/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Audi A6 problem: løs forbindelse i instrum~
Fra : Rohde


Dato : 10-11-07 12:45

Hej ng,

Min Audi A6 har fået et kedeligt problem her i den kolde tid:

Når bilen er kold blinker lyset i instrumentbordet, og viserne fiser frem og
tilbage. Lyset i instrumentbordet er koblet sammen med baggrundsbelysningen
(det røde lys i dørgreb mm) som dermed også blinker. Efter lidt kørsel
(afhænger at temperaturen) begynder tingene gradvist at virke normalt. Det
betyder at viserne på instrumenterne pludselig falder i hak, og
informationsdisplayet melder OK et par gange. Det kan dog sagtens ske at det
hele går ud igen.

Umiddelbart virker bilen iøvrigt normalt, dvs. at motoren kører som den skal
(kan ikke mærke forskel), og lys og blink, dørlåse osv. fungerer også. Dog
har der et par gange været problemer med at motoren går ud så snart nøglen
slippes. Efter 3-4 forsøg virker den igen normalt.

Bilen er fra 2001/2002, det er en 2,4 sedan quattro.

Jeg er godt klar over at problemet sikkert skal klares på et aut. værksted,
men jeg vil gerne prøve lidt simpel fejlsøgning først, så de ikke sælger min
en ny motrorstyring og nyt instrumentbord, for derefter at finde en fejl i
et stik til en tier...

Derfor håber jeg at nogen herinde har prøvet noget lignende.

Mvh. Rohde




 
 
Kim Voss Schrader (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 10-11-07 14:44

Hej!

Rohde wrote:
....
> Jeg er godt klar over at problemet sikkert skal klares på et aut. værksted,
> men jeg vil gerne prøve lidt simpel fejlsøgning først, så de ikke sælger min
> en ny motrorstyring og nyt instrumentbord, for derefter at finde en fejl i
> et stik til en tier...
....

Tja, jeg hjalp for nyligt en ejer af en nyere Volvo med et lignende problem. Her
manglede der belysning etc. i instrumentpanelet og det kunne tvinges frem ved at
vride i printet. Løsningen var udbedring af en manglende lodning hos mig,
hvorimod Volvo ville have omk. 9.000,- for at udskifte og programmere
instrumentpanelet. Ejeren er glad for mig

Hvis du orker at skille det ad kunne du måske undersøge om printet er tryk-
eller "vridefølsomt". I så fald er løsningen måske så simpel som en dårlig
forbindelse et sted. Biler er jo et helvede for elektronik med transienter /
vibrationer / kulde / varme etc.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Ukendt (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-11-07 15:37

Hej,

Ved ikke om det er det samme på en A6 som en A3, men der sidder en
stelforbindelse med en skrue under ratstammen og hvis den er løs så kan der
ske lige netop det du beskriver.

Mvh. Ulrich


"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
news:47359a28$0$15017$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej ng,
>
> Min Audi A6 har fået et kedeligt problem her i den kolde tid:
>
> Når bilen er kold blinker lyset i instrumentbordet, og viserne fiser frem
> og tilbage. Lyset i instrumentbordet er koblet sammen med
> baggrundsbelysningen (det røde lys i dørgreb mm) som dermed også blinker.
> Efter lidt kørsel (afhænger at temperaturen) begynder tingene gradvist at
> virke normalt. Det betyder at viserne på instrumenterne pludselig falder i
> hak, og informationsdisplayet melder OK et par gange. Det kan dog sagtens
> ske at det hele går ud igen.
>
> Umiddelbart virker bilen iøvrigt normalt, dvs. at motoren kører som den
> skal (kan ikke mærke forskel), og lys og blink, dørlåse osv. fungerer
> også. Dog har der et par gange været problemer med at motoren går ud så
> snart nøglen slippes. Efter 3-4 forsøg virker den igen normalt.
>
> Bilen er fra 2001/2002, det er en 2,4 sedan quattro.
>
> Jeg er godt klar over at problemet sikkert skal klares på et aut.
> værksted, men jeg vil gerne prøve lidt simpel fejlsøgning først, så de
> ikke sælger min en ny motrorstyring og nyt instrumentbord, for derefter at
> finde en fejl i et stik til en tier...
>
> Derfor håber jeg at nogen herinde har prøvet noget lignende.
>
> Mvh. Rohde
>
>
>
>




Rohde (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Rohde


Dato : 10-11-07 21:49

"Ulrich Sørensen" <ulrich (dot) sorensen (at) mailme (dot) dk> skrev

> Ved ikke om det er det samme på en A6 som en A3, men der sidder en
> stelforbindelse med en skrue under ratstammen og hvis den er løs så kan
> der ske lige netop det du beskriver.

Det skal undersøges når det bliver lyst. Kan du nærmere beskrive hvor jeg
skal kigge efter den? Den er vel ikke umiddelbart synligt eller...?

Mvh. Søren



Carsten Hjorth (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 11-11-07 00:21


"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
news:4736198f$0$12255$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> "Ulrich Sørensen" <ulrich (dot) sorensen (at) mailme (dot) dk> skrev
>
>> Ved ikke om det er det samme på en A6 som en A3, men der sidder en
>> stelforbindelse med en skrue under ratstammen og hvis den er løs så kan
>> der ske lige netop det du beskriver.
>
> Det skal undersøges når det bliver lyst. Kan du nærmere beskrive hvor jeg
> skal kigge efter den? Den er vel ikke umiddelbart synligt eller...?
>
> Mvh. Søren

Hej!

Det kan også være bundstykket i tændingskontakten der driller, hjælper det
at vride eller dreje nøglen lidt?

/Carsten



Rohde (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Rohde


Dato : 11-11-07 16:04

"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev

> Det kan også være bundstykket i tændingskontakten der driller, hjælper det
> at vride eller dreje nøglen lidt?

Nej det gør ingen forskel.

Jeg har lige været ude at køre en tur, og jeg synes at meget tyder på at
fejlen skal findes udenfor kabinen. Da jeg startede bilen var den stadig
varm efter en tidligere tur, og termometret sagde 6 grader udenfor. Alt
virkede normalt fra start, men efter lidt kørsel kom problemerne igen. Der
bliver jo varmere i kabinen men koldere i motorrummet ved kørsl i koldt
vejr, så jeg vil næsten tro at fejlen derfor ikke kan være indendørs... Hvad
siger I?

Mvh. Søren



Carsten Hjorth (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 11-11-07 20:01


"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
news:47371a18$0$12253$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> "Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev
>
>> Det kan også være bundstykket i tændingskontakten der driller, hjælper
>> det at vride eller dreje nøglen lidt?
>
> Nej det gør ingen forskel.
>
> Jeg har lige været ude at køre en tur, og jeg synes at meget tyder på at
> fejlen skal findes udenfor kabinen. Da jeg startede bilen var den stadig
> varm efter en tidligere tur, og termometret sagde 6 grader udenfor. Alt
> virkede normalt fra start, men efter lidt kørsel kom problemerne igen. Der
> bliver jo varmere i kabinen men koldere i motorrummet ved kørsl i koldt
> vejr, så jeg vil næsten tro at fejlen derfor ikke kan være indendørs...
> Hvad siger I?
>
> Mvh. Søren

Hej!

Prøv at tage spørgsmålet over i www.vagcars.dk
Der sidder hajerne

/Carsten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste