet en enduro-tingest til dem
> Den har dog lidt mindre effekt, og kører ikke på diesel, men tæt - JP8..

Hmmm Jeg er næsten (næsten) sikker på at jeg så et program på discovery,
hvor en DeltaForce/NavySeal/Ranger ting kørte rundt på et svin af en
Diesel offroader??

Fra : Thore Jensen

Dato : 24-10-07 21:05

J.C.Kløve skrev:

> Hmmm Jeg er næsten (næsten) sikker på at jeg så et program på discovery,
> hvor en DeltaForce/NavySeal/Ranger ting kørte rundt på et svin af en
> Diesel offroader??

Ja...

Som sagt den kører på JP8
JP8 er en Jet fuel, der er petroleumsbaseret.
Så der ER tale om en let modificeret dieselmotor.
Det skyldes at det amerikanske forsvar i 1996 besluttede sig for at de
ville kunne bruge det samme brændstof på flest mulige køretøjer..

Thore

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 24-10-07 20:13

"J.C.Kløve" wrote:

> hmm - er den ikke lavet til det amerikanske forsvar som
> ordonansmotorcykel? Det mener jeg at kunne huske- uden jeg gider
> google det :-\

Der må være min dejlige KLR 650 du mener ....

Prøv at se her: http://www.f1engineering.com/diesel%20bike%20specs%202.html

På min benzinudgave tanker jeg for hver ca. 450 km (een uges kørsel)
Jeg har prøvet at køre +500 km. på een tank ..

Jan Selchau-Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 24-10-07 22:28

> Der må være min dejlige KLR 650 du mener ....
> Prøv at se her:
> http://www.f1engineering.com/diesel%20bike%20specs%202.html

Det er tæt på - på nær prisen. Men det var den jeg havde i tankerne.

> På min benzinudgave tanker jeg for hver ca. 450 km (een uges kørsel)

Til arbejde og hjem igen - hvis ikke for mange svinkeærinder ...

> Jeg har prøvet at køre +500 km. på een tank ..

På Super Tankeren har jeg været oppe på 430 km før jeg skiftede til reserve.
Jeg har dog ikke fået målt hvor meget der er i reservce

/A

Fra : KentBM

Dato : 24-10-07 19:05

Anders Majland skrev:

> Jeg ville godt have en med 1/2 effekt, 1/2 vægt og 1/10 pris
>
> Sådan en 6-800ccm, 50-60hk og en god frihøjde. Så forventer jeg også den går
> 30km/l og har en rækkevidde på mindst 600km
På nær to hjul for meget, så er det vel en Smart du beskriver Og
måske lige vægten.

--

Kent

Fra : Glavind

Dato : 24-10-07 22:36

> Jeg ville godt have en med 1/2 effekt, 1/2 vægt og 1/10 pris
>
> Sådan en 6-800ccm, 50-60hk og en god frihøjde. Så forventer jeg også den
> går 30km/l og har en rækkevidde på mindst 600km
Så skal du da have en Royal Enfield til 75km/l
http://journeytoforever.org/biodiesel_bikes.html

Mvh
Glavind

Fra : vmx

Dato : 24-10-07 16:02

"Sasserne" <ikkenogen@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

Sg* et fantastisk passende navn de dér har fundet til maskinen

Fra : snusken

Dato : 24-10-07 17:20

Jo, hvorfor ikke, det er da bøf-cykel ikke alle har,
så jeg nupper lige 2 stk. ... mææn der kan også tygges
(rigtig) alm. bøffer til prisen i friværdiernes
hellige navn

/erik

Fra : Ole

Dato : 24-10-07 18:15

Sasserne wrote:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

0-100 på 4.5 sek. er det ikke lidt sløvt idag ?

Ole M

Fra : Jan A Jensen

Dato : 25-10-07 16:36

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> 0-100 på 4.5 sek. er det ikke lidt sløvt idag ?
>
> Ole M
jo det er så,
min custom maskine gør det på 3.2 sek. iflg. tests ( har ikke målt efter )

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-10-07 18:22

Sasserne skrev:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

..... Adder!

Fra : KentBM

Dato : 24-10-07 19:11

Sasserne skrev:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article351326.ece

Motoren findes med 1 - 3 cylinder og op til 180HK og 300Nm. Måske en
erstatning for min saltplagede boxer? Det kan toldvæsnet vel ikke have
noget i mod?

Se www.neander-motors.com

--

Kent