Parlez Vous mekanikersprog??
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 23:25

Hej,

jeg mangler lidt assistance fra den sjældne kombination af en franskkyndig
med mekanierindsigt...

Fik sidste år skiftet nogle dele på Pug 206 1.4 Hdi, da bilen pludselig ikke
ville starte i 40 graders varme. Det var også OK, men siden har der været
periodiske startproblemer, som jeg gerne vil have rettet. jeg har derfor
grund til at tro at det er relateret til den franske reparation. Mekanikeren
dernede forklarede mig at det var "pølen" - som (såvidt jeg forstod) er
noget på brændsstoflinien, der ligner en høj skål ca 25 cm i højden.

Derfor: Kan nogen oversætte hvilke dele der er blevet skiftet, så jeg kan
sige til min knapt så fransk-kyndige mekaniker hvad han skal kigge efter i
sømmene?

Depose-pose filte a combustible

Recherce de panne

Remise et etat manchon sur tuyau gasoil

31filtre go scell

PFT

Casper

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-11-07 00:31

"Casper & Trine" <tricas(snavel-a)os.dk> writes:

> [...]
> sige til min knapt så fransk-kyndige mekaniker hvad han skal kigge efter i

Hmm, jeg er ikke den store ørn, men det kan da være sjov at prøve:

> Depose-pose filte a combustible

Brændstoffilter aftaget og påsat

> Recherce de panne

Undersøgelse af hvad der er gået i stykker

> Remise et etat manchon sur tuyau gasoil

Ombyttet manchet/pakning/s'noed på brændstofrør

> 31filtre go scell

Øbæbøh.... det ser ikke fransk ud.

Gav det mening?

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-11-07 07:20

Peter Dalgaard wrote:

> [...]

Stavesjusk. Han har skrevet "filter og shell" på dansk til ære for
kunden. Filteret skulle jo fyldes igen á 31 franc

Mon ikke det bare var et stoppet benzinfilter/defekt pakning?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 09:04

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> "Casper & Trine" <tricas(snavel-a)os.dk> writes:

> Gav det mening?

Hej,

ja lidt mere i hvert fald. Jeg havde naturligvis håbet at der stod præcis,
hvilken pakning eller manchet, de havde skiftet, men det tyder på at franske
værkstedsregninger er ligeså upræcise som danske kan være.

Tak for din hjælp!