Dyr benzin = færre km ?
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-07 23:21

Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
Vil i køre mindre ?
Overveje hvornår i kører ?
Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?
Måske købe anden bil ??
Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Laves Ellerten stadig ?
Hvis ja, kan den importeres til DK

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 15-11-07 00:09

> Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
> Vil i køre mindre ?

En smule, men 90% af min kørsel er arbejdsrelateret.

> Overveje hvornår i kører ?
> Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?

Ja, jeg ville sikkert, mere end nu, tage cyklen i Fakta mm. Måske oven i
købet overveje en cykeltrailer. Når man kigger på computeren de første 5 km.
er det skræmmende for økonomien (+ miljøet), hvordan den labber i sig. Det
er jo heller ikke godt for motoren med de små, korte ture.

> Måske købe anden bil ??

Adrig i livet. Vi skal højere end sølle 15 kr /l før jeg skrotter MB´en

/ Jasper

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 00:27

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:473b8022$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Det er jo heller ikke godt for motoren med de små, korte ture.

> Adrig i livet. Vi skal højere end sølle 15 kr /l før jeg skrotter MB´en

he he , rusten æder din MB før benzinprisen stopper dig LOL
Sorry , kunne ikke lade være :D

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 05:25

Øl er godt ! wrote:
> he he , rusten æder din MB før benzinprisen stopper dig LOL
> Sorry , kunne ikke lade være :D

Sarkasme af værste skuffe. Misundelse er en grim ting, hva'
Synes ikke engang at det var tilnærmelsesvis morsomt... men for en white
trash bondeknold med en '91 Corolla 1,3 er den sikkert et hit.
Jaja.. jeg kunne heller ikke lade være :D

Øl og bilkørsel... jaja
Dit navn passer lige så godt i en bilnyhedsgruppe, som 'Sex er godt' i en
sexmisbrugsgruppe.

/Morten

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-11-07 09:32

On Thu, 15 Nov 2007 05:25:07 +0100, "Morten" <-> wrote:

> [...]
>
>Øl og bilkørsel... jaja
>Dit navn passer lige så godt i en bilnyhedsgruppe, som 'Sex er godt' i en

Bare fordi at man ikke kører "grønthandler-taxi", så er man white trash?
Få dig et liv! Men ikke herinde, tak.

--
Thomas

Tillykke til VOK.
Og et "So long, Suckers!" til pattebørnene på "Rød Stue" samt NA.

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 14:12

"Morten" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Øl og bilkørsel... jaja
> Dit navn passer lige så godt i en bilnyhedsgruppe, som 'Sex er godt' i en

Ej misundelig.Men humor er ikke noget du har.
Bogstavleg har du lært kan jeg se.
Er der noget med sex og dig , siden du så hurtigt er inde på det ?
Sexmisbrugsgruppe har jeg aldrig hørt om...Fortæl fortæl ...
ROFL

Fra : ShutEye

Dato : 15-11-07 15:31

> [...]
> trash bondeknold med en '91 Corolla 1,3 er den sikkert et hit.
> Jaja.. jeg kunne heller ikke lade være :D

Han har jo ret!

> Øl og bilkørsel... jaja
> Dit navn passer lige så godt i en bilnyhedsgruppe, som 'Sex er godt' i en
> sexmisbrugsgruppe.

Tag dog en slapper!

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 17:13

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Han har jo ret!

Mener du helt seriøst at jeg skulle være misundelig på en stor Mercedes ?
Helt seriøst , det er jeg ikke.
Er mere til en BMW 535i / 540i .
Desuden hvis man kører Mercedes eller for den sags skyld BMW , stopper man
jo netop ikke
før rusten har taget bilen..vel ? Man har ikke købt bilen grundet den kører
rigtig langt på literen !
Kan godt være benzinen stiger til uanede højder , men det får ikke
folk til at købe cykler...Derfor skrev jeg at rusten snupper hans bil før
benzinprisen...
At han så starter med at kaste smuds , tjah...

Fra : ShutEye

Dato : 15-11-07 17:19

> [...]
> benzinprisen...
> At han så starter med at kaste smuds , tjah...

ROOOOLIG nu :)
Jeg mente (og troede også jeg skrev) at DU har ret!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-11-07 01:00

"Eque" <-> skrev
> Laves Ellerten stadig ?
> Hvis ja, kan den importeres til DK

Redder næppe din økonomi, med mindre du laver den om til en model
Flintstone, og bruger bare fødder.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 07:14

> [...]
> Måske købe anden bil ??
> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Vores cordoba sdi der kører 23km/l skal skiftes, vi kører nu færre km og vil
gerne have en større bil, så vi har forelsket os i stiloen (meget bil for
pengene). Den er dog opgivet til 12km/l. Hvis de 15km/l er realistiske
rygter, så kan det da godt være at vi ender med en diesel version selvom den
er hundedyr...

Fra : Søren C

Dato : 14-11-07 23:30

Tror ikke jeg vil køre mindre. 95% af min kørsel er arbejdsrelateret.

Men nu tror jeg heller ikke vi når de 15kr forløbeligt.
Olieprisen skal først lige ramme de 200dollar før det sker, når danske
afgifter osv er medregnet.
Så det bliver ikke forløbeligt. heldigvis.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-11-07 07:47

Eque wrote:
> [...]
> Måske købe anden bil ??
> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Cykle mere, og måske finde plads i budgettet til en velomobil til de
slemme dage. Måske med electric assist.

www.leitra.dk
www.aerorider.com

> Laves Ellerten stadig ?
> Hvis ja, kan den importeres til DK

Ja, ellerten fabrikeres i DE og løber SVJV 70km/t - og importeres i DK.

http://www.cityel.com/
http://www.cityel-import.dk/

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-11-07 00:47

On Nov 14, 11:20 pm, "Eque" <-> wrote:
> Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
> Vil i køre mindre ?

Næppe.

> Overveje hvornår i kører ?

Opverhovedet ikke.
Bor på landet og har 60 km hver vej på arbejde, så hvis jeg mangler
cigaretter eller vi har lyst til en kage til kaffe så henter jeg den/
dem selv om jeg skal køre 5 km for det.

> Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?

Ja.

> Måske købe anden bil ??

Nej, vores 306 HDi er økonomisk nok, og konens 106 1.1 Benzin er
heller ikke slem.

> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Nej.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-07 09:34

> Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
> Vil i køre mindre ?
> Overveje hvornår i kører ?

Nej - langt det meste af vores kørsel er til/fra arbejde der ikke kan skæres
ret meget i. Jeg arbejder i forvejen hjemmefra et par dage om ugen.

> Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?

Nok nærmere bare et skuldertræk.

> Måske købe anden bil ??

Har i forvejen købt en af de mest økonomiske i gruppen "stationcar, stor
nok"

> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Nej vi bor på landet hvor afstandene ikke lige inspirerer mig til at tage
cyklen. Og knægten skal da selvfølgelig have lov til at gå til forbold
selvom det er 2x8km og kampe typisk er længere væk.

Men selvom brændstofudgiften nok er den mest synlige ved at have bil så
rykker det alligevel ikke det helt store bare at brændstoffet bliver 50%
dyrere. Når penge går det op koster de billigste biler omkring 3kr/km mens
det hurtigt løber op på 5kr/km eller mere. Og så er de sidste 50øre/km jo
alligevel ikke det store. Altså det bliver måske 10% dyrere at køre bil når
brændstoffet stiger 50%

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-11-07 09:40

On Wed, 14 Nov 2007 23:20:41 +0100, "Eque" <-> wrote:

>Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?

Så vil benzinen for 1 år løbe op i 2250 kr.

>Vil i køre mindre ?

Det er næppe muligt.

>Overveje hvornår i kører ?

Aldrig.

>Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?

Ikke ærgre sig men køre normalt.

>Måske købe anden bil ??

Nope, det skulle da lige være en større.

>Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
>ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Nope.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 15-11-07 06:25

On 14 Nov., 23:20, "Eque" <-> wrote:
> Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
> Vil i køre mindre ?

Ja, det vil betyde at jeg tager cyklen flere gange. Og 2CV'en før
Jaguaren andre gange. Vi kører kun 'for sjov' (ikke noget kørsel til
arbejde) så det bliver kun til 15-20.000 km om året, inkl. ferieturen
sydpå, som så også vil blive truet, men flyenes brændstof vi ljo nok
følge benzinen...

> Overveje hvornår i kører ?

Som ovenfor. Jeg gør det allerede, Jaguaren napper en liter på de
første 4 km.

> Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?

Det gider jeg ikke. Altså ærgre mig.

> Måske købe anden bil ??

Nix. Det skal blive meget dyrt, før jeg ofrer Jaguaren for en
dieselslæde for at spare 1 kr/km. Det er jo bagateller i det store
regnskab. Og jeg har jo allerede en rimeligt økonomisk andenbil.

> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Det gør jeg allerede, men jeg er så også ret glad for at cykle...

Leo

Fra : Torben

Dato : 15-11-07 15:16

"Eque" <-> wrote in message
> Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
> Vil i køre mindre ?

Ja

> Overveje hvornår i kører ?

Ja

> Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?

Nej

> Måske købe anden bil ??

Ja, det ville jeg helt klart overveje hvis prisen blev permanent

> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville

Ja

mvh
Torben

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-11-07 16:03

Isang tao pinangalanan, "Eque" <-> nagsulat:

>Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
>Vil i køre mindre ?
Nope.

>Overveje hvornår i kører ?
Nope.

>Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?
Nope. Ja.

>Måske købe anden bil ??

Det bliver benzinen da ikke billigere af

>Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
>ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Cykel? Hvad er det?

>Laves Ellerten stadig ?
>Hvis ja, kan den importeres til DK
Fåes den med en v8?
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.

Fra : Niels Pein

Dato : 15-11-07 17:37

"Eque" skrev ...
> Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
Så er der også andre ting der bliver dyrere.

> Vil i køre mindre ?
Ja, lidt.

> Overveje hvornår i kører ?
Ikke hvornår, men hvordan.

> Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?
Se ovenfor.

> Måske købe anden bil ??
Nej. men det kunne komme med i overvejelserne næste gang der skal skiftes.

> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?
Jeg tager aldrig bilen for 'lige at få den varmet igennem'. Jeg tager den
for at komme fra A til B. Men jeg overvejer at cykle på arbejde i stedet for
at tage bilen, hvis ikke jeg skal videre til noget andet, eller f.eks. købe
ind på vej hjem.

Er allerede begyndt at bruge motorcyklen lidt mere igen. Ikke at der er
meget sparet ved det, for den er dyrere i dæk.
Men den går 50% længere på literen, så jo dyrere benzin, jo større
besparelse ved at køre MC.
--
Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Dahl

Dato : 15-11-07 17:43

"Eque" > Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen ?
> Vil i køre mindre ?

Du behøver ikke skrive HVIS, for det gør den. - Og heldigvis for det, for
det kan bar ikke gå hurtigt nok med at få det helt enorme energi frås der
finder sted bragt ned.

Mvh RD

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-11-07 19:27

Eque wrote:
> Hvad hvis benzinen løber op i 15 kroner literen?

Træls, men lige p.t. kommer det bare til at koste lidt mere at køre.

> Vil i køre mindre?

Hvis det var muligt, men det bliver ikke ret mange procent jeg kan spare i løbet af et år, jeg kører faktisk så lidt som muligt i forvejen.

> Overveje hvornår i kører?

Det bliver måske et par gange mere om året, primært i sommermånederne, at jeg tager cyklen istedet.

> Eller bare ærgre sig og køre som normalt?

Stort set, ja.

> Måske købe anden bil?

Det er min plan at finde en konverteret elbil, dvs. alm. benzin-/dieselbil, hvor der bare er smidt elmotor osv. i istedet.
Det er de færreste som ved, at man egentlig godt må det her i landet.
Hvis jeg ikke kan finde en konverteret, vil jeg finde en god brugt bil fra Tyskland/Schweitz/Østrig, smide elmotor+batterier+motorstyring i, og en vakuumpumpe til bremserne, så kan den indreg. på hvide plader uden afgift hvis den ellers har max. totalvægt under 2000 kg.
Jeg har mødt og snakket med én, som har konverteret en tysk benzinbil (Citroën AX) og indreg. den her i landet.
Det ligger dog nok mindst et år ude i fremtiden, før jeg får påbegyndt en evt. konvertering.

Hvorfor en konverteret? Billigere reservedele, og fordi "rigtige" elbiler enten er alt for dyre, eller 2-personers fordi der skulle være plads til batterierne. Jeg vil have en 4-personers, alt andet bliver hurtigt for lille.
Så er der udseendet - der bliver desværre lejlighedsvis forøvet hærværk mod "anderledes" biler, men med en konverteret er man ude over dét problem. Man behøver jo ikke at have en blinkende neonreklame på taget med påskriften "ELBIL", vel? =)

Der er flere fordele: Forsikringen for elbiler er kun en brøkdel af, hvad den er for benzin- og dieselbiler. Stor fordel, hvis man er under 25 og ikke nødvendigvis skal have en Brian-bil.
Der er stort set aldrig reparationer på en motorstyring eller en elmotor. Der skal måske skiftes kul for hver 100.000 km, hvis motoren da er med kul og ikke børsteløs.
Der er svjv et par standere i Odense til gratis opladning stadigvæk.
Til længere ture havde jeg tænkt mig en lille trailer med påmonteret dieselgenerator, selvfølgelig modificeret til at kunne køre på raps-/planteolie.

> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem'?

Kun hvis det ikke er regnvejr, og jeg ikke har andet jeg skal nå, dvs. andet jeg alligevel skal bruge bilen til bagefter.

> Laves Ellerten stadig?

Ja.

Ja, og det bliver den også. http://cityel-import.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-07 19:34

Eque skriver:

> Vil i køre mindre ?

Nej

> Overveje hvornår i kører ?

Nej, ike mere end nu.

> Eller bare ærgre sig og køre som normalt ?

Ærge sig ?
Nix, den går 20km/l i snit, så der er ikke meget at ærge sig over.
Derudover trækker den som en jysk bryggerhingst uanset omdreninger...

> Måske købe anden bil ??

Nej for guds skyld da.

> Ta' cyklen hvor du ellers måske ville
> ta' bilen, for 'lige at få den varmet igennem' ?

Jeg cykler ofte i forvejen og bilen er 15 km om at blive "varmet
igennem", så langt cykler jeg altså ikke......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe