FED V6 , billig , men hvad er fælden ?
Fra : Øl er godt !

Dato : 06-11-07 19:58

Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..
Forkert prisopgivelse..?

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Cadillac-CTS-2,6-Comfort-aut.-4d_ID244402543.htm

Fra : Mogens

Dato : 06-11-07 20:14

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i en meddelelse

> Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
> Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..
> [...]

Jeg ved det ikke, men vuil tro, at motoren er for lille til de 1.700 kilo.
Test af bilen, men med 3.2 liter:
www.dinside.no/php/art.php?id=88751
TEST: Cadillac 3.2 CTS
Cadillac har vi aldri kjørt før, og vi så for oss en testtur duvende rundt
på østlandet,
med en oppførsel på veien ala Ford Scorpio 1988-modell.

Gruppetest, hvor man anbefaler den større 3.2 liters motor:
BMW 520i, Audi A6 2.4, MB E240, S80 2.5T og CTS 3.2
www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2003/0314/031407.html&rubrik=STORTEST+Fem+mellanklassare%3A+Audi+A6%2C+BMW+520i%2C+Cadillac+CTS%2C+Mercedes+E240%2C+Volvo+S80
Den udda fågeln i sällskapet är Cadillas CTS. Uramerikanska Cadillac har
tagit ett stort steg från svulstiga, framhjulsdrivna STS och skapat en
mindre, och mer alert bil. Tyvärr är slutprodukten lite hafsigt ihopsatt och
den helfräna karossformen går inte igen inuti bilen.

Jumboplatsen går till Cadillac. Personligen har jag svårt för en del
amerikanska bilar och CTS är en av dem. Designen är däremot annorlunda och
riktigt cool. Den har en väldigt rolig motor och chassit känns också helt
okej. Tyvärr är automatlådan alldeles för ryckig och bilens ESP-system
likaså. Det var nästan så illa att man slog huvudet i ratten då bilens ESP
trädde in. Bilen blev dock lite roligare när vi kopplade ur "traction
control".
Plötsligt förvandlades bilen till en gokart som gick på sladd i varje
kurva. Trots detta var Cadillac CTS inget seriöst hot mot de övriga.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-11-07 20:18

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> wrote in

> Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
> Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..
> Forkert prisopgivelse..?

Den er ikke så stor endda... på størrelse med en BMW 5er. Det er første
årgang af en model der netop i disse minutter afløses af en ny. Og så med
den mindste motor.

Lidt for sportslig for de fleste Cadillac fans... lidt for tam for
målgruppen.

Det tror jeg er forklaringen. Men for den rette er det helt sikkert en fed
bil.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 20:35

> Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
> Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..
> [...]

Den er grim? Undermotoriseret? amerikaner plast kvalitet? man kan jo blive
ved :D

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 20:57

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i meddelelsen
> Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
> Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..
> [...]

Det er en udgående amerikaner..
Prøv lige at kigge en xtra gang på den midterkonsol. Det ligner et
robothoved fra en 80'er amerikanerfilm

--
/HB

Fra : Brian

Dato : 06-11-07 21:00

Øl er godt ! wrote:
> Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
> Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..
> Forkert prisopgivelse..?

Den er for anderledes. Folk der køber biler i dén klasse, vil have noget de
kan vise naboerne.

Dén der er ikke sjov at vise naboerne. Den er for klodset, for mærkelig, og
prestigen kan ligge et meget lille sted - for folk der ikke er til dén slags
biler.

Tænder man på store bløde komfortkasser, er det nok en helt anden snak

/Brian

Fra : Øl er godt !

Dato : 06-11-07 22:02

> [...]
> Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
> Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..

Endnu engang nogle suverene svar fra nogle meget vidende mennesker i denne
dejlige nyhedsgruppe ! TAK
Især tak til Mogens. Men ok , man har vel "overskud" når man kører Porche
LOL

Fra : Mogens

Dato : 06-11-07 22:29

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i en meddelelse

> Endnu engang nogle suverene svar fra nogle meget vidende mennesker i denne
> dejlige nyhedsgruppe ! TAK
> Især tak til Mogens.

Your welcome - min linkssamling er ret omfangsrig efter en del år
herinde

> Men ok , man har vel "overskud" når man kører Porche - LOL

He he - lidt ér der joi den...

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 00:39

Øl er godt ! wrote:
> Stor , meget stor, fed Amerikanerbil V6 , 3 år gammel FLOT !
> Øhh ,, hvad er fælden ? Kan ikke helt lige gennemskue det..
> [...]

Den er sgu fed! Anderledes.
Men uha den er sjælden herhjemme.. og sådan er det jo i DK.. alt skal jo
helst ligne noget naboen har, ellers blir det rakket ned. Heldigvis er jeg
da i udlandet af og til, og får set mangfoldigheden i alverdens
bilproduktion. At se Lancia Thesis, Jaguar X-type, Lexus, BMW Z4 M Coupé
eller store Mercedes uden taxa-skilt er dejligt forfriskende og jeg forstår
godt at folk omgiver sig med nogle anderledes biler, hvis de har muligheden
for det. Det danske gadebillede af biler er ligeså interessant som at kigge
ned i en dåse tun
Det burde forbydes ved lov.
At eje sådan en Cadillac i et par år af ens liv, kunne da være sjovt. Så kan
man jo altid skifte den ud med en BMW 6-serie bagefter...

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 07:45

Det danske gadebillede af biler er ligeså interessant som at kigge
> ned i en dåse tun
> Det burde forbydes ved lov.

Og den lov hedder registrerings afgift loven.. var den der ikke, så du mig
trille rundt i en AC cobra :D, og til vinterbrug, ville jeg nok vælge en M3
eller M5 :D

Koenigsegg CCX ville stadigt være uden for rækkevidde som sommerbil :(

Mvh
Morten