/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Trækker til højre.
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 06-11-07 00:13

Hej.

Bilen trækker til højre. Det mærkes specielt ved lave hastigheder og især
ved en "rolig"nedbremsning ved lave hastigheder.

Jeg har haft bilen på værksted to gange, og begge gange gjort opmærksom på
problemet. Først skiftede de en bærekugle i venste, så i højre forhjul, men
bagefter er problemet det samme!

Hvad kan problemet mon være, og er det muligt (og sandsynligt) at de bare
har skiftet bærekuglerne i mangel af bedre idéer?

Jeg mener faktisk at jeg fik lavet samme rep. for ca. 20-30.000 km siden på
et andet værksted.

Det er en MB E220 2002 med sølle 400.000 km bag sig.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)



 
 
Klaus D. Mikkelsen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-11-07 00:20

Jasper Norman Ahrensbach skriver:
>
> Hvad kan problemet mon være, og er det muligt (og sandsynligt) at de bare
> har skiftet bærekuglerne i mangel af bedre idéer?

Sporing ?

Bremser ?

Er bilen skæv ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Bob :-\) (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Bob :-\)


Dato : 06-11-07 00:57


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:472fa384$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Bilen trækker til højre. Det mærkes specielt ved lave hastigheder og især
> ved en "rolig"nedbremsning ved lave hastigheder.
>
> Jeg har haft bilen på værksted to gange, og begge gange gjort opmærksom på
> problemet. Først skiftede de en bærekugle i venste, så i højre forhjul,
men
> bagefter er problemet det samme!
>
> Hvad kan problemet mon være, og er det muligt (og sandsynligt) at de bare
> har skiftet bærekuglerne i mangel af bedre idéer?
>
> Jeg mener faktisk at jeg fik lavet samme rep. for ca. 20-30.000 km siden

> et andet værksted.
>
> Det er en MB E220 2002 med sølle 400.000 km bag sig.
>
> Mvh
>
> Jasper
>
> --
> jasper@FJERNESahrensbach.com
>
> (FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)
>
>

----------------------------------------------------------------------------
---------

Hej

Evt
sporing eller prøv at bytte dækkene rundt kunne evt også være en dækfejl


--
P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________
____ Hilsen Robert _____
www.Bobs-Homepage.dk
---------------------------



John Sahl (06-11-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 06-11-07 08:44

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Hej.
>
> Bilen trækker til højre. Det mærkes specielt ved lave hastigheder og
> især ved en "rolig"nedbremsning ved lave hastigheder.

Sporing.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



ERLO (06-11-2007)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 06-11-07 09:36

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
> Hej.
>
> Bilen trækker til højre. Det mærkes specielt ved lave hastigheder og især
> ved en "rolig"nedbremsning ved lave hastigheder.
>
> Jeg har haft bilen på værksted to gange, og begge gange gjort opmærksom på
> problemet. Først skiftede de en bærekugle i venste, så i højre forhjul, men
> bagefter er problemet det samme!
>
> Hvad kan problemet mon være, og er det muligt (og sandsynligt) at de bare
> har skiftet bærekuglerne i mangel af bedre idéer?
>
> Jeg mener faktisk at jeg fik lavet samme rep. for ca. 20-30.000 km siden på
> et andet værksted.
>
> Det er en MB E220 2002 med sølle 400.000 km bag sig.
>
> Mvh
>
> Jasper
>
Hej
Du skal være opmærksom på at denne fejl kan skyldes at din
bagaksel/bagbro har ændret stilling pga. defekte gummiophæng.
Mvh ERLO

Sidse (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Sidse


Dato : 06-11-07 22:18


"ERLO" <logst@get2net.dk> wrote in message
news:4CVXi.6$qm2.4@news.get2net.dk...
> Hej
> Du skal være opmærksom på at denne fejl kan skyldes at din bagaksel/bagbro
> har ændret stilling pga. defekte gummiophæng.
> Mvh ERLO

Det er det mest interresante bud efter min mening.
Sporing vil sjældent få en bil til at trække til den ene side.
Men defekt bærekugle er også en oplagt mulighed men jo ikke når de er blevet
skiftet.

Henrik
www.ha-ts.dk


John Sahl (06-11-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 06-11-07 22:52

Sidse wrote:
> Sporing vil sjældent få en bil til at trække til den ene side.

Det passer i al fald ikke!

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Ib Jakobsen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 06-11-07 23:18

John Sahl skrev:
> Sidse wrote:
>> Sporing vil sjældent få en bil til at trække til den ene side.
>
> Det passer i al fald ikke!

Det har du ret i. Og når man hører ordet Sporing han man mange gange
mistanke om det dækker over styretøjsudmåling. Og forkert Camber kan
sagtens få den til at trække.



--
MVH

Ib Jakobsen

claus b. p. (06-11-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 06-11-07 10:27


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote in message
news:472fa384$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Bilen trækker til højre. Det mærkes specielt ved lave hastigheder og især
> ved en "rolig"nedbremsning ved lave hastigheder.
>
> Jeg har haft bilen på værksted to gange, og begge gange gjort opmærksom på
> problemet. Først skiftede de en bærekugle i venste, så i højre forhjul,
> men bagefter er problemet det samme!
>
> Hvad kan problemet mon være, og er det muligt (og sandsynligt) at de bare
> har skiftet bærekuglerne i mangel af bedre idéer?
>
> Jeg mener faktisk at jeg fik lavet samme rep. for ca. 20-30.000 km siden
> på et andet værksted.
>
> Det er en MB E220 2002 med sølle 400.000 km bag sig.
>
Hvor stor er din tillid til dette værksted så? Det er ikke en videnskab at
checke bærekugler, styrekugler og sporing, hvis man ved hvordan, men resten
af undervognskomponenterne kan det være godt at få en specialist til at
checke. Der er faktisk ganske mange (gummi) dele der kan være slidt. Hvis du
bor på Sjælland vil jeg foreslå dig at få fx. Gørløse Auto til at undersøge
den. Autoriseret Mercedesværksted i Københavnsområdet kan ikke anbefales. Og
AGL kan spore en bil med defekte styre/bærekugler, hvor meget er det lige
værd?

/Claus



kazz (06-11-2007)
Kommentar
Fra : kazz


Dato : 06-11-07 20:08


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:472fa384$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Bilen trækker til højre. Det mærkes specielt ved lave hastigheder og især
> ved en "rolig"nedbremsning ved lave hastigheder.
>
> Jeg har haft bilen på værksted to gange, og begge gange gjort opmærksom på
> problemet. Først skiftede de en bærekugle i venste, så i højre forhjul,
> men bagefter er problemet det samme!
>
> Hvad kan problemet mon være, og er det muligt (og sandsynligt) at de bare
> har skiftet bærekuglerne i mangel af bedre idéer?
>
> Jeg mener faktisk at jeg fik lavet samme rep. for ca. 20-30.000 km siden
> på et andet værksted.
>
> Det er en MB E220 2002 med sølle 400.000 km bag sig.
>
> Mvh
>
> Jasper
>
> --
> jasper@FJERNESahrensbach.com
>
> (FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Jeg tillader at antage at du HAR kontrolleret dæktrykket *S*

Kazz
>
>



Jasper Norman Ahrens~ (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 07-11-07 00:19

Hmm.

Jeg vil få værkstedet til (på egen regning) at lave en sporing mere, før jeg
går videre.

Men det er da fantastisk, at de kan skrive en sporing på regningen, hvis det
viser sig, at det er dét der er problemet.

Værkstedet er et udmærket atu. Skoda værksted/ forhandler, der er kendt for,
at kunne lave alle mærker. De "kloge" mener at det er et bedre værksted for
MB personbiler, end det "rigtige" MB værksted.

Mvh

Jasper



Klaus D. Mikkelsen (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-11-07 06:17

Jasper Norman Ahrensbach skriver:
>
> Men det er da fantastisk, at de kan skrive en sporing på regningen, hvis det
> viser sig, at det er dét der er problemet.

De skal også spore baghjulene....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-11-07 19:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Men det er da fantastisk, at de kan skrive en sporing på regningen,
>> hvis det viser sig, at det er dét der er problemet.
>
> De skal også spore baghjulene....

Det kommer nok helt af sig selv, når de laver en 4-hjulsudmåling.

Jeg er temmelig sikker på at et aut. Skoda værksted _ikke_ kan slippe afsted
med hvilket som helst sporingsapparat - det _skal_ være godkendt.

/Brian



Jasper Norman Ahrens~ (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 08-11-07 00:28

> Det kommer nok helt af sig selv, når de laver en 4-hjulsudmåling.
>
> Jeg er temmelig sikker på at et aut. Skoda værksted _ikke_ kan slippe
> afsted med hvilket som helst sporingsapparat - det _skal_ være godkendt.

Mener du dermed, at de HAR sporet på alle hjul?

/Jasper



Brian (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-11-07 17:07

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Mener du dermed, at de HAR sporet på alle hjul?

Det kan jeg umuligt sige, men der er intet vundet ved at lave en
2-hjulsudmåling, når man har udstyret til en komplet 4-hjulsudmåling. Du kan
evt. spørge dem efter målerapporten, den bliver gemt på apparatet.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-11-07 06:14

Brian skriver:
>
> Det kommer nok helt af sig selv, når de laver en 4-hjulsudmåling.

Hvis de laver en 4-hjuls udmåling....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-11-07 17:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Det kommer nok helt af sig selv, når de laver en 4-hjulsudmåling.
>
> Hvis de laver en 4-hjuls udmåling....

Når de skriver en sporing på regningen, tvivler jeg på at de har holdt sig
til en 2-hjulsudmåling. I praksis tager det 5-10 minutter længere at lave en
komplet 4-hjulsudmåling + du kan dokumentere overfor kunden, at du har
udført arbejdet.

Men det er som skrevet før, nemt for Jesper at få opklaret.

/Brian



Ib Jakobsen (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 09-11-07 20:01

Brian skrev:


> Når de skriver en sporing på regningen, tvivler jeg på at de har holdt sig
> til en 2-hjulsudmåling. I praksis tager det 5-10 minutter længere at lave en
> komplet 4-hjulsudmåling + du kan dokumentere overfor kunden, at du har
> udført arbejdet.
>
> Men det er som skrevet før, nemt for Jesper at få opklaret.

Jeps. Så skal man lige hold det op mod prisen. Er det en udmåling eller
er det også en justering. De tider og priser man hører kan næppe
indeholde begge dele.





--
MVH

Ib Jakobsen

Brian (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-11-07 20:12

Ib Jakobsen wrote:

> Jeps. Så skal man lige hold det op mod prisen. Er det en udmåling
> eller er det også en justering. De tider og priser man hører kan næppe
> indeholde begge dele.

Nu er jeg lidt tabt - hvilke tider og priser refererer du til ?

Selve udmålingen er jo hurtig overstået (selvfølgelig lidt afhængig af
værkstedskrav), så du har da ret i, hvis jeg forstår dig korrekt, at
justeringen er det usikre element. Men mon ikke alle mærkeværksteder
efterhånden kører efter et fastpris system ?

/Brian



Ib Jakobsen (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 09-11-07 21:46

Brian skrev:

>
> Nu er jeg lidt tabt - hvilke tider og priser refererer du til ?

Nu ved jeg ikke lige hvor længe du har læst med her. Men de tal og tider
der bliver nævnt har jeg også oplevet i det virkelige liv. De hedder
noget med 500kr og ca. en time. Disse to ting stemmer meget godt
overens. Men kan man nå det på en time?.

> Selve udmålingen er jo hurtig overstået (selvfølgelig lidt afhængig af
> værkstedskrav), så du har da ret i, hvis jeg forstår dig korrekt, at
> justeringen er det usikre element. Men mon ikke alle mærkeværksteder
> efterhånden kører efter et fastpris system ?

Præcis. Det skal ikke være ret gammelt for det er rustent og sidder godt
fast. Og så bliver resultatet derefter, hvis prisen skal overholdes. Men
om det lige er tilfældet her skal jeg ikke udtale mig om.


--
MVH

Ib Jakobsen

Brian (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-11-07 23:05

Ib Jakobsen wrote:

> Nu ved jeg ikke lige hvor længe du har læst med her. Men de tal og
> tider der bliver nævnt har jeg også oplevet i det virkelige liv. De
> hedder noget med 500kr og ca. en time. Disse to ting stemmer meget
> godt overens. Men kan man nå det på en time?.

Tjaa, jeg har ikke erfaring med ældre sporingsapparater, men jeg har i et
par år arbejdet som servicetekniker på de sporingsapparater som står hos
flertallet af de "tyske" mærkeværksteder. Her tager (med bilen kørt ind på
liften) opspænding af fælgholdere, målehoveder og indledende udmåling små 10
minutter. Herefter er der jo "bare" justeringsarbejde, en opfølgende
udmåling, og pille grejerne af bilen igen. Alt i alt tager en gennemsnitsbil
for en øvet person, små 30-40 minutter. Gutterne på et dækcenter kan gøre
det endnu hurtigere. Jeg har egentlig også på fornemmelsen at de fleste små
selvstændige værksteder, sender alt der lugter af sporing, ud i byen.

Såvidt jeg kan huske fra dine tidligere svar, er du ganske erfaren og
vidende inden for biler, og har temmelig sikkert sporet flere biler end jeg
har. Det er dog min erfaring at alt skal gå galt, hvis en sporing skal tage
over en time - udfra det relative smalle erfaringsgrundlag jeg har.

> Præcis. Det skal ikke være ret gammelt for det er rustent og sidder
> godt fast. Og så bliver resultatet derefter, hvis prisen skal
> overholdes. Men om det lige er tilfældet her skal jeg ikke udtale mig
> om.

Jeg har set meget klyt fra mekanikere via jobbet, og så snart jeg kan komme
til det, opfordrer jeg folk til at få resultatet af udmålingen med i hånden.
Uden dét, ved man reelt ikke hvad der er sket, og man sikrer sig mod at de
skøjter let og elegant henover justeringen.

/Brian



Ib Jakobsen (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 10-11-07 00:06

Brian skrev:

> Såvidt jeg kan huske fra dine tidligere svar, er du ganske erfaren og
> vidende inden for biler, og har temmelig sikkert sporet flere biler end jeg
> har. Det er dog min erfaring at alt skal gå galt, hvis en sporing skal tage
> over en time - udfra det relative smalle erfaringsgrundlag jeg har.

Det er jo nok der problematikken komme ind i billedet. Ofte er skidtet
på den danske bilpark groet sammen efter bare fire år. Eksentriker til
justering af hjulhældning er groet fast i gummibøsninger og
gevindstykker til samme er rustet håbløst sammen. Og dem gider de jo nok
ikke bruge til tid på på hjulcentrene. Dem henviser de nok til
værkstederne.


> Jeg har set meget klyt fra mekanikere via jobbet, og så snart jeg kan komme
> til det, opfordrer jeg folk til at få resultatet af udmålingen med i hånden.
> Uden dét, ved man reelt ikke hvad der er sket, og man sikrer sig mod at de
> skøjter let og elegant henover justeringen.

Før og efter data siger alt. Og gider man lige bukke sig ned og se om
der er skruet på skidtet, er man helt sikker.






--
MVH

Ib Jakobsen

Jasper Norman Ahrens~ (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 10-11-07 00:54

> Jeg har set meget klyt fra mekanikere via jobbet, og så snart jeg kan
> komme til det, opfordrer jeg folk til at få resultatet af udmålingen med i
> hånden. Uden dét, ved man reelt ikke hvad der er sket, og man sikrer sig
> mod at de skøjter let og elegant henover justeringen.
>

Vil det sige at jeg uden videre kan (og måske bør) få en kopi af div.
målinger + tests? Så vidt jeg husker var der foretaget flere målinger fra
motoren over flere omgange da den efter den første, ikke længere kunne
trække(pga. nogle følere der skulle udskiftes) og ud af en regning på
5.500,- udgør målinger + timeløn en ret stor del.

Jeg kunne dog ikke drømme om, at komme og dunke dem oven i hovedet med en
regning... jeg stoler på, at den mek. der har lavet bilen, ikke er ude på at
snyde mig, men det kunne da være sjovt at høre Jeres mening om tallene.

/Jasper



Brian (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-11-07 20:09

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Vil det sige at jeg uden videre kan (og måske bør) få en kopi af div.
> målinger + tests? Så vidt jeg husker var der foretaget flere målinger
> fra motoren over flere omgange da den efter den første, ikke længere
> kunne trække(pga. nogle følere der skulle udskiftes) og ud af en
> regning på 5.500,- udgør målinger + timeløn en ret stor del.

Man kan sige at en udlæsning fra bilens computer, en røggasmåling eller
andet i den dur, vil du ikke have den store glæde af. En kopi af
målerapporten fra en sporing, vil derimod være rar at have, hvis den
begynder at slide forkert på dækkene efter en sporing.

Hvor meget af deres udstyr der gemmer diverse målerapporter, ved jeg ikke.

> Jeg kunne dog ikke drømme om, at komme og dunke dem oven i hovedet
> med en regning... jeg stoler på, at den mek. der har lavet bilen,
> ikke er ude på at snyde mig, men det kunne da være sjovt at høre
> Jeres mening om tallene.

Du skal lige have i baghovedet, at det kan være ganske svært at genskabe en
fejl, hvis det var tilfældet med de gentagene målinger ?

Derudover er det da altid rart at få pisset ud i sne, hvad man egentlig har
betalt en mindre formue for

/Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste