Nørjjjj hvor er jeg dog træt af folks opfø~
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-11-07 21:30

G'aften i hytterne

Dette vil nok snart være at læse i den lokale sprøjte :

Er færdselsloven og andre regler om god opførsel i trafikken sat ud af
kraft på Stevns ?

Ja - det skulle man næste fristes til at tro - Jeg ser daglige grove
eksempler på at folk her på Stevns er begyndt at lege Københavnere, og
det skal ikke nødvendigtvis opfattes specielt positivt.

Det kommer næppe bag på ret mange, at en af de ting vi lærte da vi fik
det der kørekort , er de elemæntære vigepligter - altså man holder
tilbage for dem der kommer fra højre - den regel kaldes
højrevigepligten

Jeg ser hver eneste gang jeg skal "ned i byen og handle" at folk der
kører ind ad Vesterbro højt og flot blæser den regel en hatfuld - set
over en bred kam , tror alle de har forkørselsret ved
Cykelhjørnekrydset -

" Jeg skal ligeud - så alle andre må føje sig ! "

De fleste bliver underligt til mode, og møgsure, når de opdager at
bilen fra højre, forventer at man kender de elemæntære regler, og
selvfølgelig holder tilbage - ja tænk ! Det dumme svin kan tilmed
finde på at stoppe sin bil, og henvende sig høfligt til en , og spørge
om der var for lang ventetid ovre hos Stevnslægerne.

Hvis man så virker lidt undrende , kan det da ske at vedkommende
forklarer at man - altså , jeg - der ikke holder tilbage for dem fra
højre - vel har bestilt tid til en undersøgelse, for nogen må bestemt
have byttet rundt på højre og venstre side oppe i knolden , siden man
ikke kender forskel på højre og venstre i trafikken.

Er man ligeglad med at få et klip i kørekortet ? Jeg tror det
desværre

Eller ved man at der normalt holder parkede biler i ens vejbane, og
man derfor hellere må skynde sig at køre frem, så de, der kommer i
udadgående retning, endnu engang kan få et glimrende eksempel på at
den, hvis vejbane er spærret, har ret til at køre udenom - på trods af
modkørende biler ???

Jeg ved ikke ikke med dig, men jeg har lært at hvis min bane er
spærret, så må jeg vente til der er fri bane.

Jeg har også lært at et fodgængerfelt er noget man skal tage seriøst -
står der nogen , så skal jeg holde tilbage for dem - det er sjovt nok
noget der kommer bag på mange - nogle tillader sig endda at blive
fornærmet, og sidder i sin bil og bruger mund, fordi billisten foran
tager hensyn til fodgængerere

Og så til den sidste undren - sidevejene der munder ud i
Stevnsvej/Bjælkerup ……………

Har vi virkeligt alle så travlt - at vi uden tøven, bare vælter ud og
kører mod Nord - selv om vi kan se der kommer en bil ?? Åbenbart
betyder de der trekanter der er malet på vejen ikke noget, det gør
skiltet med en trekant på spidsen heller ikke - og skulle der være et
Fuld Stop skilt - er der da endnu mindre grund til at tage notits
heraf .

*Det* kan vi da gøre bedre her nede ?

Og hvorfor er jeg så blevet så træt af folk - tjaehh - en lokal
taxibus, måtte bremse, krampen sad rigtigt og brugte næbbet og fagter

Men kunne da forespurgt om emnet vist huske noget om dem der kom fra
højre - og nej, der var ikke ventetid hos lægerne

En lidt ældre mand kommer trillende, ser mig, jeg ser ham - og tænk,
han tillader sig søreme at afprøve dytteren ... *det* skal man ikke
gøre ad mig, når man selv er en blødhat

Så bliver jeg sgu' alternativ... Joehhhhhhhhh højrevigepligten
kendte han da .. Idiot !!!!

Nu får vi se ;)

Jeg fanger vel også en dag endnu en politier i at glemme sin
vigepligt, så bliver det først rigtigt sjovt.

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-11-07 21:39

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

Klippet en masse.

> Nu får vi se ;)
>
> Jeg fanger vel også en dag endnu en politier i at glemme sin
> vigepligt, så bliver det først rigtigt sjovt.

Udrykningskørsel uden blå blink og sirene er tilladt

Men så burde det jo nok fremgå af døgnrapporten.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-11-07 21:42

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Udrykningskørsel uden blå blink og sirene er tilladt

Ja - tror du det tilsidesætter vigepligterne ? Næppe
De må også køre over for rødt - under iagttagelse af sikkerheden

>Men så burde det jo nok fremgå af døgnrapporten.

ikke nødvendigtvis.

--
Jan_stevns

Fra : Martin Bak

Dato : 04-11-07 21:37

> [...]
> det der kørekort , er de elemæntære vigepligter - altså man holder
> tilbage for dem der kommer fra højre - den regel kaldes

Højrevigepligt er noget skrammel, der hurtigst muligt skal afskaffes. Den
folketingspolitiker der indfører det i valgprogrammet får min stemme, hvis
vedkommende ikke samtidig er racist.

Martin

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-11-07 21:43

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Højrevigepligt er noget skrammel, der hurtigst muligt skal afskaffes. Den
>folketingspolitiker der indfører det i valgprogrammet får min stemme, hvis
>vedkommende ikke samtidig er racist.

Høhø ......

--
Jan_stevns

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-11-07 12:59

Martin Bak wrote:

> Højrevigepligt er noget skrammel, der hurtigst muligt skal afskaffes.

Højrevigepligten er jo den grundlæggende vigepigt i loven. Det er jo
den alt andet er bygget over. Hvis der ikke er angivet andet er det
højrevigepligten der gælder. Så højrevigepligt kan ikke afskaffes.
Faktisk burde vi afskaffe gøgeungen den ubetingede vigepligt.

mvh

Henning

Fra : alexbo

Dato : 05-11-07 13:53

"Henning Præstegaard" skrev

> Faktisk burde vi afskaffe gøgeungen den ubetingede vigepligt.

Jaså, du mener at man skal holde tilbage for alt der kommer fra højre,
udkørsler, små sideveje, bensintanke, det bliver gode tider for
autoskadebranchen.
Navnlig rundkørsler bliver sjove, jeg kan faktisk huske højrevigepligten i
rundkørsler, alle kørte ind i rundkørslen men ingen kunne komme rundt, for
de skulle holde tilbage for dem der ville ind.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-11-07 09:08

On Sun, 04 Nov 2007 21:30:13 +0100, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>det der kørekort , er de elemæntære vigepligter - altså man holder
>tilbage for dem der kommer fra højre - den regel kaldes

Lærte I også at liste bilen hjem uden lys i lygtetændingstiden?

--
MuhammeDanmark? NEJ TAK!

Stem på DF d. 13. november!

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-11-07 09:45

Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com> skrev :

>Lærte I også at liste bilen hjem uden lys i lygtetændingstiden?

Vi lærte som det første at læse - og huske hvad vi læste ..

Kneb det med det, altså at få tingene til at passe , så kiggede vi ud
af vinduet for at se om det nu også var mørkt.

(En lille krølle på historien som folk vist overså)

--
Jan_stevns

Fra : google@pein.dk

Dato : 05-11-07 12:51

On 5 Nov., 09:44, j...@bygteknik.dk wrote:

> [...]
> af vinduet for at se om det nu også var mørkt.
>
> (En lille krølle på historien som folk vist overså)

En historie som du indledningsvis fik skrevet ualmindeligt dårligt, i
forhold til de rettelser der fulgte, så der er vel ikke noget at sige
til at den vender tilbage. Det er ren tudekiks ikke at indse det.
--
Niels

Fra : Brian

Dato : 05-11-07 21:17

google@pein.dk wrote:

> En historie som du indledningsvis fik skrevet ualmindeligt dårligt, i
> forhold til de rettelser der fulgte, så der er vel ikke noget at sige
> til at den vender tilbage. Det er ren tudekiks ikke at indse det.

Om ikke andet var det en sjov tråd. Vi lærte at man lige skal tjekke op på
lokale forhold, regne en rutes længde ud på krak og tænke sig til de
resterende fakta, inden man kommer med en underlødig kommentar

/Brian

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-11-07 21:53

google@pein.dk skrev :

>En historie som du indledningsvis fik skrevet ualmindeligt dårligt, i
>forhold til de rettelser der fulgte, så der er vel ikke noget at sige
>til at den vender tilbage. Det er ren tudekiks ikke at indse det.

Måske var teksten dårligt skrevet - fakta var et de fleste havde
skidetravlt med at bebrejde folk hvad man troede var sket, istedet for
at sætte sig til at tænke lidt.

Der var skrevet afgangstidspunktet, og destinationen - så skal man
sgutte have den store ledvogter, og/eller sætteskipper eksamen for at
regne ud, at der nok ikke var så mørkt alligevel

Tudekiks kan du sgisme selv hente i Kinagrill'en ;)
--
Jan_stevns