On Fri, 9 Nov 2007 18:33:28 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:
>Herude på de små fynske veje, hvor jeg kører til daglig, har vi en lille
>by, dvs. der er skiltet med bymæssig bebyggelse og der ligger huse på
>begge sider af vejen og ikke specielt gode oversigtsforhold, så der er
>rimelighed i en begrænsning på 50 km/t.
>Det er der mange, der ikke har tid til, men det har jeg, så ofte når jeg
>kører ud af det sidste sving og byen ophører, har jeg en bil liggende
>ret tæt på min bagkofanger, som med det samme trækker ud til overhaling.
>Dette opdager jeg samtidig med at jeg er begyndt at give gas for at
>komme i fart. Hvis jeg ikke var så opmærksom i mine spejle ville jeg
>først opdage dem, når vi et par hundrede meter længere henne møder de
>fuldt optrukne linier inden det næste sving, hvor den overhalende ville
>være nået op på siden af mig, men ikke foran. Nu opdager jeg dem oftest
>med det samme, da jeg forsøger at holde ligeså meget øje med tafikken
>bag mig som foran mig, og når jeg nu ved at jeg er ved at blive
>overhalet, så må jeg jo ikke øge hastigheden, så jeg holder op med at
>give gas indtil de er forbi.
>Det er sådan set ikke noget problem, men hvorfor har folk så travlt med
>at komme udenom, ofte vil de alligevel kun køre 70-75 km/t når de har
>overhalet mig, samme hastighed som de gerne ville være kørt igennem byen
>med. Hvorfor kan de ikke være bare lidt mere tålmodige og lade mig komme
>op i fart inden de overhaler, og se hvor hurtigt jeg har tænkt mig at
>køre udenfor byen?
>
>Og hvem får hvilken straf, hvis jeg ikke opdager den overhalende før
>denne er ved at overskride de fuldt optrukne linier, for at gøre
>overhalingen færdig og vi bliver standset?
-----------------
Hmmm... kan godt se din pointe - Jeg kører tit på landevejen mellem
Assens og Odense. Der er meget tæt trafik om morgenen - og den
modsatte vej om eftermiddagen. Hvis man ligger og kører ca. 80 + - så
følger man jo trafikmønsteret, og det glider rimeligt problemfrit. Men
så kommer der (briantyper) - der absolut skal køre ud og ind i køen og
stjæle os andre tålmodige bilisters bremselængde. OK - det tror de jo
nok, at de henter en masse tid på - men faktum er jo, at når vi andre
holder for rødt lys , ja så hoilder de også for rødt - bare 8 biler
længere feemme
bøøøhhhhhh... idioter tænker man så, men det hele
bunder i den danske trafikkultur de (vi) kan ikke lide at lægge bagved
en "Skoda" eller en eller anden gammrle øse - de (vi) vil vise, hvad
vi kan præstere, og så moser de(vi) sig frem uden at få et hak ud af
det.
Har kørt så mange tusinde km i USA og Canada - og her sætter man sin
fartpilot på 55 miles på highway og så justerer man den sådan at alle
kører samme hastighed - det er så behageligt - næ i DK foregår det ud
og ind på motor/landevej - "lad da mig komme forrest !
Tror ikke det kan ændres.
Mogens
PS. Hvordan går det med din flyvning (vi snakkede lidt i Vøjstrup)