Mondeo 2,0 tdci hugger.
Fra : Stig Jensen

Dato : 11-11-07 22:47

Hej jeg har en Mondeo 2,0 tdci 2003. der har følgende problem, når man
skifter til 4 g ved ca 80 kmt hugger den og lyder som den går på 3 cylindre.
det forsvinder hvis man giver den noget gas, men kommer igen hvis slipper
gassen for at sætte farten ned også giver gas igen. dette sker også i 5 g
og altid ved ca 2000-2300ord omdr. Ford har skiftet brænstofpumpen + filter
da den også havde problemer med at den gik ud eller over på nød prg. 4
dysser og Egr ventilen men det har ikke hjulpet en disse, er der nogle der
har været ud for det samme og evt kan komme med løsningen. bilen havde kørt
95,000 km da jeg købte den og står nu på 105,000 km.
Mvh. Stig.

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 12-11-07 14:45

On 11 Nov., 22:46, "Stig Jensen" <sti...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> har været ud for det samme og evt kan komme med løsningen. bilen havde kørt
> 95,000 km da jeg købte den og står nu på 105,000 km.

Jeg ved ikke præcist hvor meget samme motor det er, men min Mazda 6
2.0 DE fra '05 er blevet lidt forkølet... Den går lidt ujævnt ved
svagt træk - mest markant i 4. gear ved ca. 75 km/t (= 2000 o/min).
Ikke sådan at den direkte sætter ud, men lidt som om den ikke går
optimalt på en af cylindrene. Bruger ca. 10% mere diesel end
sædvanligt. Man kan få hele bilen til at hoppe en smule ved stilstand,
bare ved at lade den gå 1200 o/min ubelastet.

Mazda er på sagen, men ved ikke helt hvor de skal starte... Gætter på
de vil prøve en software opdatering først (= mindst arbejde).

Mvh
Michael

Fra : Stig Jensen

Dato : 12-11-07 20:47

"Michael Thybo Jørgensen" <michael.t.jorgensen@gmail.com> skrev i
meddelelsen

[...]

Hej Michael det kunne måske lyde lidt som det samme som min gør, har du
problemer med at starte den, da jeg skulle starte den idag -0 gr, gik den i
stå 6-7 gange og lød som en gammel Transit :( lagde hele carporten ind i
røg, men da den så var kommet igang lød den helt normalt. Glemte at skrive
at det er en 115 hk motor der ligger i, og at der også er skiftet knast
føler og krumtap føler. Bilen har kørt som firmabil i Belgien og er hentet
hjem af en forhandler. Vi har haft bilen i ca 5 mdr og har påtalt fejlen fra
start og bilen har været på værksted 5-6 gange i sammenlagt ca 5 uger ( fik
dog også skifte 2 døre i den periode) vi er godt nok ved og være træt af den
nu og ville helst lade handlen gå tilbage, men forhandleren siger den skal
laves og at den nok også skal komme til at køre fint ?
Men det er sgu godt nok ved at være surt at skulle undvære bilen hele tiden,
er der nogle der har erfaring med hvordan man er stillet, mener at man kan
forlange handlen ophævet efter 2-3 rep forsøg. Hvor henvender man sig
forbrugerklagenævnet tager kun sager om biler op til 100,000 kr.
Hilsen Stig der aldrig køber en Fejl Og Rep Daglig igen

Fra : Linde

Dato : 12-11-07 22:06

"Stig Jensen" <stig_j@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig forbrugerklagenævnet tager kun sager om biler op til 100,000 kr.
> Hilsen Stig der aldrig køber en Fejl Og Rep Daglig igen

Jeg har postet et indlæg for nogle uger siden, med et lignende problem, dog
i en Focus TDCi fra 2006. Den hugger på samme måde når den går omkring 1500
omdr, og man accelerer. Ligeledes har den været på værksted 5-6 gange, hvor
man gav op overfor at finde fejlen. Du kan nok ikke regne med at lade
handlen gå tilbage, for Ford Danmark mener sikkert ikke, det er et problem
med bilen, når værkstedet ikke kan finde fejlen, men en hidtil udokumenteret
egenskab ved bilen. Så glæd dig i stedet over, at din bil kan mere end du
havde regnet med...
Vi er selv ved at forfatte endnu et brev til Ford Danmark, som vi sender
anbefalet, så der er dokumentation for, hvornår sagen er startet(af
garantihensyn)...denne gang dog en smule mindre venligt end det første.

Mvh
Linde

Fra : Stig Jensen

Dato : 13-11-07 22:07

"Linde"

> [...]
> anbefalet, så der er dokumentation for, hvornår sagen er startet(af
> garantihensyn)...denne gang dog en smule mindre venligt end det første.

Hej Linde den motor der ligger i Mondeoen er den samme som i enFucus ved så
ikke med årgangen, men Ford siger at der er problemer med Egr ventilen og i
nogle tilfælde går man ind og laver en manuel blokering af ventilen det
skulle løse problemet da den ikke får så mager blanding men så bruger den
også mere brændstof og forurerner mere ???? det er også prøvet på min uden
held.
Hilsen Stig (der heller ikke kunne starte "Båden" før i 5 forsøg idag)