Eferlysning
Fra : SonofonoS

Dato : 07-11-07 16:31

Hej.

Jeg har været så blåøjet at stole på den mand der købte min gamle Ford
Escort, for et par uger siden. Han lovede at få den omregistreret i
samme uge, men det er så ikke blevet gjort. Problemet er nu, at jeg
ikke aner hvem eller hvor han er. Så hvis nogen ser en Metal blå Ford
Escort 1.6 fra '91 med nummerpladen YE44555, så kontakt mig lige her
eller på mail. Hvad er egentligt det bedste at gøre i den situation?

Henrik

Fra : Allan F

Dato : 07-11-07 16:56

"SonofonoS" <henrik@wendelbo-hansen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ring til din forsikring og afmeld den. Så vil nummerpladerne blive inddraget
når politiet ser den.

Allan F

Fra : Møller

Dato : 07-11-07 16:57

SonofonoS skrev:
> [...]
> Escort 1.6 fra '91 med nummerpladen YE44555, så kontakt mig lige her
> eller på mail. Hvad er egentligt det bedste at gøre i den situation?

Du kan jo prøve at melde den stjålet.
Afmelde den hos forsikringsselskabet.

Hvor tror du den kører rundt??

Møller

Fra : Jesper Juul

Dato : 08-11-07 12:10

Møller skrev:

> Du kan jo prøve at melde den stjålet.

Hvorfor i alverden skulle han dog det, det ville jo være løgn?

> Afmelde den hos forsikringsselskabet.
>
> Hvor tror du den kører rundt??

Det gør køberen vel.

Jesper

Fra : SonofonoS

Dato : 07-11-07 17:00

On 7 Nov., 16:55, "Allan F" <A_Fol...@post5.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Henrik
>
> Ring til din forsikring og afmeld den. Så vil nummerpladerne blive inddraget

Det er prøvet - forsikringen vil ikke afmelde før de får besked fra
motorkontoret... Så den dur ikke. :)

Henrik

Fra : SonofonoS

Dato : 07-11-07 17:01

On 7 Nov., 16:57, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> Du kan jo prøve at melde den stjålet.
> Afmelde den hos forsikringsselskabet.
>
> Hvor tror du den kører rundt??
>
> Møller

Det var måske en ide at melde den stjålet - men hvad sker der så hvis
og når poltiet finder den, og han har nøglerne, og påstår at jeg har
solgt ham den, hvilket iøvrigt jo er rigtigt.
Den kører måske rundt i silkeborg-området. Men er ikke sikker.

Henrik

Fra : Kent Nielsen

Dato : 07-11-07 17:11

> [...]
>og når poltiet finder den, og han har nøglerne, og påstår at jeg har
>solgt ham den, hvilket iøvrigt jo er rigtigt.

Ja så får du et problem med falsk anmeldelse.

>Den kører måske rundt i silkeborg-området. Men er ikke sikker.

Surt show

Kent Nielsen

Fra : alexbo

Dato : 07-11-07 17:18

"SonofonoS" skrev

>Jeg har været så blåøjet at stole på den mand der købte min gamle Ford
>Escort,
> Hvad er egentligt det bedste at gøre i den situation?

Gå på motorkontoret og afmeld, og vær sikker på den bliver afmeldt.

I dk.videnskab.jura er en tråd S*T*NS biltyve med start 4 august, med et
problem stort set magen til dit.
Som du vil kunne læse er det ikke helt nemt, men det er muligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : nuller

Dato : 07-11-07 17:33

> [...]
> problem stort set magen til dit.
> Som du vil kunne læse er det ikke helt nemt, men det er muligt.

Hvis han skal omregistrere den, har han sikkert fået registreringsattesten
med sig?
Og man kan vel ike afmelde en bil uden at have en registreringsattest?
Jeg mener at man ifølge loven har 3 uger til at omregistrere i, så du kan
nok ikke gøre andet end at vente til tiden er gået.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-11-07 22:40

"nuller" <relun_@msn.com> skrev i meddelelsen

> Jeg mener at man ifølge loven har 3 uger til at omregistrere i, så du kan
> nok ikke gøre andet end at vente til tiden er gået.

Nemlig - så alle de andre skribenter kan lige læse den oprindelige besked
igen og så tænke over hvor klog deres svar er :)

--
Per

Fra : Michael Willumsen

Dato : 07-11-07 22:54

Hej

Jeg har ligesom dig været lidt godtroende og solgt en bil til en
fremmed ----- jeg havde trods alt lavet en salgskontrakt - og da jeg kunne
se at køberen ikke havde omregistreret som aftalt - gik jeg simpelt hen på
motorkontoret og forklarede sagen og fremviste salgskontrakten - jeg blev
bedt om at udfylde et dokument som de stak i hånden på mig med de nødvendige
data på bil og køber og salgsdato - - der er ganske korrekt 3 uger til at
køber skal have omregistreret --- jeg fik at vide - at hvis policen nåede at
stoppe ham fra dd og han ikke frivilligt havde omregistreret ville pladerne
blive inddraget og at han ville få en bøde for manglende omregistrering
der gik ca. 10 dage så var pengene retur på registreringsafg. og bilen var
afmeldt i mit navn - ved et tilfælde så jeg den et par dage senere holde
parkeret uden plader he he så ku han sq. lære det ku han......

så op på motorkontoret og forklar sagen --------

held og lykke med sagen

michael

Fra : M Aalestrup

Dato : 08-11-07 21:37

Du kan efter de 3 uger udfylde en blanket ved polisen med ønske om
indragelse af pladerne.
Når den er udfyldt bliver vognen efterlyst og når fundet pladerne indraget.

Har været i samme situation nåede dog at få en bøde fra en fotofælde også.
Så er det sgu surt ikke at kende navnet på Gutten der købte vognen.
men held og lykke med projektet.

Mvh martin

Martin Aalestrup