SsangYong Actyon
Fra : Fly Christensen

Dato : 01-11-07 18:05

Davs!

Min egen æske lider p.t. af gearkassemangel. Så jeg har derfor en
SsangYong Actyon 2.0D som lånebil i to uger. Bilen er sikkert den mest
skrabede udgave og så er det en 2WD.

Motoren er fin nok. Den trækker fint fra ca. 1500-1800 rpm og knurrer
som en rigtig diesel. Klimaanlæget er let at betjene og gennemskueligt.
Og så er det verdens første SUC! (Sports Utility Coupé) Det var så det
positive om den bil.

Alle knapperne sidder nogle underlige steder. De er sådan set lette nok
at betjene, når man husker, hvor de sidder. Til gengæld er de svære at
se, når man kører. Udsynet bag til er ikke-eksisterende.
I den udgave, som jeg har, er der godt nok elektrisk rudehejs. Knappen
skal bare holdes nede/oppe hele tiden. Der er ingen indstilling til
lyset i instrumentpanelet, så der er fuld blus på konstant; så om
aftenen og natten, skal der køres med to-delte solbriller for ikke at
blive blændet.
Tågebaglyset kan kun tændes, når det forreste tågelys er tændt.
Upraktisk, da jeg da har oplevet sitationer, hvor det var smart med
tågebaglyset tændt men ikke med tågelygte foran.
Gearstangen sidder lige lidt for langt fremme. Det er tit, at man får
smækket den i 4. gear i stedet for frigear. Nu træder jeg altid på
koblingen, når jeg starter bilen. Ellers kunne det have givet nogle
sjove hop.
Bilen har nogle ordentlige ører som sidespejle. Desværre er det uden
vidvinkel, så den ekstra længde hjælper ikke så meget.
Den ligger ikke specielt godt på vejen. Hvis jeg tager nogle sving med
samme hastighed, som med min Galant, så er jeg næsten ræd for at bilen
vælter.

Tja, det var lige mine oplevelser med sådan en fætter i løbet af en uges
tid.

Om jeg ville anskaffe mig såden en tingest? Aldrig i livet!

Fly

Fra : Mogens

Dato : 01-11-07 21:57

> Om jeg ville anskaffe mig såden en tingest? Aldrig i livet!

Der kørte en Rodius bag mig igår (hvide plader), og jeg sad netop
og spekulerede på hvem fan, der køwer sån et misfoster af en bil...

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 02:36

Mogens wrote:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Der kørte en Rodius bag mig igår (hvide plader), og jeg sad netop
> og spekulerede på hvem fan, der køwer sån et misfoster af en bil...

Man skal godt anstrenge sig for at designe en bil grimmere end Rodius.
Jeg kender et par her i byen der har anskaffet sig det skrummel.
De er gået fre en Skoda Octavia, over en Octavia Combi via en Renault Senic
til misfosteret.
At forestille sig at gi 399000 kr for sådan et skrummel. Man kan da være
sikker på at blive pelset, når dyret skal sættes om til noget nyt. Havde jeg
virkeligt så skrigende brug for sæderne, havde jeg kastet mig efter den
velkørende grimrian Multipla Fiat

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-11-07 11:22

Mogens wrote:

> Der kørte en Rodius bag mig igår (hvide plader), og jeg sad netop
> og spekulerede på hvem fan, der køwer sån et misfoster af en bil...

Som en af mine bekendte sagde om netop Rodius:

"Den er godt nok grim. Til gengæld kører den ad helvede til."

Ebbe