Renault Grand Scenic 1,5 dCi ?
Fra : Rikke og Per

Dato : 04-11-07 00:30

Hej.

Overvejer seriøst at købe en Renault Grand Scenic til vores store familie og
er speciel vild med den lille dieseludgave. Men er motoren kraftig nok til
at trække bilen med 7 personer uden åndenød og heftige omdrejninger?

m.v.h.
Per

Fra : KASO

Dato : 04-11-07 07:35

"Rikke og Per" <prikke@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> til at trække bilen med 7 personer uden åndenød og heftige omdrejninger?

Tjah - det kommer jo helt an på, hvilke forventninger du har...

Jeg prøvede den med mine bedre halvdel og 2 børn ombord - og den virkede
egentlig overraskende kvik - og iflg. kørecomputeren havde den ingen
problemer med at køre 20km/l på landevejen. Bilen var helt ny - havde ikke
kørt demo eller andet før, så den var ikke tilkørt og vil derfor i praksis
få lidt flere kræfter og lavere forbrug, når den er tilkørt (min. 10.000km).
Jeg endte alligevel med at købe 1.9dCi - nok mest af alt fordi det jo altid
er "sjovt" med lidt flere kræfter

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 10:00

"Rikke og Per" <prikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at trække bilen med 7 personer uden åndenød og heftige omdrejninger?

Dejlig bil som du bare bliver gladere og gladere for.

1.5 dci gør et ganske udmærket stykke arbejde - væsentligt bedre end 1.6
benzin. Fyldt med 7 personer skal du ikke forvente en racerbil, men du ville
sagtens kunne følge godt med på motorvejen.
Jeg valgte dog en 1.9 da jeg fik den til samme pris som 1.5 og den har noget
mere overskud men er ikke helt så økonomisk. Min har snart kørt 10 kkm og
kører ved blandet kørsel ca 16 km/liter. På motorvej med 120-125 km/t går
den ca 18-19 hvis man kører lidt defensivt.

/bo

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-11-07 21:11

> [...]
> til at trække bilen med 7 personer uden åndenød og heftige omdrejninger?

Jeg har kørt 65000 km på 15md i en scenic 1.5dci uden problemer, det er dog
ikke den vildeste gaderacer, men den kører fint

Vi har en campingvogn på ca 1000 kg og den trækker den også fint afsted med,
og på den årlig ferie tur syd på (uden CV), total pakket op, var der ikke på
noget tidspunkt hvor det føltes at motoren var for lille

Har selv lige købt en Grand Scenic 1.5dci, jeg syntes jeg sad bedere i min
"gamle" scenic, det er som om sæddet ikke kan komme så langt ned af i en
grand scenic, men det er nok bare en vane sag

Vi har været af sted med 4 voksne og 2 børn uden problemer i den

Der er dog et punkt hvor der er smuttet noget, og jeg fatter det ikke, hvis
bagsæddet er kørt tilbage så er selepunktet længere fremme end din skulder,
det virker lidt usmart sammen med barnestole, da de kan vippe ca 10 cm frem
før selen begynder at trække/låse

Mvh Jesper